manentrekken hoe zo snel mogelijk!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:41

maar je moet toch een klein plukje manen dan beetje omhoog kammen en dan om het kammetje heen en dan trekken of doe ik het dan verkeert

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:12

Jaah kloptje moet met kleine plukjes,datgaat veel gemakkelijker

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:12

duurt dat nu echt een uur bij jou ?
natuurlijk te zien hoeveel manen de pony heeft..
heb je morgen geen tijd meer om de knotjes te maken? en vandaag alleen trekken?
Ik snap ook niet waarom je op de laatste avond nog hals overkop vanalles begint te doen..
ik ga ook de dag voor mn jumping, maar dan heb ik tijd.. en bekijk ik het allemaal, schrijf het eens op wat ik allemaal moet doen enz.

nouja succes op de wedstrijd

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 16:17

ik kan er ook niks aandoen ik had in het weekend ingepland vandaag trekken morgen invlechten maar helaas heb allemaal toetsen opgekregen en ben laat uit dus moet vandaga maar:P

ElskedZ

Re: manentrekken hoe zo snel mogelijk!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:29

En je moeder/vader wil je niet helpen ofzo??

Maar vanavond manen trekken, lukt al niet??
Want als je nu al gaat vlechten blijft het ook nooit goed zitten voor morgen, kan je beter net voordat je weggaat vlechten....

Alleen weet ik niet hoelang jij daarover doet?!
Anders vind ik de oplossing van de manen kort knippen ook nog een oplossing, heb je gelijk het probleem niet meer van manen trekken en het invlecht

succes....

_Charlotte

Re: manentrekken hoe zo snel mogelijk!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:29

Die toetsen krijg je toch niet een dag van te voren opgegeven?

___Sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:19

neeh, dat mag toch niet eens??
(ik kan helemaal niet goed manentrekken hoor )

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:28

Als het echt niet wil dan knip je ze een klein stukje korter, niet te kort en dan begin je als je thuis bent van je wedstrijd met de manen trekken. Ik weet dat het niet netjes staat losse manen maar het is overigens ook maar een onderlinge wedstrijd als ik het goed gelezen heb. Inderdaad je wist vast vorig weekend al wel dat je morgen wedstrijd zou hebben waaom zo lang wachten? maar dat is ieder voor zich. kleine plukjes pakken, terug kammen en op de lengte dat je de manen wil hebben met een rukje eruit trekken wel kracht zetten dan bezeer je de pony niet zo. of je kort ze eerste een cm. en dan vervolgens weer een cm. tot je op de gewenste lengte bent daar dun je ze het meest mee uit maar dit is niet echt aangenaam voor de pony. Ook zou ik na het trekken van de manen even lekker over de manenkam heen wrijven soort van maseren dat verzacht de pijn van de pony die hij heeft opgelopen tijdens het manen trekken.

Succes morgen met je wedstrijd!

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:10

nej tis geen onderlinge wedtsrijd tis wel voor punten maar als ik haar een dag van te voren invlecht blijft het meestal wel goed zitten er gaan 1 of 2 uit dus altijd minder tijd nodig dan alles nog doen. maar heb er al ingevlovhten heb geprobeerd te trekken maar lukte niet echt goed dus geknipt en ingevlovhten is eigenlijk best wel goed gelukt