Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
listiglistje schreef:Wat een rare gedachten allemaal....net of alle hengsten als remy door het leven gaan en lallemaal levensgevaarlijk zijn als ze ouder worden, echt onzin!
De mijne is hengst en blijft hengst, zeker tot en met zijn 3 jaar!
Hij staat nu in de opfok met drie andere hengsten en deze blijven ook hengst!
Reden : volgend jaar worden ze klaargemaakt voor de KWPN hengstenkeuring.
Dus
A. Ze zijn zeker niet eenzaam, ze spelen de hele dag met elkaar in de wei....in de zomer dag en nacht!
B. een goede reden om hem hengst te laten
C. Ben ik geen € 300,- in de maand kwijt![]()
Dus gewoon blijven zoeken naar een goed opfokadres waar ze wel hengsten houden....deze zijn er genoeg!
Pipo schreef:Tuurlijk..........het hoge pennygehalte wat het stoer vind om een "wilduh" hengst te rijden....
PocoMisss schreef:Pipo schreef:Tuurlijk..........het hoge pennygehalte wat het stoer vind om een "wilduh" hengst te rijden....
Tja ooit eens op een show geweest waar allemaal profs hun paarden reden en daar liepen ook hengsten bij en ja het was voorjaar... Twee hengsten vonden elkaar niet zo leuk en of ze nou profs op hun rug hadden of niet, ze vlogen elkaar aan. Gevolg: ritje ziekenhuis i.p.v. show rijden. Penny gehalte of niet, een hengst houden moet je niet onderschatten.
Chip2 schreef:@erleyne bedankt ik heb jou lijstje gebruikt en dat was voor mij dat ik de knoop heb doorgehakt van de zomer mag hij nog lekker hengst zijn en tegen het eind van de zomer laat ik hem ruinen vind hem nu ook nog ffies te jong eind van de zomer is hij alweer wat ouder:)
Cassidy schreef:Je kunt het ook in een kliniek laten doen. Heel veel paarden bij ons op stal krijgen een castratie via kijkoperatie (in Utrecht). Geen open wonden, geen kans op infectie. Een roesje, paard hoeft niet helemaal onder narcose, hoeft niet neergelegd te worden, een paar sneetjes in de flank en hij moet een week blijven.
Staande castratie met open wond zou ik zelf niet zo snel doen. Als er wel een belangrijk bloedvat geraakt wordt is de bloeding niet zo snel te stelpen....
En bij een algehele narcose (dus neerleggen) is het risico ook aanwezig dat ze niet meer wakker worden.