wat vinden jullie van de nieuwe veiligheidscap??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:40

Ik heb ook sinds kort een Horka Airstream. Als ik in de spiegel kijk, vind ik het nog steeds niet echt mooi staan, maar ik heb nu foto's van mezelf gezien met die cap op, en zo stom vind ik het eigenlijk niet eens staan dan als het plaatje compleet is.
En ik vind deze cap ook echt veel lekkerder zitten. Draag die nu dus ook opp wedstrijden. Interesseert me niks, dat het minder mooi zou staan. Mooi is toch maar een betrekkelijk begrip. EN mijn hoofd is echt veel minder bezweet als ik mijn proef uitkom. Alleen als ik stil sta is hiuj nog warm, zodra ik aan het stappen of draven ben, komt er lekker frisase lucht binnen Cool

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:24

Ik had eerst een casco, maar dies mn paps kwijtgeraakt (en later weer teruggevonden en toen maar verpatst) en nu heb ik een horka airstream. Ik vind het wel meevallen hoe vreselijk ze staan. Die ouwe dingen stonden bij mij pas erg *LOL* leek altijd net of ik vreselijke flaporen had *LOL* en dat valt bij deze dus wel mee. Ik vind ze ook nog eens leker zitten! En ook handig dat ze verstelbaar zijn (alleen als iemand m leent moet ik m daarna weer een heel eind kleiner maken... heb geloof ik een minihoofdje ofzo... heeeeel apart...)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:40

Ik heb een veiligheids cap (niet zo'n fietshelm) en eerst had ik zo'n dunne cap. Ik ben waarschijnlijk hier de enige maar ik vind die "dikke"cap fijner zitten als die dunne cap. Ook het bandje vind ik fijner (zo'n klik ding dat aan 3 punten vastzit) Die andere had een elastiek. Ik rijd ook echt altijd met cap (is verplicht maar als dat niet zou zijn zou ik het nog doen) Ik vind het gewoon veilig. Ik heb ook wel eens zo'n fietshelm opgehad maar die zijn zo licht dat ik d8 dat die nog van mijn hoofd af ging vallen.

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:51

ik vind het GROOT Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:56

Ik heb een langwerpig hoofd en hoe strak ik die Casco helm ook zet, ik kan hem zo achterover van mijn hoofd trekken!!
Laatst ging ik in volle galop door het bos, hangt ineens die cap op mijn rug Verward Verward

Dus nu ga ik toch maar zo'n veel te dure Pikeur kopen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 16:26

jen schreef:
ik heb zon swing cap Verward hij zit wel fijn
ik vin die caps van pikeur het mooiste maar die zijn ook zeer prijzig Haha!
ben blij met die paddestoel die ik nou heb
die casco's vind ik echt super lelijk (sorry voor de mensen met een casco cap Lips are sealed ) maar ieder zn eigen smaak
xx jen

ik heb ook een swingcap Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:20

Wij moeten in de les ook verplicht een veiligheidscap op. of het nou een helm is of ene cap dat maakt daar niet uit.
Ikzelf heb altijd hoofdpijn na het rijden. Dat komt ook door de cap. Ik heb (nog) geen helm maar gewoon zo'n paddestoel.
Ik heb hem nu in de verkoop omdat ik een helm wil. Dus, als iemand nog interesse heeft...pb me maar. Haha!

xxx

p.s. Met buitenrijden vind ik de helm ook veel beter. Lekker luchtig, vooral in de zomer!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:49

Ik vind het vreselijk! En prima dat je overal bandjes hebt hoor, maar tijdens een enigzins ruige buitenrit buiten trok een tak die kap zo in mijn nek! Ik vind dat er alternatieven voor dat piepschuim moeten komen. Ik moet toegeven dat ik echt de neiging heb om gewoon een petje op te doen.