SisLeone schreef:Ik heb dat wel eens geprobeerd wat Petrarca in berichtje zet maar euh het hielp niet. Ook niet bij andere mensen die het deden. Ik heb het wel opgegeven na 2 dagen wachten. Hij kwam echt niet. Uiteindelijk hebben we hem te pakken gekregen mbv 8 mensen die hielpen en nu staat ie alleen nog maar in een paddock en niet meer op de wei. Het heeft ons toen 4 dagen gekost om hem weer te pakken te krijgen op de wei.
Dus omdat jij het geduld niet kan opbrengen om langer dan 2 dagen te oefenen om te communiceren met je paard waardoor hij , uiteindelijk, naar je toe zal komen, wordt dat paard nu 'gestraft' door weide-onthouding?!
Daar breekt mijn klomp van, sorry
MIjn pony was toen ik hem kocht doodsbang voor mensen, en kwam dus ook niet bij je in de wei. Ik heb MAANDEN LANG elke dag soms wel uren in de wei gezeten met een appel voor me, wachten tot hij kwam. 9 van de 10 keer kwam hij niet eens in de buurt van die appel, als hij de 10e keer wel kwam had ik geluk, kreeg hij zn appeltje en een aai en was mijn dag weer goed.
Breng geduld op en leer je paard kennen...