mening gevraagt: zouden jullie hier komen / willen staan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:29

ik zou de binnenbak missen...
tjah ben een pietlut...en hoefsmid dierenarts etc zou ik zelf willn kiezen..
elke dag stal(uitmesten niet enkel opstrooien) vind ik erg belangrijk.
..
warm water bij spuitplaats vind ik zoiezo wel lekker want anders zou je hem enkel met warm weer kunne wassen(tjah je zou maar een schimmel hebbe en die is pikke bruin van t schijt rollen) ga jij dan je paard in de winter met koud water wassen

ik betaal zelf 205 met alles binnebak /weidegang/buitenbak/hoefsmid/wormenkuur/veearts/brok/hooi/kuil/warm water wat ik gewoon ken gebruiken....

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:32

Ik was even vergeten dat er geen binnebak bijzat ja dan is 225 genoeg.

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 03:10

Hm, het lijkt me dat de stal te luxe is om er geen binnenbak bij te doen. Dat mensen of al die extras niet hoeven of ook een binnenbak willen. Maar misschien valt het mee. Het lijkt mij wel ongeveer kloppen qua prijs, maar ik weet niet of je dat redt om dat zo in een keer op te zetten... Ben je het eigenlijk serieus van plan of was je gewoon benieuwd of wat?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:49

Ik zou er niet gaan staan.... ik zou de luxe graag willen ruilen voor meer weidegang, kan dat ook?

pareltje5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 09:33

supertygetje schreef:
Ben je het eigenlijk serieus van plan of was je gewoon benieuwd of wat?

Ik ben het echt van plan en inderdaad in één keer opzetten.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:36

Ik zou er zeker komen staan als het voor mij in de buurt was Voor dat geld heb je zeer goede faciliteiten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:36

pareltje5 schreef:
- dekenwissels en dergelijke doen we niet, naar mijn idee hoort dit toch echt bij het hebben van een eigen paard, evenals beschermers

-warm water in de spuitplaats denk ik niet en anders zou dat op een muntautomaat komen. gas is erg duur

Deze twee dingen plus het uitmesten zouden voor mij een beetje een bottleneck zijn.
Mensen met exzeempaarden kunnen niet 's ochtends precies op buitenzettijd hun vliegendeken om komen doen en 's avonds bij het binnenzetten weer af en er zijn ook best wat mensen (bij ons op stal dan toch) die hun paard alleen buiten willen met peesjes om.
Warm water bij de spuitplaats is voor mij wel belangrijk, ik was de paarden elke week en spuit na het werk helemaal af, en die zet ik in de winter of net na het werk niet onder een koude spuit.

Overigens zou ik best bereid zijn om meer te betalen, ik sta nu voor 320 (wel in een totaal andere regio, maar okay) en dan wel met 20 x 40 binnenbak.

Misschien dat je de mogelijkheid hebt om iets te realiseren in een loods? Of heb je daar niet genoeg grond voor?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:40

De prijzen liggen heel verschillend per regio. Voor 'mijn' regio zou ik het dus behoorlijk vinden. Hier heb je stallen met dezelfde faciliteiten mét binnenbak voor mss 10 euro per maand meer.

Maar wat je opzich biedt vindt ik een redelijk en duidelijk pakket. Ik denk dat vooral duidelijkheid geven, zoals je doet belangrijk is. Dit kan wel op mijn stal en dit niet. Take it ore leave it.

Qimm

Re: mening gevraagt: zouden jullie hier komen / willen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:42

Als ik zo veel geld had, ja echt wel

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:52

Ik vind het een goed aanbod Jammer dat er geen binnenbak is, dan heb je helemaal een compleet pakket.

Of de prijs redelijk is weet ik niet, ik heb geen idee wat de prijzen in de buurt zijn.

pareltje5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:10

Urielle schreef:
pareltje5 schreef:
- dekenwissels en dergelijke doen we niet, naar mijn idee hoort dit toch echt bij het hebben van een eigen paard, evenals beschermers

-warm water in de spuitplaats denk ik niet en anders zou dat op een muntautomaat komen. gas is erg duur

Deze twee dingen plus het uitmesten zouden voor mij een beetje een bottleneck zijn.
Mensen met exzeempaarden kunnen niet 's ochtends precies op buitenzettijd hun vliegendeken om komen doen en 's avonds bij het binnenzetten weer af en er zijn ook best wat mensen (bij ons op stal dan toch) die hun paard alleen buiten willen met peesjes om.
Warm water bij de spuitplaats is voor mij wel belangrijk, ik was de paarden elke week en spuit na het werk helemaal af, en die zet ik in de winter of net na het werk niet onder een koude spuit.

