geen plek waar ik kan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:05

Staat dat paard dag en nacht buiten? Anders kun jij rijden als hij binnen staat. Of mss voeren hun hem wel binnen en kun je dan rijden? Kun je anders niet toch een stuk af zetten en daar iets van snippers ofzo indoen?

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:12

Kan je niet aan een van je ouders vragen of ze een paar x met de fiets mee rijden totdat je alleen kan? Een beetje hulp van hun kant zou wel een uitkomst zijn.

Wij rijden vaak op een veld verder op bij ons. dat is ook met veel regen prima te berijden. Is er niet zoiets bij jullie in de buurt?

Anders toch maar een afspraak met de buren maken? Trouwens, zo erg is het toch niet voor hun paard om even een uurtje op stal te staan. Hij kan daarna toch weer gewoon naar buiten? T is bovendien alleen als het slecht weer is?

Succes!

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 19:01

dat paard gaat altijd ong. rond 1u naar buite en daarvoor zit ik op school, en hij gaat wisselend anar binnen, meestal ies van 7 half 8...

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:01

Dan kun je toch gaan rijden. Om half 8 is het nog niet donker

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:04

Niet zo'n probleem van maken joh!! Ik heb mijn paardje inmiddels bijna 2 jaar. In het begin nooit in een bak gereden, altijd over de weg en zoveel mogelijk in de bermen. Beetje poldercrossen. Dresuurmatig doe ik niet veel (ben een beetje nh'er ) Deze zomer komt er een bak Dus dan is het probleem voor mij opgelost. Misschien is het wel handig om, als je de weg op gaat, iemand op de fiets en als het kan op een ander paard mee te nemen.
Succes ermee!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:14

Ik begrijp de hele situatie niet zo goed..

Normaal gesproken rijd je in het weiland, maar je zegt dat er maar net genoeg ruimte is voor 3 paarden. Dan lijkt het mij niet slim om ook nog eens een stuk weiland te vertrappen....dan heb je helemaal niet meer genoeg ruimte en anders kun je net zo goed een stuk afzetten als je normaal gesproken toch in het weiland rijdt...dat verschil zie ik dan niet helemaal.

En mocht het toch niet lukken op je eigen stuk grond, en bij de buren valt er ook geen regeling te treffen en je wil/druft/kan ook niet met je pony over straat lopen naar de manege toe (desnoodds loop je er gewoon naast) ...dan kun je gewoon NIET rijden...klinkt misschien flauw...maar ik zou niet weten waar je anders een bak vandaag moet toveren

Jol1

Re: geen plek waar ik kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:42

Bij ons rijdt ook iemand in de bak die thuis geen bak heeft. Vind ik eigenlijk soms best wel lastig, omdat we de bak ook als paddock gebruiken en dan alles eruit moeten halen. Ik vind eigenlijk dat je van te voren al moet gaan bedenken waar je gaat rijden, dus voor je een paard aanschaft. Als je niet langs de weg kan of in het land kan rijden en ook geen bak gaat aanleggen, dan is het toch niet handig om je paard thuis te zetten?

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:44

loutjuh: wij hebben 3 paarden, en net genoeg weiland voor 3 paarden, we hebbben 1 stuk waar ze altijd staan, en die is dus helemaal vertrapt , daar rij ik ook als het droog weer is, nu het zo nat is kan dat dus niet, anders staan ze op de graswei, daar staat gewoon hoog gras.

Jol1: ik ben net verhuist, en daarvoor had ik mijn paarden al,.. en we hebben alles aan huis, heel veel stallen, genoeg grond, alleen geen plek waar ik kan rijden...

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:03

als je dan toch in een stuk vertrapt weiland rijd, dan kun je van een klein deel toch net zo goed aan bak maken, desnoods laat je de bak open zodat ze daar ook in kunnen staan.

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:07

dat kan niet, want het is in het begin, en het is niet bak maten, en er zou dan zand in moeten, en dat wilt mn moeder niet.

Jol1

Re: geen plek waar ik kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:21

En waar vindt je moeder dan moet je rijden?

Kyrseltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 11:58

niet als het slecht weer is.
Maar ik heb vandaag les gehad in de bak van de buren, en ze hebben aangeboden of ik in hun bak wilde rijden, ik naatuurlijk JAA

we gaan nog een ker proberen of het goed gaat alsik rij en hun paard op de wei.
En we gaan morgen of ovremorgen een buitenrit maken, ik op mijn pony, en mn instructrice op haar paard.