wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:24

Ik zou hem het liefst naar binnen halen met dit weer, maar ze kunnen het best hebben.

Je hebt gauw de neiging om te gaan denken dat je paard het wel koud zal hebben met dit weer omdat je het zelf ook koud zou krijgen met dit weer als je buiten stond.
Maar een paard denkt gelukkig niet als een mens en ervaart een paard het weer heel anders dan een mens.

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:27

Zie topic(kraamstal) veulen in de regen...

Anoniem

Re: wie zet zijn paard binnen met dit weer,?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:30

Ik had die van ons ook terug binnen gehaald,maar ze staan dan een potje hysterisch te doen .
dus gauw maar weer buiten gezet.Ze staan sinds begin deze maand dag en nacht buiten en blijkbaar bevalt ze het wel.Ze hebben wel een schuilstal op de wei,ondanks de aanhoudende regen was mijn paard kurkdroog vanmorgen.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:38

ik vond het hartstikke zielig dat mijn paardje stond te verregenen. Nu mérkt ze niet eens dat het regent, maar als ik dan 's nachts de regen tegen de ramen hoor slaan, vind ik dat echt niet leuk. Maar als ik haar na het rijden een tijdje in box zet om af te koelen, breekt ze de box af: WIL NAAR BUITEN. Had dus op stal even overlegd of ik haar dan niet met regendekentje op naar buiten zou doen. Het is stom van je, zei degene die ik het vroeg, maar je kan het proberen. Had haar dus half uurtje buiten in regen gezet met regendeken, was ze daarna daaronder bezweet: het is gewoon niet koud genoeg. Ze staat dus nu weer zonder iets lekker met haar vriendjes buiten 24/7

Probeer het dus nu niet meer zielig te vinden.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:41

mijn paard staat heel de zomer op de wei , er is wel shaduw en bomen
alleen als het heel slecht is gaan ze op stal

Kitty84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:43

Ze staan lekker buiten, en blijven ook buiten staan met dit weer. Ik denk dat ze enorm sjaggie worden als ze naar binnen gezet zouden worden. Daarbij hebben ze genoeg schuilruimte (ze kunnen zo vanuit de wei hun eigen stallen in = ideaal

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:44

heb schuilstal maar gaan ze niet in, staan lekker alle 4 buiten dag en nacht.

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:46

overdag staan ze gewoon buiten. de drachtige merries die bijna uitgereknd zijn gaan 's avonds naar binnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:47

Lisjah schreef:
M'n verzorgpony's staan altijd buiten,sneeuw,regen,zon of onweer

M'n fjordje ook

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:48

Hollybolly schreef:
de mijne staat binnen, vind t zo sneu als ze daar nat staat te worden en met onweer ben ik bang dat ze geraakt wordt, en aangezien ik er 7 km vandaan woon kan ik dr niet even in en uit de wei halen.

Een paard vindt het leuker om buiten te staan. Dus wordt een paard de dupe ervan omdat jij het sneu vind?

Onze paarden staan 24/7 buiten met inloopstal.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:52

FloortjeM schreef:
ik vond het hartstikke zielig dat mijn paardje stond te verregenen. Nu mérkt ze niet eens dat het regent, maar als ik dan 's nachts de regen tegen de ramen hoor slaan, vind ik dat echt niet leuk. Maar als ik haar na het rijden een tijdje in box zet om af te koelen, breekt ze de box af: WIL NAAR BUITEN. Had dus op stal even overlegd of ik haar dan niet met regendekentje op naar buiten zou doen. Het is stom van je, zei degene die ik het vroeg, maar je kan het proberen. Had haar dus half uurtje buiten in regen gezet met regendeken, was ze daarna daaronder bezweet: het is gewoon niet koud genoeg. Ze staat dus nu weer zonder iets lekker met haar vriendjes buiten 24/7

Probeer het dus nu niet meer zielig te vinden.

Een paard gaat niet dood hoor van regen... Hij heeft een prima regendeken van zichzelf, zijn vacht.

