simpel of luxe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Re: simpel of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:50

Voor mij mag het wel simpel Haha!

Ik sta nu op een boerderij/pensionstalling/tinkerfokkerij en het bevalt me prima! Ik betaal zo'n 125 euro per maand en dan heb ik een binnen- én een buitenbak. Mn tinker mag dag en nacht naar buiten (wat ik wel belangrijk vind). En omdat het een kleinschalige pensionstal is lopen er nog niet zo heel veel mensen, en het is altijd gezellig. Nadeel is dat we geen uitrijmogelijkheden hebben, maar we gaan zo nu en dan wel naar het bos (met trailer).

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:53

Luxe, Is gemakkellijk
Maar sommige goedkope stallen zijn ook luxe.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:00

uhm.. waar ikn rijd kost stalling per maand 220 euro dus dat is best wel heel veel Tong uitsteken
maar daarbij is het niet zo'n hele grote stal. er is zo'n ruimte voor zo'n 25 paarden dus dat valt wel mee..
en het is er super gezellig!!!
dus jaah ik zou voor een duurdere waar alles bij zit (en veel weidegang, en veel buiten) kiezen

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:37

Ik zal toch voor de luxere kiezen.
Lijkt me dat je dan met veel meer plezier naar de stal gaat, ook als het bijvoorbeeld regent als je weet dat je wél kan rijden en dat je niet eerst over die rotweg heen moet voordat je lekker in het bos kan crossen. Lachen

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:19

een stal precies er tussen in Knipoog

Dus niet heel groot.. en absoluut niet zo lux dat je het pad moet gaan vegen als je je paard van stal haalt, of dat soort onzin, met witte hekken met 2 paarden hoofden erop enzo Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:05

Kath_ schreef:
met witte hekken met 2 paarden hoofden erop enzo Knipoog

Wat is daar mis mee dan? Is toch niet erg als die er staan? Heb je toch geen last van?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:07

Lekker paarden aan huis Knipoog
Dat noem ik pas luxe.

We hebben weinige luxe hoor, twee stallen en weiland. Maar ze lekker aan huis hebben is luxe zat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:26

Ligt eraan wat mijn portemonnee toe laat.
Een minder luxe stal kan ook heeel gezellie zijn Haha!

Maar weidegang en een goede bak; Das toch echt wel een must.

jipseflips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:23

Ik zou als ik er genoeg geld voor had de luxe kiezen maar als dat niet kan zou ik de simpele ook goed vinden!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:20

Wan schreef:
Kath_ schreef:
met witte hekken met 2 paarden hoofden erop enzo Knipoog

Wat is daar mis mee dan? Is toch niet erg als die er staan? Heb je toch geen last van?

Als het alleen bij het hek met die 2 paarden hoofden bij entree blijft niet nee. En zowiezo heb je opzich geen last van zo'n hek.

Maar meestal, als er zo'n hek staat is het verder ook allemaal luxe. Veel van die zeikerige kak mensen... vinden het vreemd als je een keer zonder zadel erop stapt.. noujah gewoon die hele sfeer die op de meeste luxe stallen hangt spreekt mij absoluut niet aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:39

Ik ga voor minder luxe. Wil graag zelf de stal van mijn pony's uitmesten, daarnaast is 200 euro en meer voor alleen stalling niet voor mijn portomonee.
Ook vind ik wel dat de kleinere stallen beter bij mij passen, minder mensen en minder drukte.. heerlijk Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:36

Ik ga voor simpel, mits de voorzieningen die er zijn, wel degelijk zijn.
Een goede verzorging, nette afrastering en veilige stalling vind ik het belangrijkste. Een buitenbak vind ik handig, maar ik rijd het liefste buiten. Een binnenbak is echt luxe die voor mij overbodig is en waar ik dus ook niet veel geld aan wil uitgeven.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:56

Ik sta op een luxe stal (manege), en het bevalt me daar wel! Als ik vragen heb, kan ik meteen terecht.. Ik kan gebruik maken van de faciliteiten die daar zijn, en die gebruik ik ook allemaal wel. Buiten dat alles, vind ik het daar supergezellig!

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:09

Sta nu voor 200 euro/pm op een toch wel vrij luxe stal.

Stal wordt gemest , staan tot de knieen in stro
Perfecte buitenrijbak 20x60m die altijd rijbaar is
Paard staat van 10:00 - 20:00 op het land . Wordt gedaan.( met meerdere paarden of alleen. Paard kan ook dag&nacht buiten staan)
Brokken 2x per dag
Hooi onbeperkt.
Poetsplaats met warm& koud water
Locatie is midden in het bos , dus perfecte uitrijmogelijkheden

Alles is dus aanwezig wat ik nodig heb en het is er echt super gezellig !

