imker schreef:Starbreeze, maar wat heb jij dan voor rubber?
Ik heb rubber tegels, bijna 4 cm dik, poreus materiaal (dus vochtdoorlatend), en als je erop staat, voel je dat het veert.
Ik denk dat jij een soort rubber op rol hebt, gezien je commentaar hierboven. Dat heeft hele andere eigenschappen als draintegels.
Noop, officiele drainage tegels van ongeveer 5 cm dik.
Op die tegels kan vlas geen onderlaag vormen die je minimaal een week zou kunnen laten liggen, dus wat er nu aan strooisel op ligt wordt nat en vermengd snel met het droge vlas, dat vermengen gebeurd niet met een ruwe niet doorlatende ondergrond omdat vlas daarop meer grip heeft ofzo? Maakt niet uit of je veel of weinig doet. Ik heb die tegels eruit gegooit en ik schep nu gewoon dagelijk de drollen eruit en op zaterdag de natte plek (die ergens onder schoon droog vlas ligt). Op zich wel jammer want ik had meer van de tegels verwacht. Maar ik wil mijn paard niet enkel op die tegels hebben vanwege het comfort. Een dikke laag bedding ligt altijd zachter dan een paar van die tegels, zo zacht zijn ze nu ook weer niet want het vormt niet naar het lichaam.