Op welk niveau krijg je les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:58

ik krijg morgen voor het eerst prive les dus ik kan je er nog geen antwoord op geven!!!
ben wel benieuwd hoe het zal gaan

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 21:29

Ik krijg nu les op het basis niveau. Recht en voorwaarts. Daarbij doen we schoudervoor, wijken etc om hem losser te maken. Zou niet weten wat voor en niveau ik het zou moeten noemen.
We beginnen altijd met stappen en werken vooral aan de basis. Voorwaarts stappen tot ie losser wordt. Dat doen we doormiddel van rechtrichten en inbuigen etd. Is ie los dan gaan we draven. Veel verder zijn we nog niet. Ik heb pas voor de 3e keer les gehad, waarvan 1 keer op haar paard omdat mijn bijrijpaardje kreupel was.
Ik heb jarenlang les gehad van 1 persoon en ben blij dat er heel veel dingen overeen komen in het lesgeven. Mijn eigen manier van rijden die ik in de loop der jaren heb gecreeerd (of hoe zeg je dat) daar wordt niet zo veel aan geprutst.
Ik mag haar altijd bellen voor vragen, maar heb het nog niet nodig gehad. Bel misschien morgen toch nog even.... Bloos (Ben namelijk iets vergeten en doe het liever niet fout)
Wat ik moet doen en je vraagt ook regelmatig of ik het "voel" Gelukkig is dat 9 van de 10 keer wel zo.
Heb nog maar 3 keer les gehad, maar ze pakt gewoon de problemen aan en zo hou je wel afwisseling.
Ze legt goed uit waarom je iets moet doen, wat voor een reactie je moet krijgen en wat je op dat moment krijgt en ze gaat als maar terug naar de basis die natuurlijk erg belangrijk is. Vorige keer heb ik op haar paard gereden en toen vertelde ze dat ik gevoel had voor paardrijden! Hoe kun je iemand beter motiveren dan zoiets te vertellen. Ze wordt (bij mij) niet boos, tot nu toe. Na mijn les op haar paard gaf ze iemand anders les en toen had ik wel het idee dat ze een beetje boos werd, maar ik heb het nog niet mee gemaakt. Ze eist wel enorme concentratie, maar dat mag ook wel voor dat geld....
Kortom: ben heel erg tevreden!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 05:58

Ik rijd vooral zodat hij nageeflijk word. Ik rijd op L-niveau.

angelique"]
En hoe wordt die les gegeven?
[/quote]

Leuk en met veel geduld.

[quote="angelique"]
Heb je een instructeur die helemaal bij je past?
[/quote]

Ze heeft zelf een paard dat erg lijkt op mijn Cob qua karakter. Dus gaat het eigenlijk heel erg goed.

[quote="angelique"]
En er altijd terecht kan voor vragen?
[/quote]

Ik kan aan haar alles vragen. Kan over rijden, maar heb haar ook een keer gebeld over een zieke pony, om te vragen wat ik toen moest doen. Dus is wel makkelijk.

[quote="angelique"]
Wat is belangrijk,wat wordt gezegd t.o.v jou
waar jij wat aan hebt om goed te leren rijden!
[/quote]

Ze moet rustig les geven en niet kwaad worden. Ze geeft rustig les en is niet gauw kwaad. Ze is wel consequint met les geven, daar ben ik ook heel blij mee.

[quote="angelique"]
Afwisseling in een les?hoe?
[/quote]

Ja, we springen weleens. Ook tijdens de dressuurlessen doen we totaal verschillende dingen. De ene keer doen we meer overgangen en dan weer meer wendingen.

[quote="angelique"]
Welke manieren gebruikt je instructeur,
je te motiveren in het rijden,
[/quote]

Door gewoon positief te wezen en geduldig. Ik ben vrij gemotiveerd van mezelf uit. Ik stap altijd met plezier op en als het een keer minder gaat vind ik het jammer, maar geen ramp.

[quote="angelique schreef:
of vind je dat je eigenlijk helemaal niet goed begeleid word!
laat maarrr... horen! Haha!

Ik vind dus dat ik goed les krijg en ben heel blij met mijn instructrice.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:09

krijg les door een Orun instructrice die alle 3 fases heeft gedaan.
Zelf veel paarden in de z dressuur heeft gereden.

Het is vooral de basis,de basis en nog eens de basis.
Voorwaarts en nageeflijk zijn de sleutel woorden.

We stomen nu door de B en de L1 dus het gaat goed. Haha!

We hebben het gezellig elke week dat ze langs komt aan huis om les te geven. Knipoog

Heb dus prive les.

Ik moet eerder geremd worden dan gemotiveerd.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:52

Ik krijg manegeles op ehm tsja denk wel L niveau want we wijken wel eens en doen schouderbinnenwaarts Schijnheilig . Ik leer er niet superveel. Vooral rechtop zitten maar zo`n uurtje rijden met aanwijzingen voor anderen en voor mezelf, en verschillende oefeningen werkt wel motiverend dus doe ik beter mijn best als wanneer ik alleen rijdt en dat is wel leuk. De springles hebben we met z``n drieen en dat is erg leuk en grensverleggend. Waar we in de les niet verder komen als 1 klein kruisje doen we nu vier sprongetjes achter elkaar of een in-uitje met oxer. Is ook wel leerzaam je maar heb in andere lessen (bij andere manege en bij mijn stage) veel meer geleerd.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:15

Citaat:
En hoe wordt die les gegeven?

zelf warm rijden daarna dressuur en om de week springen
Citaat:
Heb je een instructeur die helemaal bij je past?

ja, vindt ik wel, ze weet meestal precies hoe ik verder kom met mijn paard.
Citaat:
En er altijd terecht kan voor vragen?

ja altijd!!!ze probeert alles ook echt zo goed mogelijk uit te leggen..
Citaat:
Wat is belangrijk,wat wordt gezegd t.o.v jou
waar jij wat aan hebt om goed te leren rijden!

vooral hoe ik er thuis mee verder kan gaan werken. (thuisrij tips..)
Citaat:
Afwisseling in een les?hoe?

ja. doordat we elke les er weer wat bij leren..is er natuurlijk genoeg afwisseling..
Citaat:
Welke manieren gebruikt je instructeur,
je te motiveren in het rijden,

door te zeggen waarvoor je het nodig hebt..(tja klinkt vaag.. Haha! )
BV- ik ben niet echt een dressuur freak..en als we dan iets echt dressuurs matig gaan doen dan legt ze uit waarom ik het ook nodig heb met springen.
nou dat was ut dan..
samengevat: ik ben heel tevrede met haar Haha!

groetjes Nicole

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:18

Sinds een aantal weken heb ik les van Jan Vrieling, de vader van Jur Vrieling. Hij heeft zijn zoon naar internationaal springniveau geholpen en heeft veel ervaring op andere stallen (zoals van Schokkemoller).
Ook begeleidt hij buitenlanders die bij Van de Lageweg paarden kopen.

Op welk niveau? Tja... niet op een bepaald niveau. Rechtrichten, losmaken, gehoorzaam op hand en been voor, boven en na de hindernis.
Hierachter zit een goede dressuurmatige training waarin travers, wissels, appuyementen en keertwendingen in meegenomen worden.

Maar om hier nou een niveau aan te hangen...
Ook de hoogte van de hindernissen varieert. Sommige staan op nog geen meter, andere staan op 1,30m. Dat ligt eraan wat het doel van zijn training is en waar ik zelf aan wil werken.