Manen trekken/knippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

l_cindy

Re: Manen trekken/knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:18

knippen lijkt heel heel heel heel heel slordig!!!!!!
ik zou iemand die je kent even vragen of zij je wil helpen met trekken:D Knipoog

groetjes lisa

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:28

Ik vind 'trekken'het mooist en meestal het natuurlijkst staan, aangezien mijn paard letterlijk panisch wordt, was het tekens een stijd.
Dat vond ik het allemaal niet waard, dus nu snij ik ze met een mesje, zoals de kapper laagjes snijd bij mensen.
Ziet er keurig uit en hij staat netjes stil, scheelt mij ruwe vingers en ben zo klaar!

Vergt wel wat oefening en wees er voorzichtig mee, want je staat wel met een flijmscherp voorwerp bij je paard.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:07

Ik knip altijd, vind ik er mooier uitzien bij mijn paard.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:22

cissie schreef:
Ik vind 'trekken'het mooist en meestal het natuurlijkst staan, aangezien mijn paard letterlijk panisch wordt, was het tekens een stijd.
Dat vond ik het allemaal niet waard, dus nu snij ik ze met een mesje, zoals de kapper laagjes snijd bij mensen.
Ziet er keurig uit en hij staat netjes stil, scheelt mij ruwe vingers en ben zo klaar!

Vergt wel wat oefening en wees er voorzichtig mee, want je staat wel met een flijmscherp voorwerp bij je paard.

inderdaad, als je oefent met knippen of snijden (superscherp mes of schaar nemen!), ziet het er net zo mooi uit als trekken, en voor het paard is het een stuk prettiger!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:42

wat is de bedoeling eigenlijk van manen trekken is dat dan bijv dat je er een pluk manen uittrek gewoon echt uit de manenkam of dat je stukjes van een plukje aftrekt want als ik de manen trek van mijn pony. komen er alleen kleine stukjes van een plukje af en zo wordt t niet dunner en mijn pony heeft al van die extreme dikke manen tis een welsh maar ze heeft de manen van een shet

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:48

welsje14 schreef:
wat is de bedoeling eigenlijk van manen trekken is dat dan bijv dat je er een pluk manen uittrek gewoon echt uit de manenkam of dat je stukjes van een plukje aftrekt want als ik de manen trek van mijn pony. komen er alleen kleine stukjes van een plukje af en zo wordt t niet dunner en mijn pony heeft al van die extreme dikke manen tis een welsh maar ze heeft de manen van een shet

weet iemand het?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:59

Je moet bij het trekken echt de hele haren eruit trekken. Daarvoor is het belangrijk dat je niet de dikke plukken pakt en dat je de pluk eerst goed 'toupeert' ( dus de bovenste haren naar boven kamt ). Als je snel haren afbreekt, kan je ook met je vingers trekken, dus zonder een kammetje. Hierdoor ben je genoodzaakt kleine dunne plukjes te pakken, want anders snij je je handen open.
Mijn paard wordt ook panisch van manentrekken, nu gebruik ik zo'n kammetje met een mesje erin. Na een beetje oefenen wordt het net zo netjes als met trekken. Ik knip het eerst gewoon af met de schaar en dan doe ik eigenlijk net als bij het trekken. Alleen in plaats van de haren eruit te trekken, snij ik ze af met dat kammetje. Als laatste knip ik de manen met de schaar wat in ( net als de kapper doet als je je haar in laagjes laat knippen, dus aan de onderkant wat plukjes tegen de groeirichting in knippen ). Hierdoor krijg je een wat minder rechte lijn en is het 'geknipte' effect wat minder duidelijk.
Mijn paard heeft niet zulk dik haar, dus dat werkt wel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:03

lisa96 schreef:
knippen lijkt heel heel heel heel heel slordig!!!!!!

Dat is maar net hoe je het doet!
Ik krijg vaak complimenten over de manen Haha! terwijl ik het wel gewoon knip.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:46

knippen hoeft echt niet lelijk te zijn hoor, dan doen jullie iets fout Haha! Ik knip de manen van mijn paard, en ze worden gewoon recht. Daarna ga ik er met een uitdunschaar overheen en klaar Vork

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:46

Knippen hoeft zeker niet lelijk te zijn!!
Nim vindt t verschrikkelijk als ik trek (breekt de hele rotzooi af Nagelbijten / Gniffelen )
Die knip ik dus en zn manen zijn heel netjes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:02

Ik heb een kammetje en daarin zit een scherp mesje, zelf ben ik ook niet goed in manen knippen en trekken.

Maar ik doe het nu ook zoals hier op de 1ste pagina is beschreven, maar als je het haar naar boven kamt, en je houd 1 pluk over die trek je, maar die pluk die je naar boven hebt getoepeerd wat moet je daar dan mee doen, ook kort wieken of die er gewoon overheen laten vallen?
Dan is dat stuk toch langer dan dat andere getrokken stuk Tong uitsteken