Verzakt peesbescherms de peezen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:16

Je moet ze ook niet te los doen want dat had ik een keer met mijn stomme hoofd gedaan omdat ik bang was dat ze zouden gaan knellen maar toen zijn ze afgaan zakken en is het gaan schuren en had mijn paard wondjes.

Ik gebruik voortaan alleen peesbeschermers als ik buiten ga rijden want daar heb je de meeste kans op takken, stenen etc die de benen beschadigen.
In de bak doe ik het maar niet meer denk, als ik dit zo lees, hij hoeft daar ook niet echt beschermd te worden want er ligt alleen zand en geen takken enzo.
En met springen doe ik alleen voor beschermers

Maaiikii

Re: Verzakt peesbescherms de peezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:18

Peesbeschermers bieden bescherming aan. Als mijn paard op ijzers staat heb ik ze ook altijd om. Gewoon voor de zekerheid voor als hij een keer z'n benen aantikt.

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:38

en over de warmte onder zo'n beschermer:

anky reed in athene met 3 in 1 beschermers inb de training ( zag ik toevallig net op een foto) en hoe warm was het daar ookalweer ? ik denk niet dat ze daar mee rijd als ze daar een peesblessure bij salinero mee krijgt

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:12

Nee maar misschien rijdt ze niet elke dag met die dingen.
Het gaat hier om dagelijks gebruik
Ik kan ook genoeg foto's van Anky laten zien zonder peesbeschermers.

Het enige qua warmte lijkt me vervelend dat het gata irriteren en dat het paard het zweet niet goed kwijt kan..
Ik weet niet of je wel eens flink gerend hebt met scheenbeschermers? Ik heb op hockey gezeten en dat ging ook jeuken omdat het zweet niet goed wegliep en dat was dan 3 keer in de week.

Dus ik zou niet mijn paard ELKE dag met peesbeschermers rijden, alleen als het nodig is door bijvoorbeeld takken of andere obstakels die de benen kunnen beschadigen

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:33

Anky rijd in de training altijd met beschermers of bandages! Dat weet ik zo zeker omdat dat gevraagd is bij een clinic. Overigens als bandages en peesbeschermers slecht zijn voor paarden denk ik dat ze wel van de markt zouden zijn gehaald. Wel is het zo dat je met bandages wel moet weten hoe ze goed om moeten. en net als met peesbescherms alleen om als het nodig is. Zelf rijd ik altijd met bandages aangezien mijn paard veel met het hogere werk bezig is op buitenritten heb ik altijd peesbeschermers.