Geldpot of verzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:12

Kleintje schreef:
Vergelijk het even met je inboedelverzekering.
Hoe vaak word je huis leeggeroofd? Hoe vaak brandt een huis uit???
Maar toch verzeker je jezelf en neem je daarvoor ook geen potje.
Ik denk dat je dit toch met elkaar kan vergelijken.

Niet helemaal vergelijkbaar, een uitgebrand huis kun je niet uit een potje vervangen. Ik heb het er met mijn vriend over gehad, en we waren beiden van mening dat wat je zelf kan dragen, je niet moet verzekeren. Niet dat we rijk zijn, maar we hebben toch wel wat gespaard, en ik ben nu echt speciaal een bedrag aan het apart zetten. De enige verzekering waar ik wat aan zou hebben is ziektekosten. Haflingers zijn niet zo duur, en van dat geld koop je toch je eigen paardje niet terug als ze overlijden.

Ik heb overigens wel wat geinformeerd bij diverse verzekeringen, en ze hebben behoorlijk wat kleine lettertjes (hierin dus wel te vergelijken met de inboedelverzekering Haha! )

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:20

Miran schreef:
Niet helemaal vergelijkbaar, een uitgebrand huis kun je niet uit een potje vervangen. Ik heb het er met mijn vriend over gehad, en we waren beiden van mening dat wat je zelf kan dragen, je niet moet verzekeren. Niet dat we rijk zijn, maar we hebben toch wel wat gespaard, en ik ben nu echt speciaal een bedrag aan het apart zetten. De enige verzekering waar ik wat aan zou hebben is ziektekosten. Haflingers zijn niet zo duur, en van dat geld koop je toch je eigen paardje niet terug als ze overlijden.

Ik heb overigens wel wat geinformeerd bij diverse verzekeringen, en ze hebben behoorlijk wat kleine lettertjes (hierin dus wel te vergelijken met de inboedelverzekering Haha! )

Heb je gelijk in, het is niet helemaal vergelijkbaar, helemaal niet met een koophuis, maar met een huurhuis wel. Das dan ook een kwestie van sparen zodat je de hele inboedel weer kan kopen. Tuurlijk, alle foto's ben je kwijt, maar zo is het ook als je wel verzekerd was.

De kleine lettertjes zijn enorm. Vriendin van mij is met haar paard verzekerd bij de Amev. Het paard kreeg mok, niets ernstigs, maar het werd zo erg dat de dierenarts 3 dagen achter elkaar moest komen enten omdat de kans bestond dat het naar binnen zou slaan. Dan zijn de kosten toch heel wat hoger. Dit werd niet vergoed omdat het niet levensbedreigend was.
Dan vraag ik je... wat is dit voor mega-onzin! Wordt dan niets vergoed wat niet levensbedreigend is????

lauraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:47

Ik zou voor een geldpotje kiezen. De reden hievoor is is simpel: Ik wil zelf beslissen over mijn paard. in veel verzekeringen is het zo dat als je paard iets krijgt dat niet goed kan komen dat de verzekering dan het paard van je 'afneemt' dat wil zeggen dat ze je gewoon het waarde van je paard betalen en het paard overnemen. En dan zelf beslissen wat ze ermee doen. zo is het voorgekomen dat een paard met hoefkatrolonsteking afgekeurd was en eigenlijk ingeslapen moest worden. de verzekering neemt het paard af en zet hem op de wei ofzo en dan geven ze de paard spuitjes tegen de pijn en wordt het paard alsnog doorverkocht of al gelijk aan een handelaar doorverkocht. zo ben je dus nooit zeker van je zaak dat je paard een waardig afscheid krijgt.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:06

Ik heb zelf een bedrag achter de hand, op me plusrekening, voor als bv ineens de Da moet komen. Het is niet zo veel, dat ik een operatie zou kunnen betalen.
Maar mocht Tos echt wat mankeren, dan springen me ouders bij * Lovers *
Verder gaat Tos verzekerd worden bij het paardenfonds (betaal je per jaar iets van 2% van de geschatte waarde, mocht je je paard moeten laten inslapen, of langdurig kreupel ofzo, dan krijg je de geschatte waarde, zodat je een bedrag hebt voor eventueel een nieuw paard)
En hij is wa verzekerd (voor als hij andermans spul molt)

Maar echt een levensverzekering hebben we niet. aangezien Tos (als haflinger) toch niet echt hoog zou worden ingeschat, en ze toch maar een bepaald procent van de kosten dekken...
Tos in zijn eerste 6,5 levensjaren ook nooit ziek is geweest, kreupel, nooit de Da bij geweest...
hoop ik dat dat voorlopig zo blijft... Knipoog

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:06

Die van mij zijn dus bij Amev-Hippo verzekerd en ik heb echt nog nooit problemen gehad met uitkeren, ook niet bij kleine dingen. Ik heb een vorig paardje dat was afgekeurd voor een heel net bedrag teruggekocht (minder dan het standaardbedrag). Er zijn dus niet alleen maar horrorverhalen over afgekeurde paarden en slecht uitbetalen bij verzekeringen. Een vriendin van mij heeft haar paard ook bij Amev verzekerd en haar paard mankeerde ook regelmatig wat en zij had ook geen problemen met uitbetalen. Het ligt er waarschijnlijk ook aan welke verzekeringsvorm je hebt gekozen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:02

Onze dieren zijn allemaal WA verzekerd, dat zit in onze verzekering voor ons zelf. dat is toch altijd zo of niet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:11

He, mensen wat vinden jullie van dit voorbeeld:
je paard is verzekerd voor het bedrag van f 5000,-, uitgebreid. Het krijgt een koliek die geopereerd moet worden. kosten: f 6000,-.
Wat doet zo'n verzekeringsmaatschappij dan? breng het paard maar hier, wij brengen het naar de slacht en jij krijgt f 5000,- voor een nieuw paard.
Nou daar schiet je iets mee op!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:17

samantha5 schreef:
Onze dieren zijn allemaal WA verzekerd, dat zit in onze verzekering voor ons zelf. dat is toch altijd zo of niet?

Dan ben je verzekerd wanneer je paard wat AANRICHT. Dus dan wordt de schade vergoed maar stel je voor dat je paard daarbij een grote wond of breuk oploopt dan is dit NIET verzekerd.

Dus als je paard tegen een auto aan slaat wordt die schade via je verzekering vergoed maar heeft je paard daarbij een wond moet je die op je paardenverzekering claimen.