c

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 06:37

Met de pony`s weet ik het niet echt meer. Wel een keer een 9 voor verzorging.

Met Leroy ben ik een echte 6-jes rijder. Als ie z`n best doet kan ie overal een 6 voor scoren (op Z niveau), afentoe een 7. Een keertje in de L kreeg ik een 9 voor de middendraf. Hij zat toen lekker in zijn vel, er lag een superbodem in die bak en hij pakte goed aan. Verder nog een keer een 9 voor het halthouden voor het achterwaarts. Leuke opmerkingen met hem: tijdens het halthouden verloor ie zijn geduld en ging een stapje achterwaarts. Ik dreef hem met 2 benen naar voren en wachtte met groeten totdat ie volledig stil stond. Ik kreeg een 4 met als comentaar: keurig opgelost! Hier in een Amerika stond er een keer onder aan mijn protocol "capable pair" ( Verward waar ik m`n twijfels bij heb *LOL* )

Perry is echt een asootje wat betreft punten. Die scoort regelmatig een of twee keer een 9 per proef. Meestal voor de galop onderdelen of een overgang. Halsstrekken en stap vaak een 8. Ik krijg ook regelmatig hele leuke opmerkingen van de jury. Een keertje schreef een FEI jury onder aan het protocol "lovely rider, promising horse" Bloos Andere keren: "good mover" "lovely horse" "cute horse" etc. Perry heeft een hele schattige uitstraling, hij heeft een vrij lange voorlok en die laat ik altijd los waardoor ie een nog ondeugender koppie krijgt (en dat is vast waarom de jury`s voor hem smelten Haha! )

Een rotopmerking heb ik ook weleens gehad. Ik reed nog bij de pony`s en tijdens een wedstrijd, net toen ik aan een proef begon, begon het te regenen. De jury deed de ruitenwissers van haar auto aan en mijn pony schrok zich het lazerus. Ik kreeg haar niet meer in de buurt van de jury auto en de rest van de proef was ze ontzettend opgefokt. Stond er als comentaar op mijn protocol "nog nooit van been zit en teugelhulpen gehoord?" "ga jij eerst thuis maar eens oefenen". Ik heb ook een keer een advies van een jury gehad. Ik reed een duiveltje van een pony en de jury schreef onderaan het protocol "alstjeblief, verkoop die pony!"

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 06:50

Oh en nog even over het omkopen van jury`s, dat heb ik regelmatig gedaan hehe Haha! De ponyclub waar ik vroeger bij reed organiseerde altijd onderlinge wedstrijden. Alleen het koste altijd een grote moeite om een jury te vinden die "ons" (een zootje ongeregeld) dan wou jureren. Dus kwamen we uit bij een oud ventje dat eigenlijk niet meer mocht jureren bij de KNF (vanwege zijn leeftijd of omdat ie de bijscholingen niet meer volgde ofzo). Dat was nogal een zuipschuit dus voor een flinke fles Jenever of Whiskey (geen idee wat we hem allemaal voerde) kwam hij maar wat graag een dagje "jureren". Dat jureren ging dan heel grappig want hij kickte op blonde haren. Dus de gelukkigen met blonde haren (waaronder ik) deden hun haar altijd zo dat het goed zichtbaar was (dus niet in een haarnetje), daarnaast nog even flink opmaken en de blondines waren weer verzekert van goede punten en eerste plaatsen Haha! Haha! *LOL* Het was gelukkig maar onderling en ik geloof dat de bestuursleden die de punten optelden de scores nog wel eens "aanpasten" zodat niet-blonden ook eens een lintje kregen. Overigens had het geen zin om hem nuchter te laten jureren want dan was ie in een pesthum niet normaal meer of ging ie halverwege de dag naar huis. Ik moet er wel om lachen nu ik er aan terug denk *LOL*