Bandageren????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:19

Ik ben het helemaal met dierfysio mee. En als je alleen maar oefent en zelf denkt dat je het goed doet maar het niet zeker weet als je niemand in de buurt hebt die het wel weet, kan je zoals al eerder is gezegd schade aanrichten. Ik denk dat dierfysio je alleen maar wilt helpen en vind het zeker geen onzin die zij je verteld.

Beetje jammer als iemand je opbouwende kritiek geeft dat je het zo opvat. Dan moet je ook niks vragen!!!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:35

maykie schreef:
Ik ben het helemaal met dierfysio mee. En als je alleen maar oefent en zelf denkt dat je het goed doet maar het niet zeker weet als je niemand in de buurt hebt die het wel weet, kan je zoals al eerder is gezegd schade aanrichten. Ik denk dat dierfysio je alleen maar wilt helpen en vind het zeker geen onzin die zij je verteld.

Beetje jammer als iemand je opbouwende kritiek geeft dat je het zo opvat. Dan moet je ook niks vragen!!!

fijn, dank je wel. heb het idee dat jij me WEL begrijpt!
de TS is schijnbaar een beetje aangebrand door m'n goedbedoelde advies. zal ik dus maar niet meer geven dan...
toch jammer van d'r paard dat ze die nu als proefkonijn gaat gebruiken...

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:39

Peesjes en strijkjes zijn ook veel sneller.
In de tijd dat ik bezig ben met 1 paard bandageren heb ik met peesjes en strijkjes er al 1 opgezadeld
Ik heb overigens wel bandages maar vraag altijd aan onze deurne muts of ze wel goed zitten.
Wat ze altijd zitten btw.

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:02

[/quote]

fijn, dank je wel. heb het idee dat jij me WEL begrijpt!
de TS is schijnbaar een beetje aangebrand door m'n goedbedoelde advies. zal ik dus maar niet meer geven dan...
toch jammer van d'r paard dat ze die nu als proefkonijn gaat gebruiken...[/quote]

beetje jammer dat je die laatste regel in kleine letters hebt gezet wees dan ook iemand en zet het in grote letters!!!!!!!!!!

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:04

trouwens dierfysio ik weet nu wel dat jij tegen banadegeren bent!! en mijn paard is geen proefkonijn.. jij weet niet hoe ik met mijn paard om gaan dus daar kun je ook niet over oordelen.!!! en die goedbedoelde adviezen van jou hoef ik ook niet!!

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:10

Als je wilt bandageren heb ik wel een tip:
probeer om in ongeveer 5 tot 6 slagen naar beneden te bandageren dan zo'n 2x rond de kogel en dan weer omhoog,
dan zou je ongeveer uit moeten komen,
let wel op dat je laat controleren of ze niet te strak zitten!
Als je onderlappen gebruikt zorg er dan wel voor dat die niet dubbel of gevouwen zitten.

Dit is alleen bedoeld als tip, vraag als je oefent of ermee gaat rijden vaak of ze goed zitten, niet te strak en niet te los.

Succes!

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:14

dank je wel aan z'n tip heb ik iniedergeval iets.. ik was ook de eerste paar keer niet van plan om ermee te gaan rijden!! maar ik ga oefenen heel erg bedankt.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:15

Roosjes schreef:
trouwens dierfysio ik weet nu wel dat jij tegen banadegeren bent!! en mijn paard is geen proefkonijn.. jij weet niet hoe ik met mijn paard om gaan dus daar kun je ook niet over oordelen.!!! en die goedbedoelde adviezen van jou hoef ik ook niet!!

k geloof dat je om advies vroeg over bandageren, ik zelf wil het ook wel maar er is niemand die het mij GOED kan leren in de buurt. Dus wacht ik totdat ik wel zo iemand heb gevonden. Voorlopig rij ik ook met peesjes en dat gaat goed, en is net zo mooi! dierfysio probeert alleen maar te zeggen dat Bandages meer schade aan kunnen richten dan goed doen. Dus volg ajb haar advies op want als je het niet kan kun je je paard heel erg kwellen!

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:18

ik rij nu ook met peesjes maar ik wil gewoon ook bandageren en ik snap dat het meer schade kan brengen als je het niet goed doet waarom denk je dat ik het vraag.. ik heb inmiddels ook iemand gevonden die kan controleren of ik het goed gedaan heb!!

Paint_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:24

ik rij tegenwoordig alleen maar met bandages (met onderlappen en geen elastieken bandages) omdat mijn paard van peesbeschermers kneuzingen krijgt, ik zit op NHB-Deurne en wij leren daar dat je bovenaan moet beginnen en eindigen met bandageren verder moet je beginnen 2 vingers onder het haakbeen en eindigen 1 vinger boven het spoor. . .
Weet niet of je hier wat aan hebt maar t is weer een tip.