Mijn paard staat 24/7 buiten, alleen swinters gaan ze 'snachts naar binnen. Veulen en moeder gaan 'snachts naar binnen om op te drogen, blijven ook overdag lekker buiten. Volgens mij doe ik mijn paard meer plezier om hem in de regen in een wei met vriendjes te zetten, dan in een kleine stal.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:52

Die van mij gaat wel gewoon overdag naar buiten, maar nu met dit weer blijft ze lekker binnen

Alleen al om blessure's te voorkomen...

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:54

Mijne 21 jarige merrie staat dag en nacht buiten, regen of niet. En jawel, zonder deken. In de winter gaat ze wel 's nachts naar binnen maar staat ze overdag zowiezo een aantal uur buiten.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:58

je zal maar net een paardje hebben, wat wel liever in zijn droge stal staat, zoals mensen zijn denk ik ook alle paarden niet het zelfde.. meschien heb je wel net een watje? als mijn paardje staat te trillen, dan haal ik hem lekker naar binnen ... je weet ook niet precies wat er in een paard omgaat.. maar denk ook wel dat de meeste er ook geen last van hebben... hoop je dan

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:24

ze zijn nog niet gesmolten , dus blijfen ze lekker buiten, ze kunnen bijons wel schuilen onder de bomen dus zo slecht hebben ze het niet, dat zit meer tussen onze oren

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:49

Memuska staat altijd buiten, maar ze kan wel in de stal als ze dat wilt. En het is zo'n watje die bij elk drupje naar binnen gaat... tja, moet ze zelf weten!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:55

Mijn paard loopt ook met dit weer van half 7 s'ochtend tot 9 uur s'avonds buiten. Ik heb wel eens de neiging om hem binnen te zetten maar zolang hij niet voor het hek staat te hangen blijft ie maar lekker buiten.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:13

Mij mij gaat het pensionpaard naar binnen, mijn wedstrijdpaard ivm met rantsoen en Pompidou, omdat die anders rustig de hele nacht gaat hinniken Die wilt gewoon graag naar haar stalletje s'avonds.

De rest staat dag en nacht buiten, maar sinds die onweersbuien etc van eergisternacht, heb ik de rest op stal gezet gisteravond.
Maar vandaag gewoon weer naar buiten. Voor aankomende nacht weet ik het nog niet of ik ze buiten laat.
Ik hou het weer bericht scherp in de gaten, vannacht schijnt het mee te vallen.

Ze hebben trouwens (op de Shire en shet's na) allemaal een ongevoerde regendeken op.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:18

amberS schreef:
zetten jullie je paard binnen met dit weer, omdat je weet dat het 2 weken blijft regenen en omweren!?

Weet jij dat dan, dat het 2 weken blijft regenen en onweren?

Mijn paardjes hebben de luxe om te zelf te mogen kiezen of ze binnen of buiten staan dus ze wisselen af;-)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:21

Wij hebben dus een inloopstal maar ze gaan alleen naar binnen om hooi te nemen. (ze staan van 9:00 tot 21:00 buiten maar omdat de wei grenst aan een grote weg kunnen ze de bak in dit ivm dieven)

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:28

jah als het goed is blijft het 2 weken regenen ja weet t nie zeker ben geen weervrouw:)

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:28

mijn verzorgpaardJee staat dag en nacht buiten zomers,nu dus ook zat zondag avond/nacht wel aan hem te denken ..hij op het land met onweer en regen..

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:29

ze staan lekker buiten

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:30

Mijn vz ponies staan met dit weer binnen.. zo leuk vinden ze het niet in de regen, en het is heel onhandig als je wilt gaan rijden. Als het droog is gaan ze weer naar buiten
Mn andere verzorgponies staan dag en nacht buiten en mogen ook helemaal niet naar binnen.. vind het eigenlijk wel zielig voor ze, met dit k*t weer buiten..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:30

Mijn paard is weer voor het eerst binnengehaald vannacht, na twee weken 24/7 buiten. Maar dat komt met name omdat de wei echt helemaal aan gort wordt gelopen met die nattigheid. Als straks het grote land gemaaid is gaan ze daar sowieso 24/7 op en komen ze niet meer binnen tot oktober.