Sportpaard dag en nacht buiten in zomermaanden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Sportpaard dag en nacht buiten in zomermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:40

Mijne lopen sinds enkele dagen ook dag en nacht buiten. Voor het voeren gaan ze naar binnen. Ze lopen allemaal in de sport en gaan vrijwel elk weekend op pad. De paarden blijven er lekker fris van in hun hoofd en zijn goed te pas.
Wel meot je oppassen dat ze geen grasbuik krijgen. Hier is het gras kort dus valt het mee,m aar bij het minste op geringste krijgen ze een buikje, terwijl ik elke dag rijd.

Edit: ik bedoel dus te zeggen: gewoon doen

loulou

Re: Sportpaard dag en nacht buiten in zomermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:33

mijn paard staat 247 op de wei. bevalt met prima.
maar het ligt er natuurlijk wel aan of hij op een wei staat tot z'n buik in het gras of gewoon op kort gras.

wij beginnen altijd met een kleine wei en schuiven dan elke dag de draad een stukje op. zo kun je zelf bepalen hoeveel gras je paard eet en voorkom je een dikke grasbuik.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:39

Als het goed is staan mijn pony's vannacht ook weer voor het eerst buiten 's nachts. Ze vinden het beiden heerlijk en ik heb ook niet echt het idee dat ze er slomer van worden.
Waar mijn pony eerst stond vond ik het ook geen prettig idee dat hij 's nachts buiten zou blijven maar nu staan ze bij iemand achter het huis en dat is een stuk prettiger voor mijzelf