Raja"]
Ga een keer naar Duitsland, waar ik mijn paard vandaan heb.
Hoe die mensen met hun paarden omgaan. Daar kunnen een hoop mensen nog een heleboel van leren! En degene die mijn paard traint is zelf al weet ik niet hoe vaak wereld kampioen geworden dus het kan ook op een vriendelijke manier.
Ik woon trouwens in Reeuwijk.
Dat ligt bij Rotterdam in de buurt.
[/quote]
Ga een keer in Duitsland zeg je, daar heb je het al: in amerika hoef je dus niet te wezen voor goed rijden. sorry, ik discrimineer amerikanen wanneer het aankomt op paardensport. Je hebt er alleen de top die goed kan rijden maar verder is het niet veel soeps.
[quote="SuperPepeijn schreef:Correct klassiek rijden is feitelijk al een vorm van fysiotherapie.
mee eens
die veel meer druk nodig heeft. Ik kan dus allebei maar anticipeer op het paard. 
(PB) hihi 

pb mij ook maar is dan want heb ze vaak zat aan het trainen gezien en les zelf bij sonja gademann die ook daar traint ik weet niet waar die wijsheid van jullie vandaan komt maar dat zijn allemaal verhaaltjes die op afgunst gebaseerd zijn dat raakt nog kant nog wal niemand is altijd even lief tegen ze paard en soms moeten ze wat aanmoediging krijgen maar ben wel benieuwd wat jullie denken te weten over de paiff training van anky ik weet niet of jullie allemaal sydney hebben gekeken??? arjen ellen anky super piaff, en wat deden die duitse paarden allemaal met 1 achterbeentje in de piaff??? heel hoog optillen met andere woorden dat is er gewoon ingemept duitsers kunnen zo goed paardrijden... ja de kennis hebben ze wel maar wij hier ook alleen helaas te weinig mensen die dat hebben en willen aannemen!!!
)