Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:53

Voor mij komt er op een gegeven moment de keuze tussen mijn paarden en mijn carriere. Ik zou nooit (dwz, zo denk ik er nu over) part-time gaan werken om te kunnen blijven rijden, tenzij de sportieve prestaties dat rechtvaardigen. Zoals het nu al onmogelijk is om echt serieus te studeren naast het rijden (tenzij je bij je ouders blijft wonen en je paarden aan huis hebt staan, maar dat heb dus niet, en als ik mijn paarden en mijn werk gedaan heb is de dag weer zowat voorbij, en moet ik tussen de bedrijven door ook nog een beetje voor mezelf zorgen, koken enzo) zo zal ik straks het soort baan dat ik op lange termijn voor ogen heb waarschijnlijk niet kunnen combineren met serieus rijden.

Ik ben dus niet van plan om op mijn derstigste part-time te gaan werken onder mijn opleidingsniveau, om daarnaast een beetje landelijk te starten of in het algemeen 3x per week op een paard te gaan zitten. Dat weegt niet tegen elkaar op denk ik.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 01:20

Ik ben in de luxe positie dat ik van de paarden leef en dus geen beslissing hoef te maken zoals Zep het beschrijft. Wel heb ik een paard dat ik op dit moment voor mezelf houd maar waar al een paar keer hele hoge bedragen voor zijn geboden. Op dit moment kamt hj met een blessure en vraag ik me wel eens af of ik er goed aan doe om hem aan te houden, door verkoop zou ik een enorm stuk van de uitbreiding die ik voor ogen heb kunnen financieren en hij kan morgen wel dood gaan en dan sta ik met lege handen. Gelukkig kan ik er nog even over nadenken maar het valt soms niet mee.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 08:36

Ik denk er niet echt over na wat ik zou kunnen doen met mijn geld als ik geen paarden had.
Maar ik droom weleens van veeeel geld!
Soms kom ik wel eens een beetje om in de rekeningen (nieuw huis, verbouwing ed)
Ik wil zo graag nieuwe schokdempers op mijn kar, nieuwe achterwielen MET rem, nieuwe strijklappen (heb nu heeele grote flappen), nieuwe rijbroek, nieuwe zweep, een dresuurzadel en ach binnenkort zal er wel weer wat vervangen moeten worden aan mijn tuig.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:15

Het is natuurlijk zo dat je veel geld overhoudt als je geen eigen paard hebt. Veel tijd ook. Jurga is dan niet van mij, haar onderhoud betaal ik niet echt. Wel betaal ik haar en mijn spulletjes en tja, die zijn ook behoorlijk prijzig. Steeds heb je weer nieuwe dingen nodig, er komt geen eind aan. Ik ben er ook gewoon gek op om nieuwe spullen voor mijn paardjes te kopen. Ik koop soms liever spullen voor mijn paard dan voor mezelf. Ik kom wel uit met mijn geld. Nu ik Voice heb zal ik het ook nog wel gaan merken. Het scheelt mij enorm dat ik alleen stro, hooi, bok ed betaal en geen stalhuur. Maar goed, ik red het nu allemaal nog makkelijk terwijl ik weinig verdien. Nu ik bijna klaar ben met school en een baan zal gaan zoeken, zal het zometeen wat makkelijker gaan hoop ik dan. Maar ook voor mij geldt: ik KAN niet zonder mijn paard, echt niet. Ik heb het er dus voor over om minder dingen te kunnen doen en kopen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:55

MirageGidran schreef:
.............wat je allemaal zou kunnen doen en kopen als je geen eigen paard had???


nee nooit. ik zou niet eens weten wat ik dan opeens met al mijn vrije tijd zou moeten doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 12:18