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:36

vraagje aan ineke 2 Bloosp welke stal sta jij?ik kom namelijk ook uit rotterdam.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:04

Als ik het geld te besteden heb ga ik wel voor luxe hoor, maar niet ten koste van een 'paardwaardig' leven voor mijn knollie! Die moet zich onder alle omstandigheden gewoon lekker voelen op stal. Voorwaarde is dan dus dat ze iig lekker naar buiten kan.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:19

Ik sta op een super goedkope stal, nog goedkoper dan de goedkoopste prijs die ik hier heb gehoord. Ik volg wel regelmatig lessen op een luxestal en stages met m'n paardje(s). Ik mag zowiezo niet op de luxestal gaan staan van m'n vader omdat ie het verschil in geld er absoluut niet voor over heeft...
Op mijn zeeer simpele stal:
SUPER GROTE maar ZEER SLECHTE (winter: één modderplas, zomer: één zware stofbak) bak
GEEN wasplaats (wel ergens een tuinslang maar niet eens een haak ofzo om ze aan vast te hangen en ze staan ook meteen weer in het zand dus poten proper krijgen is wel een hele klus !
Vrij kleine stallen, ook nooit echt veel hooi, word wel dagelijks wat uitgemest, maar men is ZEER zuinig met het hooi. Het eten koop & bepaal je zelf, maar word wel gevoerd, je hoeft dus wel niets te doen. (zelf uitmesten is geen optie want dat mag niet)
Er zijn weien beschikbaar mits ff lopen, maar kan meestal wel niet alleen staan. Er is een paddock, een gezellige club wel, leuke mensen enzo.
Camion waar heel de club mee op jumping gaat, voor een zeer klein bedrag (benzine dus) kan je mee! Iedereen helpt elkaar (buiten een paar uitzonderingen maar goed). Er staan zo'n 25 paarden.
GRATIS springles (oké die is wel niet super maar goed, er word een parcours gezet en er staat iemand je te bekijken Knipoog !)
ZEER goedkope dressuurles (oké kon je vergelijken met een slechte manege-les, dus daar komt geen kat meer heen Knipoog !).
ZEER democratische prijzen in de kantine enzo, altijd dezelfde mensen, heel klein en gezellig allemaal.
Alleen hun visie op paarden is niet die van mij... (ze gaan wel eens barreren en van die dingen en zien daar het slechte niet van in ...).
Maar andere stal zit er echt niet in ... zucht...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:19

Hoewel de sfeer op de luxe stal wel de wensen over laat hoor ! (en idd gangen vegen altijd, voor je je paard uit de box haalt: hoeven krabben, voor je je paardje door de gang laat als je uit de piste komt: hoeven krabben, zo'n dingen Knipoog!) en de sfeer is daar ook niet alles neej Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:40

ik sta nu op een luxe stal.
230 euro
binnenbak, wasplaats, ziet er altijd netjes uit, goede omheining, padock, kantine.
ze hebben daar alleen geen buitenbak en dat mis ik toch wel.
paarden mogen zomers dag en nacht op het land blijven en als je ze snachts op stal wil hebben mag dat maar dan moet je dat zelf doen.
als de staleigenaar het doet kost het 2 euro perkeer.

heb het daar verschrikkelijk naar me zin, het is er echt super gezellig!

maar toch ga ik vanmiddag op een wat simpelere stal kijken, wat me 100 euro gaat schelen permaand.
ben benieuwd, het maakt mij niet zoveel uit.
als het maar veilig is en me paard gelukkig is.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:45

ik heb al op meerdere simpele stallen gestaan aan het bos hoor Knipoog maarja, ik ga nunaar een sta met buiten bak een binnen bak als je ervoor extra betaald, een padje tussen de weilanden door naar het bos, staan dan gewoon in de wei n de zomer (eigen keuze) spuitplaats met in de winter warm water Tong uitsteken

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:35

Ik ga liever voor nóg simpeler: mijn eigen weilandje!
Álles zelf te regelen, van voer tot uitmesten tot tijden dat paard naar buiten kan (bij mij dus 24/7). Heerlijk!
En heb hier ook nog eens behoorlijke uitrijmogelijkheden, ja hoor, ik sta hier heerlijk Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:50

luxe

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:20

Persoonlijk zou ik gaan voor een luxe stal, maar gelukkig hoef ik de keuze niet te maken, omdat ze thuis staan Vork

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:51

Als ik geld zat heb, kies ik natuurlijk voor de luxe. Dan kun je het nog altijd zo simpel houden als je wil....
Maar ook bij ons staan ze nog het fijnst, nl. aan huis Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:53

Als je het geld er voor hebt zou ik een luxe doen, meer voorzieningen etc.