Band met je pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:35

half jaar, maar toen ik d'r kreeg bego ze meteen al naar me te hinniken telkens als ik aankwam

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 21:57

haha..ohoh nou ga ik mijn boekje opentrekken. Toen ik hem kocht was ik meteen Lovers op zijn lieve bekkie. Nooit geweten dat er achter dat lieve bekkie zo'n kreng kon zitten. Ik heb de eerste 3 maanden niet normaal kunnen rijden, ik heb de eerste 2 weken helemaal niet gereden, alleen maar in de wei gezeten bij hem. Na 3 maanden kon ik eindelijk een rondje door de bak draven zonder 2 x op hol geslagen te zijn, 7 x in een te harde draf te vliegen, of zonder een paar flinke bokken. Met opzadelen liep ik echt achte mijn paard aan, en ik moest het halster onder zijn hoofdstel houden anders peerde hij hem, als ik zijn halster losdeed. Mijn ouders waren zo ver dat ze hem wilden verkopen maar ik hield vol. Na 5 !!! maanden snapte hij wat normaal draven was en kon ik zonder halster onder zijn hoofdstel rijden. Hij had inmiddels een heel gat gegraven van drift in de grond. Ik was de enige die hem kon opzadelen. Na 7 maanden kon hij een heeeel klein beetje stilstaan, en het woordje stappen begon hij te begrijpen. Na 1 jaar gekloot besefte hij dat hij bij mij hoorde, en begon ie een beetje goed te lopen. Hij kwam af en toe als ik hem riep uit de wei. Nu 2 jaar later zijn we beste maatjes...we kunnen alles samen aan! Het heeft bij mij een jaar geuurt!

Groetjes Ymke

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 23:00

Ik vond mijn paardje in het begin eigenlijk niet zo mooi. Ik was veel te veel aan 'echte' pony's gehecht. Maar nu kan ik er niet aan doen, maar ik vind hem echt wel mooi 'geworden'. Het is ook zo een grappig beestje. Bij ons hebben alle paarden eigenlijk een eigen (half verzonnen ?) karkater.
Maya is heel opdringerig (en ook nog jong) en wil alles opeten.
Mira is zo een beetje een paardje dat altijd in zichzelf aan leidjes denk (en die soms luidop neuriert, das pas echt schattig Knipoog
en Rocky, is een heuse ijdeltuit! Tegen hem 'moet' ik altijd Meneer zeggen (anders vlieg ik eraf)

Heel raar eigenlijk en andere mensen zouden er misschien niets aan vinden, maar bij ons hebben de pony's een héél grote emotionele waarde!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 02:39

hoi,
ik leerde mijn paard kennen bij
een handelaar...
van een angstig beestje,
veranderd in een paard
dat vertrouwen en wederzijds respect
uitstraalt...
Wat dus die band betreft...
je werkt zelf "daar" altijd aan!!
geduldig eerlijk zijn en consequent..
dan komt die eenheid er wel..
grrrroetjes an!

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 19:54

mijn haffie is nu 1 jaar en 1 maand, ik ken haar vanaf haar 3e maand.
ik wandel errug veel met haar en ze vertrouwd me nu echt. Lovers
voor mijn gevoel heb ik wel een goede band met haar maar wat zij er nou van vind? een slaafje om je te krabbelen als je jeuk hebt?? wie zal het weten?

groetjes debbie

gillian

Berichten: 4432
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 21:00

met oeds mijn verzorgfries(zo'n 2 jaar)heb ik wel een goede band.
hij is blind aan 1 oog en in het begin heb ik daar echt aan moeten wennen, hij had best wel "steun"nodig zeg maar.
met naar de wei lopen ed liep ie altijd dicht tegen me aan enzo.
nu kan ik gewoon het touwtje lang laten, hij volg wel.
als ie het niet vertrouwd komt ie met zn neus tegen me aan lopen.
als ik hem roep komt ie 9 van de 10 keer keihard aangaloperen.
met mijn eigen paard nico( heb ik nu een jaar),is het op dit moment wat minder.
ik ben zelf ff helemaal het vertrouwen kwijt sinds mn val 2 weken geleden.
daar maakt ie een beetje misbruik van lijkt wel.
hij herkent me wel als ik de stal binnenkom, altijd hinniken naar me.
ik hoef hem maar te roepen of te fluiten en hij kijkt op.
in de wei kwam ie ook altijd als ik riep, nu eigenlijk niet meer zo.
ik ben bezig met vrijheidsdressuur, het compliment kent ie al een beetje( nog niet op commando, wel met snoepje), verder volgt ie me wel als een hondje als ie los is.
tja dat vertrouwen komt wel weer...maar een band heb ik wel met hem.
heb al veel meegemaakt met hem(zie profiel, elleboogbreuk)
toedeledoki
gillian

_________________
**5 miljoen jaar geleden sloeg een naamloze aap een andere aap met een scherpe steen de schedel in.
De mens was geboren.**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gillian op 2001-06-01 21:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gillian op 2001-06-01 21:03 ]</font>