Wat voor extra's geef jij je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 10:29

Hij staat nu dag en nacht in de wei en krijgt niks. Nou af en toe wat brood.
Als ik intesief gereden heb krijt hij een handje brok.
Ook voer ik he elke dag een handje gedroogde brandnetels

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 10:31

phoenix4ever schreef:
ik geef appelazijn zeewier en knoflook. is goed voor het bewegings apperaat. mijn merrie heeft artrose.
mijn veulen werd sneller kaal dan dat er wat bij kwam dus krijgt ze nu wat lijnzaad olie.

Lijnzaadolie bij een veulen? Of is dit een tikfout en bedoel je de merrie?

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 10:45

nee hoor veulen. ze krijgt misschien drie druppels. niets mis mee zover ik weet. ze had het echt nodig. nu gaat het veel beter.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 10:48

Fitz krijgt extra: Foeneknof en HMP horse. Hier doet hij het prima op. O ja, en nog appels om de HMP horse een beetje te verdoezelen Haha!.
Sinds ik hem PAVO 1 voer, glimt hij je tegemoet, dus daar ben ik wel tevreden over.

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 10:55

Bij ons staan ze dag en nacht op de wei. Behalve Ynske vanwege haar zomerschurft. Ze krijgen wel gewoon brok omdat de wei net gemaaid is en gras ingekuild. Maar ze hebben dus ook niks extra's nodig. Ze glanzen van gezondheid.

Wat ik wel geef als beloning is wisselend. soms een appel of wortel of anders een half schep kruidenmeusli waar ik zelf gepofte mais door meng. Soms als ik weet dat ze een hogere inspanning gaan doen bv. een lange rit met de koets of een lange buitenrit dan maak in wat paardenmeel klaar (slobber). Maar dit is altijd wisselend. Als ze echt heel vervelend zijn dan krijgen ze ook niks. maar dat is als ze echt heel vervelend zijn en in alles tegenvechten en dat is niet vaak- meestal win ik toch wel. hehe.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 11:15

Carina staat dag en nacht op een schrale wei. Elke dag krijgt ze een kwart schep kruidenmuesli met daarin; zeewier, knoflook, foenegriek en kernelcote(velcote)
De zeewier voor haar huid
Knoflook voor de vliegen en de huid
Zeewier voor de huid
Kernelcote ook voor de huid.
Carina heeft zomereczeem en ze doet het hier super op