Hoeveel geld vragen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: Hoeveel geld vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:18

bij ons op stal is het 80 euro dag en nacht buiten (evt met schuilstal) en incl hooi of kuil..

we hebben longeerbak en 20x60 bak.binnenbak.
hindernissen en je kan je paard afspuiten..
en je kan hier heel makkelijk buitenrijden..in de polder of naar t bos..daar ben je ook zo..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:21

dag en nacht op de wei en alleen water ik betaal 75 euro pm.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:40

Je betaald bij ons 45 euro in de maand als ze op de wei staan.Je betaald 90 euro als ze op de wei staan maar je kan dan wel gebruik maken van de binnenbak,de buitenbak,warm/koud water en je krijgt een kast voor je spullen.

Ze staan nu toch alleen op het land en dan eten ze gras dat kost je toch geen 50 euro in de maand.Ze wil tijdelijk bij je komen stallen dus ik neem aan dat ze voor de winter wel weer weg is.Mocht de pony in de winter er wel staan kun je je prijs iets verhogen omdat je dan kuil moet bij voeren.Er is verder geen bak of niets.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:01

Ik zou er rond de 85,- voor geven. Want er is ook geen rijbak
enz..

dimfolandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:11

Rond de 75 euro

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:48

€50 p.m. aan voer? Dat vind ik nogal wat Of heb je niet veel gras?

Bij ons staat genoeg gras, ik voer alleen krachtvoer bij, maar dan kom ik echt niet op €50 p.m.

Zomerstalling (dag en nacht weidegang) kost €65 p.m. , maar hier zit wel het gebruik van de bak en overige faciliteiten bij in. Voor de stalling zoals jij het beschrijft zou ik niet meer betalen dan €50.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:04

80,- 85,- lijkt me een mooi bedrag omdat e zelf voor het water kuil/hooi en voer zorgt! succes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:43

ik hoefde in de zomer voor mijn E-pony maar 50 Euro te betalen, met alleen water, en gras. voor de rest van het voer zorgde ik zelf, maar hij had geen hooi oid extra nodig. verder kon ik gebruik maken van de rijbak, poetsplaats en een privé zadelkamer van 3x3 meter, hihi!

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 08:12

Superninus schreef:

Bij ons staat genoeg gras, ik voer alleen krachtvoer bij, maar dan kom ik echt niet op €50 p.m.

Zomerstalling (dag en nacht weidegang) kost €65 p.m. , maar hier zit wel het gebruik van de bak en overige faciliteiten bij in. Voor de stalling zoals jij het beschrijft zou ik niet meer betalen dan €50.

Ik heb er eens goed overnagedacht.

Ik betaal 40 euro voor een pak kuilvoer en ik voer nu twee pakken kuil in de maand dus ga ik ervanuit dat ik er drie ga voeren als er nog een pony bijstaat. Dan heb ik altijd wortelen staan dat is 2,50 in de week, en brok doe ik een zak per maand dan kom ik op ongeveer 50 euro uit.
Dan ben ik dus nog niet met mijn auto heen en weer gereden om te gaan voeren, maar dat moest ik anders ook wel, dus dat vind ik niet erg. Wel moet ik voor water zorgen dit halen we thuis met een 1000 liter vat dus ook dit kost geld.
In de zomer als het gras lang genoeg is zullen ze ongeveer 3 maanden op wei staan, zonder dat er kuil bijgevoerd word. Maar ook dat kost geld i.v.m kunst enz

Dus ga ik 75 euro vragen voor de zomermaanden en 100 voor de winter.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:41

rick_erika schreef:
Superninus schreef:

Ik heb er eens goed overnagedacht.

Ik betaal 40 euro voor een pak kuilvoer en ik voer nu twee pakken kuil in de maand dus ga ik ervanuit dat ik er drie ga voeren als er nog een pony bijstaat. Dan heb ik altijd wortelen staan dat is 2,50 in de week, en brok doe ik een zak per maand dan kom ik op ongeveer 50 euro uit.
Dan ben ik dus nog niet met mijn auto heen en weer gereden om te gaan voeren, maar dat moest ik anders ook wel, dus dat vind ik niet erg. Wel moet ik voor water zorgen dit halen we thuis met een 1000 liter vat dus ook dit kost geld.
In de zomer als het gras lang genoeg is zullen ze ongeveer 3 maanden op wei staan, zonder dat er kuil bijgevoerd word. Maar ook dat kost geld i.v.m kunst enz

Dus ga ik 75 euro vragen voor de zomermaanden en 100 voor de winter.

ik weet niet hoe groot jou pakken kuilvoer zijn, maar 40 euro is erg veel voor een pak kuilvoer.
heb voor de zekerheid nog even op marktplaats gekeken of ik me niet vergis, maar daar staat op meerder plaatsen kuilvoer te koop voor 20 euro per pak.

(niet aanvallend bedoeld, maar meer als tip dat je teveel betaald)

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:46

Wij hebben vorig jaar weide verhuurd en veel te weinig gevraagd toen. Is ook afhankelijk van het gebied waar je zit en vraag/aanbod, maar let er wel op dat JIJ dadelijk voor bijna niets voor een ander's paard loopt te zorgen. Verder loopt hij misschien je gras kapot (weet niet hoe de grond bij jou is als het regent) zodat je kan gaan inzaaien volgend jaar (kost tijd en ook best wat geld).

Verder moet je ook aan de mest denken. Weet niet wat jij ermee doet maar wij halen het meeste van het land af en moeten betalen om het ergens te brengen. Verder kost ook de mest ruimen een hoop tijd.

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:42

De pakken kuil wat wij hebben zijn grote pakken, dit wordt speciaal voor paarden gemaakt. Het weegt ongeveer een 500 kilo
Ik krijg dit gebracht, als ik het zou gaan halen bij een boer hier ook in de buurt kost het me ook 35 euro.
voor die 5 euro krijg ik het gebracht.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:45

Voor de weide (+container) zou ik €50 tot €75 vragen per maand en dan het voeren en drinken geven ... Dat moet je zelf maar weten!