Boterbloemen giftig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:31

wat is het verschil van een kruipende versie en de niet kruipende versie?
Ik heb ze ook in de wei staan namelijk, redelijk wat...

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:40

even een abbo.
Wat kan je het beste tegen boterbloemen doen? Hierboven las ik ergens kalk over de wei doen? Vaker uitmesten is voor mij geen optie. Daar hebben we wat teveel wei voor. We slepen de wei wel regelmatig.

Gelukkig eten mij paarden het niet, maar ben wel gelukkiger als er gras staat ipv boterbloemen.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:41

martichr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:57

wreckh schreef:
even een abbo.
Wat kan je het beste tegen boterbloemen doen? Hierboven las ik ergens kalk over de wei doen? Vaker uitmesten is voor mij geen optie. Daar hebben we wat teveel wei voor. We slepen de wei wel regelmatig.

Gelukkig eten mij paarden het niet, maar ben wel gelukkiger als er gras staat ipv boterbloemen.

De oplossing...

Afbeelding

Eten alles wat ook maar op bloemen lijkt. Jacobskruiskruid krijgt totaal geen kans. Zijn zeer resistent tegen gifstoffen blijkbaar (geen wetenschappelijk bewijs, maar ze lopen ook al zeer vele jaren in natuurgebieden en er is voor zover ik weet nog geen geit vergiftigd.. en ze worden best oud..) , zodra onkruid ook maar boven de grond kijkt is het weg..
Zeer winterhard en sobere beestjes met een prettig karakter.. hollandse landgeiten dus..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:00

Bedankt, ga straks thuis even studeren in de wei denk ik

Geiten zou ik ook wel willen maar dan moet ik weer een voor een andere afrastering kiezen, en het is nu al prijzig genoeg...

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:32

Bij alex in de wei is het een en al boterbloem.
Maar hij eet het niet.

gr_roos

Re: Boterbloemen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:54

Spuiten met MCPA, blijft itt roundup je gras wel van leven

winnertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:07

paardenbloemen niet wel een andere soort gele bloemen

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:12

maar als je hele wei onder zit?

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:35

zijn de blaadjes ook giftig?
en als ze dus gemaaid zijn dan zijn ze niet giftig... doordat als ze geknakt zijn de gifstoffen worden omgezet... dus als het paard ze afbijt dan zijn ze toch ook niet meer giftig???

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:49

Wij hebben een kudde schapen in de wei gezet en die hebben de meeste boterbloemen opgegeten. Geiten vind ik altijd zo lastig omdat ze altijd uitbreken. Daarnaast heeft ons oudste paard een bloedhekel aan geiten en ze heeft er al eens een keer eentje door de lucht gegooid.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:53

Jol1 schreef:
Wij hebben een kudde schapen in de wei gezet en die hebben de meeste boterbloemen opgegeten. Geiten vind ik altijd zo lastig omdat ze altijd uitbreken. Daarnaast heeft ons oudste paard een bloedhekel aan geiten en ze heeft er al eens een keer eentje door de lucht gegooid.

geiten = goede afrastering, of hard kunnen lopen en handig met de lasso...

nb. Giftige planten met gif bestrijden is niet erg handig wanneer je paarden ook weer in die wei moeten eten.. er blijft altijd wel wat residu achter dat ze binnen krijgen.. goed is het nooit..