Zielig om niet op gras te zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Re: Zielig om niet op gras te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:00

in welke plaats ligt de wei?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:30

In Waalre (bij eindhoven).

Citaat:
ik zou de dierenbescherming inlichten over dat ze haar eigen pony niet meer wil verzorgen of haar zeggen dat je de pony wel voor haar wilt verkopen.

Hij kan terug naar de oude eigenaresse als hij ooit weg moet. Mijn vriend wil niet dat die twee uit elkaar gaan dus wil 'm ook wel kopen, maar ik voel me dan ook banketstaaf. Ik ben degene die heeft gekozen een paardje te nemen. 1 en dus niet twee dus vandaar dat ik 'm niet wil kopen. Stel dat hij ziek wordt... of alleen al de tandarts / entingen etc..oke.. 1 paardje kan ik betalen.. 2 wordt me wat dat betreft teveel (anders kon ik ook wel een rijpaardje onderhouden). Mijn vriend kan het wel betalen, maar wij wonen niet samen en hij woont niet eens hier in de buurt. Stel dat het ooit uitgaat zit ik er alsnog mee.

Citaat:
Verder zou ik op zoek gaan naar een ander weitje of vragen of ze de wei wil verkopen. weidegrond is niet zo duur, vooral niet als het gras in slechte staat is. Misschien kunnen je ouders helpen? Vervolgens kan je dan gewoon een plaatsje in de wei verhuren aan iemand en daarvan de wei opknappen.

Ze ligt nu in scheiding en er moet nog bepaald worden wat ze met de wei gaan doen. naar die man (maar die wil de grond niet) of naar haar.., en zij wil de grond wel want ze wil het aan haar dochter geven als huwelijkscadeau. Of de grond wordt verkocht, maar dat ligt nu allemaal bij de advocaat.

Mijn ouders kunnen me financieel niet helpen en ik zou dat ook niet willen. Ik ben 24 en ik heb voor een paardje gekozen. Maar goed.. de wei is inderdaad niet duur, want er mag niet op de grond gebouwd worden en het is slechte grond (bosgrond). Ik moet dus dan zowiezo afwachten wat er uit de scheiding komt en dat kan nog best wel even gaan duren.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:05

wat balen allemaal! Ik bedoelde niet dat je ouders de wei kopen maar garant kunnen staan voor een lening bij de bank, maarja die kun je wellicht zelf ook wel krijgen dus (wiets niet hoe oud je was).
Ik zou het andere paard en niet bijnemen. Mijn paard was ook onafscheidelijk met een andere, stonden al bijna 10 jaar bij elkaar, konden niet zonder elkaar. Maar na een paar weken (ze moest vanwege haar artrose in een andere stal) was ze dat paard vergeten en vriendjes met een andere.
Mocht het nodig zijn, mischien kun je je paard in Leende kwijt? Bij fam. van der Kruis heten ze volgens mij. Daar is het niet zo duur. Is ook een paardenrusthuis.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:06

oh trouwens... ik kijk hier uit op 2 paarden in een paddock zonder gras... hebben het prima naar hiun zin met een baal hooi!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:24

Leende is helaas te ver. Ik heb geen auto. Daarbij komt dat ik na de vakantie 's avonds naar school moet en overdag (3 dagen per week) werk. Tussen werk en school is wel tijd om even snel te voeren maar dan moeten ze echt dichterbij staan.