Z-pony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:04

Navy is het voorbeeld van een paardje dat na jarenlange training heus wel een L proefje (en misschien wel M) had neer kunnen zetten.

Daar heb ik echter niet voor gekozen. Ik kan niet van een sport genieten als Navy dat niet doet. Rijden doe je samen, en niet jij alleen. Van rijden geniet je samen, en niet jij alleen. Zo hoort het te zijn!

Maar goed, inderdaad.. Waar een wil is, is een weg. Helaas kan die wil ook TE groot zijn waardoor te grote risico's genomen worden die tot gevolg hebben dat het paard het mentaal of fysiek niet meer aan kan.

Hierbij geen kritiek Haike, gewoon een mening in het algemeen..

Groetjes

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:52

Ik heb eens gehoord van een man, die vooral KWPn'ers beleert, dat elke paard de Z kan halen, mits het dier 3 goede basisgangen heeft.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:05

[quote="wennie"]Om in de Z te lopen moet een pony goed kunnen veruimen, als een pony een steile schouder heeft lukt dat echt niet.
[quote]

Dit is dus helemaal niet waar he! Een pony moet in de B net zo goed kunnen verruimen alleen word je er minder op aangerekend als het niet lukt. En een paard wat echt niet kan verruimen, maar de andere oefeningen wel goed uitvoerd, kan net zo makkelijk een punt scoren in de Z. Dressuur bestaat namelijk uit meerdere onderdelen (voor het geval je het niet wist Verward ) en dan kun je dus met bepaalde onderdelen jouw (of die van jouw paard) tekortkomingen ophalen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 21:50

de meeste paarden kunnen wel Z lopen, maar als ze het echt niet willen zal het een flinke klus worden...
En een pony die niet goed kan verruimen(heeft toch vaak een mindere draf) zal er ook veel langer over doen. De draf is dan vaak al wat minder waardoor in de drafoefeningen ook meestal minder gescoord wordt(minder takt en sneller krabbelig bijvoorbeeld) en er zit toch vaak een keer of vier verruimen in de m2/Z-proeven. Dan moet je op de overige onderdelen wel heel goed scoren hoor...en als de galop en stap dan ook al niet bijzonder zijn wordt winstpunten rijden wel een hele opgave. Het enige dat je dan nog kan redden is super op de letter rijden en een werkwillig paard *LOL*
Drie goede basisgangen en een werkwillig karakter zijn toch wel twee vereisten Haha! maar als je in vier wedstrijden drie winstpunten in het M rijdt moet dat haast wel geod zitten *LOL* (deed er geloof ik zelf een jaar over om mijn eerste winstpunt in het M te rijden....Party!! )