help remedies tegen jabokskruiskruid????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:22

omdat er nog mensen twijfelen zouden er nog meer mensen naar de foto's willen kijken?
ik ben benieuwd of het jacobskruid is

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:26

noby schreef:
omdat er nog mensen twijfelen zouden er nog meer mensen naar de foto's willen kijken?
ik ben benieuwd of het jacobskruid is

Volgens mij niet, maar laat iemand langskomen die het weet.

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:32

haha heb ik al verschillende keren gedaan maar niemand weet het

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:02

kijk anders op www.nvvr.info onder info staan foto's van giftige planten.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:14

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:18

wij hebbe ze ook overal er uit getrokke..zijn wel paar dagen bezig geweest en nog niet alles is weg..sommige hadden al wel bloempies hoor..maar nog niet echt veel..we hebbe ze wel gewoon zo geplukt zonder handschoenen..

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:22

beantsje schreef:
frequent maaien en goed bemesten.

Maaien met jacobskruiskruid nooooooit doen!!!!
Dan verspreid je het alleen maar, dan komen die zaadjes door het hele land en dan ben je pas echt de klos als het weer gaat bloeien en nog erger omdat het overal in kleine deeltjes verspreid is krijgen de paarden het onbewust binnen, nu kunnen ze goed ruiken en zien deze plant moeten we niet eten
Wij trekken het er maar gewoon uit en dan slepen we het land.
De paarden eten het sowieso niet op omdat ze weten dat dat giftig is dus we kunnen alles heel makkelijk zien en eruit trekken.
Maar dus nooit maaien als het nog erop staat.

Spetter

Re: help remedies tegen jabokskruiskruid????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:15

Wij hebben nu 2 planten ontdekt. DIe zien er anders uit als op de foto. Van ons wat wel zeker dat het JKK is. We hebben ze uitgegraven. Ze herkennen ze in droge vorm niet, maar soms vertrappen ze een platje, plantje droogt uit en dan eten ze hem alsnog in droge vorm op.
Enige wat echt helpt is er uit halen, handschoenen aan.
Iemand vertelde ons dat als de plant dit keer bloemen krijgt hij er vorig jaar al stond, maar toen niet in bloei.
In een natuurlandje vlak bij onze wei staat het vol met JKK. Sommigen staan nu al in bloei. Ik vrees dat we volgend jaar veel meer Jkk hebben in het land.

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:23

Op de foto is volgens mij geen JKK.. Bij ons in de weides groeit het ook, wij proberen ook zoveel mogelijk uit te steken. Als je onder de plant steekt is ie er vrij makkelijk uit te halen, hij heeft veel dunne wortels..

Overigens is het niet waar dat het nu nog niet in bloei zou staan. Sommige planten staan idd al in bloei, haal deze er ook als eerste uit, voordat het van kwaad naar erger gaat.

Sukses..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:26

Als het bij mij in de wei stond.. dan liet ik alles dood spuiten.. Dan zocht ik tijdelijk wel een andere wei waar ik ze opzette. Is kei gevaarlijk dat JKK. Dus je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:32

Ja alleen bij ons eten de paarden het niet op.. ze eten er gewoon omheen want paarden weten precies wat ze wel en niet kunnen eten.. het enige gevaar is dat het zich verspreid door het gras dus daarom moet je het eruit trekken

Imala204

Re: help remedies tegen jabokskruiskruid????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:21

Kijk gewoon via google naar st jacobskruiskruid. Er is een aparte site met uitleg hoe de plant te bestrijden en gedetailleerde foto's van hoe hij er uit ziet. 2 jaar geleden hadden wij op 1 van onze weilanden een hoop staan, die zaten ook vol met van die zwart geel gestreepte rupsen ( van de Jacobsvlinder) . Dit jaar maar enkele planten gelukkig. Ze zaten al in de knop.
Je moet ze uittrekken (dat gaat heel gemakkelijk) maar je moet altijd handschoenen erbij aan want het gif trekt ook door je huid naar binnen en slaat zich in je lever op!!!
Dan drogen en verbranden. Dat is eigenlijk de meest doeltreffende manier.
Maar zoek het maar eens op op de site. Veel succes!!!

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:23