Zep schreef:
Voor mij komt er op een gegeven moment de keuze tussen mijn paarden en mijn carriere. Ik zou nooit (dwz, zo denk ik er nu over) part-time gaan werken om te kunnen blijven rijden, tenzij de sportieve prestaties dat rechtvaardigen. Zoals het nu al onmogelijk is om echt serieus te studeren naast het rijden (tenzij je bij je ouders blijft wonen en je paarden aan huis hebt staan, maar dat heb dus niet, en als ik mijn paarden en mijn werk gedaan heb is de dag weer zowat voorbij, en moet ik tussen de bedrijven door ook nog een beetje voor mezelf zorgen, koken enzo) zo zal ik straks het soort baan dat ik op lange termijn voor ogen heb waarschijnlijk niet kunnen combineren met serieus rijden.

Ik ben dus niet van plan om op mijn derstigste part-time te gaan werken onder mijn opleidingsniveau, om daarnaast een beetje landelijk te starten of in het algemeen 3x per week op een paard te gaan zitten. Dat weegt niet tegen elkaar op denk ik.


Een fulltime baan en serieus paardrijden is best te combineren. Nu ben ik niet het goede voorbeeld, maar ik vraag me wel eens af hoe Isabel Werth het klaargespeeld heeft, voor zover ik heb begrepen, houdt zij er ook nog een behoorlijke maatschappelijke carriere op na.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:27

Ik denk helaas ook wel eens hoe het zou zijn om geen paard te hebben Huilen
Ik kom ook elke keer weer tot de conclusie dat paarden mijn 'zuurstof' zijn.
Toen ik geen paard had (het grootste deel van mijn leven ) was ik alsnog altijd bij paarden en op de manege om te helpen. Ben helaas totaal verslaafd Knipoog . Helaas is mijn paardebeest ziek en kan ik haar nooit meer rijden,ze wordt ook niet meer beter maar ze kan wel blijven leven zonder pijn en in de wei spelen met andere paardjes. Ik ben blij dat ze nog leeft maar alle eerlijkheid gebied dat de gedachte wel eens in me opkomt dat ik er beter geen kon hebben (is ook zo weer over als ik haar even lekker knuffel). Het is best moeilijk om wel veel geld kwijt te zijn aan veearts/hoefsmid/stalling etc. en nooit meer te kunnen rijden/mennen/lange wandelingen te maken. Het enige wat gaat is poetsen en knuffelen en hoe fijn dat ook is, het blijft moelijk en ook zielig voor mijn knollebeest dat ze ziek is|(
Daarbij heb ik absoluut geen geld voor een ander paardje erbij en heb ik zelf reuma - oliebol happens, maar hoop doet leven (wie weet, de volgende staatsloterij komt eraan Haha! ).

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:28

Hmm nee. Een studenten leven zit er voor mij niet in en aangezien we ook het weitje van de paarden gaan kopen ga ik voorlopig toch niet weg hier (woon nog bij m`n ouders). Soms denk ik wel ik ga wel schapen fokken ofzo als de paardjes het land weer eens vertrappen maar als ik dan weer een ritje gemaakt heb... Nee hoor dan houdt ik het lekker bij mijn paardjes zou echt niet meer zonder willen. Het enige is dat ik twee pony`s wel veel vind en mijn aandacht zo verdelen moet maar om Beau nou te verkopen ,dat zou ik toch echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 13:39

Ik heb het fulltime gedaan, de paarden, en ik ben er van terug gekomen, dit omdat het keihard werken is voor weinig. Daarbij had ik weinig tijd om echt lekker te rijden, en was ik erg nieuwsgierig naar de "gewone wereld". Paarden zijn nog steeds errug leuk, maar om het weer fulltime te doen. NOOIT. Er is zoveel meer in het leven, en de combinatie die ik nu heb, sávonds de paarden, beetje handel doen, rijden. Overdag een gewone maar hele leuke baan. ( salaris wat 3 keer zoveel is, en maar 40 uur werken) Ik ga nooit meer fulltime in de paarden, het is puur mijn hobby, gelukkig heb ik het wel geprobeerd, anders had ik nooit geweten, dat ik het niet leuk vind. De haat en nijd tussen de paardenmensen, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Een heel apart volkje is het, en je moet er tussen willen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:10