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:27

dank je wel daar ga ik zker op letten. mijn paard kan trouwens ook niet goed tegen peesbeschermers ze krijg daar hele kale plekken op haar benen van. ik heb ook van die onderlappen voor eronder dat vond ik toch wat veiliger!! maar heel erg bedankt ikheb hier zeker iets aan!!

Paint_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:40

graag gedaan, als je met onderlappen bandageerd moet je er op letten dat er geen vouwen inkomen en dat je de lap zo legt dat de bandageer over heen valt, als ik bandageer doe ik de onderlap met het uiteinde naar mij toe (rechtsom) en de bandage gaat er dan ook zo omheen... zal kijken of ik ergens een goede foto kan vinden hoe het moet dan plaats ik hem hier wel even.

Paint_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:40

sorry moets bandage zijn. . . beetje blond vandaag ben ik bang. . .

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:42

haha heel erg bedankt.. ik ben blij dat er mensen zijn die mij wel willen en kunnen helpen!! ik wacht ik smacht op je foto ik ben trouwens altijd blond

aukjegm

Re: Bandageren????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:03

Ok, we weten nu wel dat je er niet mee wil gaan rijden. Maar als niemand bij jou in de buurt kan zeggen of ie goed zit en je gaat maar oefenen en oefenen en je leert jezelf het fout aan, en je denkt dat ie goed zit en je gaat dan rijden... ja dan kun je net zo goed meteen gaan rijden, want dan maakt het oefenen toch helemaal niets uit.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is; (zoals dierfysio je ook al probeerde uit te leggen) dat je niet via boeken of forums of weet ik het moet proberen te leren. Gewoon iemand vragen om het voor te doen, dan leer je het ook het snelst. Als je het eenmaal kan is het niet zo moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt (vind ik) wel.
Dit zul je wel niet willen horen, want zulke kritiek is niet de bedoeling van je topic. Dat vind ik dan weer zwak van je sorry, als je zo'n topic opend moet je ook zulke berichtjes moeten accepteren!
Nou iig veel succes ermee!

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 22:04

dank u

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:33

Antgillya schreef:
probeer om in ongeveer 5 tot 6 slagen naar beneden te bandageren dan zo'n 2x rond de kogel en dan weer omhoog, dan zou je ongeveer goed uit moeten komen.

Dat ligt ook maar net aan de lengte van de bandage's
Roosjes schreef:
mijn paard kan trouwens ook niet goed tegen peesbeschermers. Ze krijg daar hele kale plekken op haar benen van.

Doe je die dan niet te strak of te lange tijd om? (gewoon een vraagje). Want meestal krijgen ze dat niet zo snel van peesbeschermers. Of misschien een allergie?

Roosjes schreef:
ik heb inmiddels ook iemand gevonden die kan controleren of ik het goed gedaan heb!!

Afbeelding

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:38

Ik heb geleerd op NHI cursus om in he midden te beginnen en er moet een vinger tussen kunnen en elke keer 1/3 overlappen

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:48

Vroeger toen ik nog niet kon bandageren( ik zit in de dravers waar we ze echt veel gebruiken) toen heb ik het met een stalgenootje op elkaar geleerd op elkaars benen, zo voel je ook hoe stak je het doet en hoe, op een paardenbeen is het heel anders maar je leert wel te voelen of je het niet te strak doet, en ja het was best grappig toen....

juffie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:17

ik heb het ook geprobeerd op mijn eigen been en die van mijn moeder dat was wel een goed idee!!

Antgillya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:41

Vonnie84 schreef:
Antgillya schreef:
probeer om in ongeveer 5 tot 6 slagen naar beneden te bandageren dan zo'n 2x rond de kogel en dan weer omhoog, dan zou je ongeveer goed uit moeten komen.

Dat ligt ook maar net aan de lengte van de bandage's

Dit geld voor "gemiddelde lengte op gemiddeld paard" (vandaar ook ongeveer!)

Dit komt letterlijk uit het theorieboek van de praktijklessen op school, probeer maar uit met een paard van 1,65 en 3 of 4 meter bandages klopt het ongeveer.

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:17

Ik zag in je profiel een foto waar je paars is gebandageerd. Wie had dit dan gedaan? Blijkbaar is er tóch iemand in de buurt die het wel kan (ik kan zo in ieder niet zien dat ze verkeerd zitten ofzo).

En mijn paard krijgt ook drukplekken aan de achterkant van haar pezen, wanneer ze peesjes om krijgt met rijden. Vandaar dat ik ook over ben gestapt op bandages. Alleen met springen of als ik ga zwemmen met haar krijgt ze nog peesjes om (dit is niet zo vaak, dus dat scheelt).