Toen onze haflinger 10 jaar terug op stal kwam hadden we stro op de vloer...Een paar uur later was het stro op en de pony had koliek. Dan maar zaagsel, ook dat vrat madam op. We hebben toen rubberen matten op de vloer gelegd en ik moet zeggen het bevalt prima: het is makkelijk met uitmesten, je kan het een keer goed schoonmaken door er een emmer water overheen te gooien en de pony kan er ook heel goed op liggen. En de mesthoop groeit ook niet zo hard
ik zou het ook zeker niet doen mijn paardjes in een stal zetten zonder bodembedekking!!
1) pijnlijk als ze gaan liggen (jij ligt toch ook niet graag op een betonnen vloer?)
2) als de urine blijft liggen moet het daar vreselijk schuiven voor die beestjes!
3) je paard word erg vuil als hij/zij gaat liggen in die stal (doordat al de uitwerpselen daar blijven liggen en ze er dan gewoon in gaat liggen, bij stro valt het nog in het stro zelf enz)
4) wss gaat het ook harder stinken daar (doordat er enkel kak en pis ligt in de stallen..)
Hoe duur een rubberen mat is kan ik je niet vertellen, wij kregen het gratis van kennissen. Is er niet een boer bij jullie in de buurt die nog een paar oude stukken over heeft? Nog een voordeel van rubberen matten; ze proberen de mat wel schoon te houden door erachter te piesen en mesten.
zal lekker liggen op de beton.en ze gaan dr eigen ook nog vervelen,ze hebben dan nix te doen..en denk dat de hoeven ook wel sneller zullen slijten van de hele tijd op beton te lopen en dan nog hele tijd in het nat staan.ook goed voor de hoeven. en t gaat ook nogal erg stinken bah!!!
vind dat er wel gewoon iets in moet liggen dat ze droog kunnen staan en zacht liggen.