Lovely schreef:
Een fulltime baan en serieus paardrijden is best te combineren. Nu ben ik niet het goede voorbeeld, maar ik vraag me wel eens af hoe Isabel Werth het klaargespeeld heeft, voor zover ik heb begrepen, houdt zij er ook nog een behoorlijke maatschappelijke carriere op na.


isabell Werth (en er zijn er nog wel meer) hebben een heel gedegen achterban waar ze op terug kunnen vallen en die haar een aantal riviale dingen uit handen neemt waardoor ze zich kan concentreren op wat ze doet. Als je meer op jezelf bent aangewezen, zoals ik, dan gaat dat niet.

Als ik kijk naar kennissen van mij die net wat ouder zijn en begonnen zijn aan hun "maatschappelijke carriere" of hoe je dat wilt noemen, dan denk ik niet dat zo'n leven te combineren is met de hoeveelheid tijd die ik nu aan mijn paarden besteed. Ik denk niet dat de sores en de geldzorgen etc. dan op zouden wegen tegen de lol die je er uit haalt. En om nou een bijrijder te zoeken en dan zelf nog 2 keer in de week te rijden, zoals ik nu zie gebeuren bij iemand die ik ken, dan ga ik liever naar de sportschool of de kroeg voor mijn ontspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:45

Zep schreef:
Als ik kijk naar kennissen van mij die net wat ouder zijn en begonnen zijn aan hun "maatschappelijke carriere" of hoe je dat wilt noemen, dan denk ik niet dat zo'n leven te combineren is met de hoeveelheid tijd die ik nu aan mijn paarden besteed. Ik denk niet dat de sores en de geldzorgen etc. dan op zouden wegen tegen de lol die je er uit haalt. En om nou een bijrijder te zoeken en dan zelf nog 2 keer in de week te rijden, zoals ik nu zie gebeuren bij iemand die ik ken, dan ga ik liever naar de sportschool of de kroeg voor mijn ontspanning.


Maar nu heb je in het dagelijks leven toch ook al te maken met 'Sores en geldzorgen' neem ik aan. En toch ga je nog door met je paarden. Waarom zou dat straks veranderen als je een betaalde baan hebt? En wat is het, dat het voor jou nog steeds de moeite waard maakt, om iedere dag voor zonsopgang je bed uit te komen? Er moet toch wel iets heel essentieels aanwezig zijn wat dat toch allemaal nog de moeite waard maakt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:46

gomir schreef:
Grappig, ik dacht ook meteen aan dat topic Zep *LOL*

En mijn mening is nog steeds hetzelfde. Al gaat het nu allemaal zo waardeloos dat dammen me ook wel een heel aantrekkelijke hobby lijkt Tong uitsteken }>


Zullen we dan samen gaan dammen, mijn monster is ook weer heerlijk bezig met supereigenwijzeetterstreken. grrr.

Maar goed, ik denk er eigenlijk niet bij na wat ik wel niet zou kunnen doen als ik Flair niet had. Dat zal gerust een heleboel zijn, maar laat het nou bij mij zo zijn dat ik liever een mooie nieuwe deken voor Flair koop dan een paar schoenen voor mezelf. Verward waarom weet ik niet ik ben verslaafd aan spullen voor Flair kopen (jammer dat ik er niet zoveel geld voor heb)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 15:57

flair schreef:
maar laat het nou bij mij zo zijn dat ik liever een mooie nieuwe deken voor Flair koop dan een paar schoenen voor mezelf. Verward


Ja, dat heb ik ook dus. Als ik 100 gulden overheb, gaat dat naar m'n paard en koop ik er dan niet iets voor mezelf voor.
Uiteraard begrijpt m'n vriend hier geen snars van, maar ja, het zit in je he, die paarden.........

