Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
  op zijn lieve bekkie.  Nooit geweten dat er achter dat lieve bekkie zo'n kreng kon zitten.  Ik heb de eerste 3 maanden niet normaal kunnen rijden, ik heb de eerste 2 weken helemaal niet gereden, alleen maar in de wei gezeten bij hem. Na 3 maanden kon ik eindelijk een rondje door de bak draven zonder 2 x op hol geslagen te zijn, 7 x in een te harde draf te vliegen, of zonder een paar flinke bokken.  Met opzadelen liep ik echt achte mijn paard aan, en ik moest het halster onder zijn hoofdstel houden anders peerde hij hem, als ik zijn halster losdeed.  Mijn ouders waren zo ver dat ze hem wilden verkopen maar ik hield vol. Na 5 !!! maanden snapte hij wat normaal draven was en kon ik zonder halster onder zijn hoofdstel rijden. Hij had inmiddels een heel gat gegraven van drift in de grond.  Ik was de enige die hem kon opzadelen.  Na 7 maanden kon hij een heeeel klein beetje stilstaan, en het woordje stappen begon hij te begrijpen.  Na 1 jaar gekloot besefte hij dat hij bij mij hoorde, en begon ie een beetje goed te lopen. Hij kwam af en toe als ik hem riep uit de wei. Nu 2 jaar later zijn we beste maatjes...we kunnen alles samen aan!  Het heeft bij mij een jaar geuurt!