Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
die verzorgster zoekt togh ook met een reden een verzorgpaard
Dus die moet ze wel gebruiken.. ze heeft nou eenmaal niet de keuze de hoefijzers er steeds af te halen bijv
Je hebt een verzorgster nodig, en iemand zoekt een verzorgpaard. Ofwel, de verzorgster helpt de eigenaar, en de eigenaar maakt de verzorgster blij.. ik zie niet in waarom betalen dan nodig is
samflame schreef:@WildWingsals zoon verzorger(ster) een paard op de manege huurt moet ze togh ook betalen? en bij een verzorgpaard mag je wel wat meer denk k!
en je heb een zadel dat lekker zit
Loesjuh schreef:Maar dan nog steeds slijten je spullen extra, de eventuele hoefijzers etc. Dat is een bijkomend probleem waar je in zo'n geval niet direct een keuze in hebt. Bovendien is een bijdrage, hoe laag ook, altijd een stok achter de deur.
Ik heb hier nog borstels liggen uit mijn begintijd meer dan 20 jaar geleden! Evt. kun je nog stellen zelfs dat je ruiter eigen spullen mee moet brengen. Ijzers slijten sowieso, je paard loopt erop.
Lynn_Nikita schreef:en die mensen die zeggen dat ze weggaan als ze moeten betalen, lekker hypocriet zeg, we willen rijden en gebruik maken van alles maar meehelpen in klasten ho maar.

) nog een kleine vergoeding tot een uurloon toe. Als een eigenaar ineens zou zeggen dat ik zou moeten betalen zou ik me echt besodemieterd voelen. Je stopt tijd en werk in een paard, je hecht je eraan en ineens komt er iemand met zijn portemonnee open.Urielle schreef:Loesjuh schreef:Maar dan nog steeds slijten je spullen extra, de eventuele hoefijzers etc. Dat is een bijkomend probleem waar je in zo'n geval niet direct een keuze in hebt. Bovendien is een bijdrage, hoe laag ook, altijd een stok achter de deur.
Ik vind dat altijd zo'n komisch argument. Wat slijt er nou toch? Je borstels, je zadel?Ik heb hier nog borstels liggen uit mijn begintijd meer dan 20 jaar geleden! Evt. kun je nog stellen zelfs dat je ruiter eigen spullen mee moet brengen. Ijzers slijten sowieso, je paard loopt erop.
Het zou ook maar erg zijn als een eigenaar liever heeft dat zijn paard een dag op stal blijft dan dat de ijzers sleten

samflame schreef:oke voor een beetje poetsen enz oke
maar als zoon meisje gaat rijden vind ik dat ze ook mag betalen!
ze maakt togh gebruik van je paard
en uit ervaring weet ik dat als een verzorger(ster) mijn elke eerst van de maand betaalde hij/zij ook egt kwam (anders was het weggegooit geld) en er werd gemest!
en ik vind het togh wel wat anders als je op iemands paard mag rijden of op een manege paardje ik heb respect voor die beesjes hoor daar nie van maar ik heb niet egt veel geleerd van een manege paard
) WildWings schreef:^ Ja, maar die verzorger helpt toch juist, waarom zou ze dan ook nog moeten betalen? Ze helpt iemand 3 dagen per week al uit de brand..

Wiesje schreef:Als ik trouwens een verzorgster had, ging mijn paard never nooit niet met haar mee op vakantie, maar dat is uiteraard een heel ander verhaal.

Jol1 schreef:Ik vind dat je verzorgster in dit geval best een financiële bijdrage kan leveren. Nu is het dat zij alleen de lusten heeft en jij de lasten. Als het nu nog iemand zonder inkomen was, dan lag het moeilijker, maar in dit geval vind ik een bijdrage vragen helemaal niet onredelijk.

) om een verzorger dan maar leuk gratis een paard aan te bieden. ik vind dat het een wisselwerking van beide partijen moet zijn. de eigenaar zou kunnen zeggen dat het bedrag laag blijft en er af en toe uitgemest moet worden of een ander klusje die een normale eigenaar ook heeft. de verzorger mag verwachten dat ze op de dagen dat het afgesproken is, haar verzorgpaard beschikbaar is. men helpt elkaar, de een wil een verzorger en de ander een rijpaard. 
), ze brengen me naar wedstrijden, regelen een instructeur. Ik hoef daar eigenlijk niks te doen, soms wel eens voeren of 's avonds afsluiten, maar ja dat is ook maar tien minuten werk. Ik zou best willen uitmesten, maar als ik er kom is het meestal al gedaan. Tuig poetsen doe ik wel eens, maar ook niet echt vaak. Ik heb toen ik daar kwam ook aangeboden iets te betalen, alleen wilde ze daar niks van weten. Als ze nu geld zouden gaan vragen, zou ik denk ik wel blijven. Het hangt er een beetje vanaf wat voor bedrag.
) bij. Ook als ik wat heb met mijn eigen paard kan ik altijd advies/hulp vragen, ze rijden met de trailer heen en weer om mijn paard van de wei naar stal te brengen etc.