ik zou werkelijk ook niet weten wat ik met m'n tijd zou moeten als ik geen paard meer zou hebben. Ik zou ietsje meer gaan werken denk ik, maar verder??? Ik geloof dat ik het niet zou kunnen missen....
Laatst bijgewerkt door IngridM op 17-06-02 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:13

Jippie schreef:

Waarom zou dat straks veranderen als je een betaalde baan hebt?



omdat ik een baan als iets anders zie dan simpelweg een manier om je centen bij elkaar te krijgen. If you get my point.

Als ik moet gaan kiezen tussen mijn carriere en mijn paarden, dan denk ik dat de laatste het onderpit delven. Ik heb namelijk niet de mogelijkheden om mijn carriere in de sport op te bouwen. Ik zou niet een stap terug willen doen in mijn werk, om te kunnen rijden op het niveau dat ik nu doe. En dat heeft weinig te maken met het salaris.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 16:32

Citaat:
omdat ik een baan als iets anders zie dan simpelweg een manier om je centen bij elkaar te krijgen. If you get my point.


Je moet denk ik dan de afweging maken wat belangrijker voor jou is, carriere maken en daar heel veel tijd in stoppen ten koste van vrije tijd, of kiezen voor veel meer vrije tijd en hoe je dat in gaat vullen.

Persoonlijk krijg ik meer voldoening van het uitoefenen van mijn hobby dan het behalen van een bepaalde sociaal-maatschappelijke/financiele status. Ooit ben ik tot de conclusie gekomen dat carriere maken/status maken hol en leeg is, en de paarden mij dat geluk wel gaven. Mijn werk doe ik omdat ik er een bepaald plezier aan beleef, het mij de mogelijkheid geeft tot veel vrije tijd, en het financiele aspect. Maar niet meer.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:10

Ja daar denk ik ook regelmatig over na. Vooral als je dan wéér een rekening krijgt van de DA. Bij leuke dingen kopen zoals sjabrakjes e.d. vind ik het niet zo erg. Maar de bijkomende kosten aan ziekte, dat hakt er altijd zo enorm in. Ik ben erg reislustig, gek op shoppen, maar dat kan ik met deze hobby nauwelijks. Maar dat is de keuze die ik 8 jaar geleden heb gemaakt, en ondanks dat ik wel eens flink baal van al die kosten zal ik hem om die reden nooit verkopen. Hij is mij tien keer meer waard dan een nieuwe broek.

Anoniem

Re: Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:26

SuperPepeijn"]
[quote="MirageGidran schreef:
.............wat je allemaal zou kunnen doen en kopen als je geen eigen paard had???


nee nooit. ik zou niet eens weten wat ik dan opeens met al mijn vrije tijd zou moeten doen!
[/quote]

Dat is het m dus: ik kan mijn bestaan prima indelen zonder paarden. Een groot deel van de vrije tijd en het geld dat ik zou overhouden zou ik steken in mijn eigen ontwikkelig (studie in de allerruimste zin van het woord) en daarmee in wat ik mijn carriere noem.

Ik ontzeg me nu dingen om te kunnen doen wat ik doe, dat ervaar ik bij sommige dingen ook bewust zo. Ik vind dat niet erg, want de voordelen wegen tegen de nadelen op. Maar ik garandeer niet dat dat altijd zo blijft.

pmarena

Berichten: 48483
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:31

Ik ben juist minder gaan werken nu ik Marena heb.

Ik werk echt voor het geld en ben op het werk niet voor m'n lol bezig , triest maar waar Haha!

Tuurlijk wil het wel goed doen en een fijne positie hebben binnen het bedrijf .
Maar het hele carriere-idee doet me niks .
Stel je voor dat je alles voor iedereen moet regelen , altijd met je werk bezig bent...