Overigens zou ik best bereid zijn om meer te betalen, ik sta nu voor 320 (wel in een totaal andere regio, maar okay) en dan wel met 20 x 40 binnenbak.

Misschien dat je de mogelijkheid hebt om iets te realiseren in een loods? Of heb je daar niet genoeg grond voor?

inderdaad met 320 euro per maand is er veel meer haalbaar maar dan heb je een groep berijders die dat simpelweg niet kunnen betalen.

Valentinow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:14

Ik zou wel willen maar ik woon te ver anders wist ik zeker dat ik zwaar zou overwegen!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:45

Klinkt goed, maar ik vind 1,5 hectare weiland voor 23 paarden toch wel veel te weinig. Bovendien zou ik mijn eigen voer willen kiezen, net als hoefsmid en tandarts.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:47

Ik wil wel een stalletje hoor!

Wij hebben denk ik 500x300 meter voor zon 50 pensionpaarden en gaat prima

Goede afspraken maken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:15

gelijk.... maar dan wel in de buurt van de randstad

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:18

Ik vind 225 voor deze regio een mooie prijs hoor, ligt een beetje op het gemiddelde.

Veel hoger moet je juist niet gaan denk ik, er is hier best veel concurrentie bij boeren, hobbyhouders et te halen.

ken genoeg stallen waar je minder dan 200 betaald, maar ook minder faciliteiten hebt, maar goed, een aantrekkelijke prijs is wél een lokkertje.

Maar het moet natuurlijk wel realistisch blijven in die zin dat je er wel wat aan verdiend natuurlijk.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:11

Anzjuhlaa schreef:
klinkt zeker goed, ik zou het zeker overwegen!

Jep!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:15

Elaine schreef:

Goede afspraken maken

Ik heb 1 hectare voor 1 paard en 2 ponies...

Met zo'n klein stukje staat er toch geen gras meer lijkt me zo?

pareltje5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 14:50

Wendy schreef:
Elaine schreef:

Goede afspraken maken

Ik heb 1 hectare voor 1 paard en 2 ponies...

Met zo'n klein stukje staat er toch geen gras meer lijkt me zo?

De paarden zouden dan overdag op de wei gaan in s'avonds op stal en ze worden natuurlijk gewoon gevoerd, ze hoeven dus niet hun voerbehoefde van het land te eten. ik neem aan dat jou paard en ponies dag en nacht op de wei staan

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:53

Dan onderschat je denk ik wat een paard eet overdag...
De mijne staan inderdaad dag en nacht buiten, maar het stukje van 700m2 hebben ze binnen een paar dagen kaal hoor.

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:08

Wendy schreef:
Ik zou er niet gaan staan.... ik zou de luxe graag willen ruilen voor meer weidegang, kan dat ook?

idd The same for me
Maar dat is gewoon even persoonlijk, ik denk dat veel mensen hier zouden willen staan hoor

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:23

ik zou er ook wel komen staan het is lekker luxe vind ik voor een pension stal die net begint want je moet eerst verdienen en als je wat geld hebt kan je gaan sparen voor iets anders als dat lukt natuurlijk en ik hoef niet perse mijn paard in de winter af te spuiten ik stap gewoon wat langer uit en er is een solarium daar kan je hem ook in de winter ook onder zetten als hij is afgespoten met koud water ik zou gerust mijn paard hier neerzetten

Buitenzinnig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:27

tamary schreef:
Klinkt goed, maar ik ben bang dat je wei tekort komt. Wij hebben ong 1.5 ha voor 14 paarden (nu 12) en we komen tekort. (al weet ik niet hoeveel daarvan komt doordat we niet mogen bemesten)

Kheb 1.5 hectare voor 1 paard en een shet hihi

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:20

Ach, mijn paarden hebben ook altijd op land gestaan waar in principe niet de gehele tijd van gegeten kon worden. Het ging mij meer om het buiten kunnen zijn dan het gras eten zelf.

Bijvoeren kan altijd.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:24

[/quote]cooky schreef:
klinkt heel goed! ik hoop dat je het kan realiseren!

al zou ik wel opteren voor eigen hoefsmid, en heb ik graag dat de stal elke dag uitgedaan wordt.

Dat is elke dag opstrooien

[quote]

ik bedoel: ik wil dat m'n stal elke dag gedaan wordt, in de zin van hélemaal uitgemest, niet enkel opstrooien.
dat is wat de TS aanbiedt: het dagelijks opstrooien en één keer in de week volledig uithalen.