Verhoging stalhuur 145 euro naar 175 euro...mag dat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Re: Verhoging stalhuur 145 euro naar 175 euro...mag dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:46

Ik heb hier recent ook een topic over geopend en daar werd idd ook gezegd dat ze gewoon mogen verhogen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=598024&hilit=

Ik ben verder gaan kijken naar andere stallen omdat we afgesproken hadden dat de prijzen dit jaar niet zouden stijgen toen ik daar kwam staan en daar verder niet over te praten viel. Ik kan terecht op mijn 'oude' stal waar ik 4 jaar heb gereden in mijn ponytijd, en voor dezelfde diensten betaal ik een hoop minder. En in dit contract staat dat de prijsverhoging maximaal gelijk mag zijn aan de inflatie van dat jaar (dat was een leerpuntje Knipoog ).

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:48

Sjah, als je geen contract hebt (ik bedoel: op papier), dan kun je hier weinig aan doen geloof ik... Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:18

145 euro was ook wel erg goedkoop, maar vind het wel een enorme stijging..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:02

Vind het toch wel vrij normaal de de prijzen 1x per jaar omhoog gaan. Meeste stallen kondigen het ruim een maand van te voren aan zodat mensen toch een keuze houden.

Vele hebben geen contract en als er een contract is is het vaak ook nog aan te vechten ook omdat ze niet goed zijn vastgelegt.

Denk dat je weinig keuze heb je kan verhuizen maar die huren zullen toch ook omhoog gaan.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:16

Als je in een huurhuis woont gaan de huren ook jaarlijks omhoog maar dat gaat maar met een paar euro. In mijn geval dit jaar met 3 euro. Verhogingen van 35 euro per maand of nog veel meer voor stalhuur heeft niets met verhogingen van stijgende kosten te maken. Dat stalhuren worden aangepast aan stijgende kosten snap ik. Een stalhouder wil tenslotte winst maken. Maar ongefundeerde hoge kostenstijgingen vind ik niet terecht.

Drea_Fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:06

de eigenaar kan het gwn omhoog schroeven.. dat is een nadeel als er geen duidelijke contracten zijn bij ons kan de prys in 3 jaar max. 1 keer omhoog en dit met een maximaal bedrag van 20 euro..
ze zitten nu op:
a.b.c.d pony's 135.- incl stro, hooi,biks
e. pony klein paard tot 1.63 m 145.- per maand incl. hooi,stro en biks
1.63 tot ........ 155.- per maand incl hooi,stro en biks

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:17

kijk eens je contract na en ga er mee naar je boekhouder

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:24

Dat is een beste verhoging, maar hebben ze dat niet van te voren aangekondigt? Ik bedoel, je moet als klant zijnde toch in de gelegenheid gesteld worden om evt. protest aan te tekenen of een andere stal te zoeken mocht je het er niet mee eens zijn? Hopelijk is het een goede overweging geweest voor de manege want als ze nu klanten kwijt raken is ook een strop Bloos

Wij vroegen in het begin ook een vriendenprijsje voor pensionstalling. Achteraf legden we er dik geld op toe, maar niet te spreken over alle onbetaalde service wat we er nog bij deden. Na een rust periode van een paar maand (zonder pensionklanten) zijn we opnieuw begonnen, we doen het kleinschalig (max. 7prdn). De prijs is wel omhoog gegaan voor de nieuwe klanten maar het lijkt voor niemand een probleem. Ze vinden het zelfs nog relatief goedkoop voor hetgeen wat ze krijgen en wat wij bieden. Belangrijkste is dat we er niet op toeleggen en er veel plezier aan hebben...Dan heeft men vaak ook minder moeite om meer te gaan betalen.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:29

Ik ken de faciliteiten natuurlijk niet, maar 145 euro is wel heel erg weinig.[/quote]

Ik betaal 127,50 per maand. Ik staat volpension met veel faciliteiten.
Dus weinig vind ik het zeker niet.