Nee hoor ik doe m'n taak , zorg dat het netjes gebeurd en snel af is en dan ben ik pleite om leukere dingen te gaan doen !

Ik verdien best goed en dit vind ik genoeg zo.
Werkte eerst grofweg van 7 tot 5 en nu van 7 tot 3.

Ben niet meer zo moe en lusteloos en heb nu de tijd voor leukere dingen Party!! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:20

Werken of studeren heeft mij nooit gebracht wat de paarden mij wel geven. In zekere zin heb ik bij de paarden dezelfde obstakels als Zep, echt carriere daarin heb ik niet kunnen maken. Dat kan best jammer zijn, maar ik heb mijn paard dan ook om een andere reden.
Mijn werk is mijn werk en niet meer dan dat. Als ik terug kijk, dan kan ik zeggen dat ik de afgelopen jaren behoorlijk wat goeie moves heb gemaakt, jobwise. Daar ben ik best trots op hoor en daardoor kan ik wat relaxter in het leven staan omdat ik wat meer centjes tot mijn beschikking heb. Ondanks die fulltime baan doe ik toch elke dag mijn eigen paard zelf. Voorheen deed ik er nog wel wat paarden bij, maar dat doe ik nu niet meer, ik heb het al druk genoeg. Heel soms draai ik lange dagen op mijn werk (10 of 11 uur), maar dat probeer ik wel tot een minimum te beperken, want savonds wacht altijd nog mijn paard.
Al met al ben ik trotse bezitter van een eigen huis, eigen paard, eigen auto en eigen baan. En dat allemaal zonder een directe achterban, wel wat achtervangers, maar daar heb ik niet zo heel veel op hoeven terugvallen. Het is maar net wat je wilt.

gomir

Berichten: 25581
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:35

Ik snap wel wat Zep bedoeld *LOL* Zelf heb ik dat ook wel een beetje...ik vind die paarden echt heel leuk en geniet er heel erg van. Maar aan de andere kant weet ik dat ik aankomend jaar geneeskunde ga studeren en dat dat als het niet te combineren is toch voor de paarden gaat! Ik hoop dat het lukt en ik ga het ook zeker proberen, maar wat niet gaat gaat niet.
Ik rijd niet op een geweldig hoog niveau en een supertalent ben ik ook niet(mijn paardjes trouwens ook niet *LOL* ) en daarom gaat mijn studie(en misschien later ook mijn baan) toch echt voor! Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:37

Het is idd kiezen, je paard, noch je werk, noch jijzelf mag eronder lijden.
Ik heb ervoor gekozen om parttime te werken (werk alleen sóchtends) om s'middags alle tijd te hebben voor mijn paarden.
Ik moet er 3 keer per dag heen (minstens) om ze te voeren, buiten te zetten enz. Veel verklaren me voor gek, hoe ik dat toch volhou etc.
Ook leer ik er nog bij, en doe binnenkort examen.
Heb het heel druk met ze, en ze kosten vrachtwagens vol geld. *LOL*

Ik heb af en toe wel eens, jeetje wat zou ik wel niet allemaal met dat geld kunnen doen!! Maar concludeer dan, dat de paarden echt mn alles zijn, en ik ze echt niet kan missen!
Dan maar minder vaak kleren kopen, en voor Pompidou weer wat mooie nieuwe spullen.

Ik voel me 'rijk'met mn drie paardjes, eigen stal etc. Er zijn tig meiden die daar alleen van kunnen dromen! Bloos
Ik geniet er elke dag van, en verkies ze boven mijn 'shoptik'. Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:15

Zep schreef:
Een groot deel van de vrije tijd en het geld dat ik zou overhouden zou ik steken in mijn eigen ontwikkelig (studie in de allerruimste zin van het woord) en daarmee in wat ik mijn carriere noem.


bij mij zijn paarden onlosmakelijk met mijn levenstijl verbonden. kan jij je leven zien zonder paarden als daar tegenover een carriere staat? en hoe zit dat dan met een evt. gezin en carriere? in hoeverre moet je iets opofferen voor een carriere?

het is natuurlijk heel persoonlijk maar zelf vind ik carriere maar in schril contrast staan met gezin/hobby/vrije tijd. ik heb deze afgelopen dagen ook weer ondervonden dat het leven zo kort kan zijn en carriere zo onbelangrijk feitelijk is. ik hoop dat je als het erop aan komt voor jou de goede keus maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:06

Voor mij zijn de paarden ook absoluut een manier van leven. Het is dan ook niet "zomaar" een hobby, het is iets wat ik heel serieus neem. Ik zoek mijn uitdagingen in de sport, en op dit moment nergens anders. Ik wil er dus in kunnen groeien, geprikkeld kunnen blijven.

Wat ik mis in mijn leven is de mentale prikkeling, op een andere manier dan tijdens de training gebeurt. Ik heb dagen dat ik bij wijze van spreken mijn IQ met 20 punten per uur voel dalen. Ik kom er simpelweg niet aan toe om er iets mee te doen, omdat mijn dagen gewoon prop en propvol zijn. Als ik me dan eens bij uitzondering weer eens in een gezelschap bevind waar op een avond weer eens wat interessante bomen worden opgezet, voel ik me best arm.

Wat voor keuzes ik uiteindelijk maak zal blijken. Maar het is een beetje een angstbeeld om over 10 jaar zwaar onder mijn niveau te werken, om daarnaast een beetje landelijk rond te kunnen knooien met die paarden op een niveau dat ook al jaren niet meer stijgt. Mocht blijken dat er voor mij meer inzit dan dat landelijk rondknooien, dan ga ik ervoor, en dan ligt mijn carriere dus blijkbaar in de paarden. Maar gezien mijn eigen mogelijkheden verwacht ik dat niet, en dat betekent dat ik op een dag zal moeten kiezen.

Hoe dat met de verhouding gezin/carriere zit weet ik niet. Ik zit nog niet in de positie om daarover na te kunnen denken.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:29

Een ding staat bij mij vast: des gaat NOOIT weg. Als ie weg moet dan is dat omdat ze echt geen paardwaardig bestaan meer heeft en dus dood moet.
Ik hebnatuurlijk wel eens gdachten vanhoe zou het zijn zonder paard. En wat zou dat dan makkelijk zijn bv met vakantie ed. Ze staat nu nog steeds bij de oude eigenaar, dus heb ik niet zo veel problemen met vakanties, maar we zouden haar graag bij huis hebben, en dan moet je er wel degelijk rekening mee houden. Een oppas zoeken of ergens laten logeren...
Wat geld betreft red ik het nu prima. Ik heb ook nooit zoveel spullen nodig voor Des. Wat ik vaak doe is geld op sparen en dan 1x per jaar naar een paardebeurs, of naar de Divoza-opruimingsweek. En dan lekker in de aanbieding kopen (ben gek op koopjes).
Uit gaan doen wij bijna nooit, het is al eeuwen geleden dat we voor het laatst naar de bios zijn geweest (vorig jaar zomer vakantie, we hadden toen nog niet eens dit huis op het oog). Uit eten gaan we ook niet zo vaak, vaker halen we dan chinees op, of laten pizza komen, of gaan naar de McDondalds Tong uitsteken
Ook kleding koop ik vaak in de opruiming, schoenen vind ik een noodzakelijk kwaad, heb enkele paren, en die waren knap duur, maar daar doe ik dan ook weer jaren mee. Verder naai ik vaak mijn eigen kleding.
Tsja, de wereld is voor mij zo slecht nog niet Lachen

Anoniem

Re: Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:51

SuperPepeijn schreef:
kan jij je leven zien zonder paarden als daar tegenover een carriere staat?


Ja dus.