MiSsY_Me schreef:Heeft vlas verder ook geen nadelen voor de hoeven?
Jep,dat zei ik dus een paar posts hierboven
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MiSsY_Me schreef:Heeft vlas verder ook geen nadelen voor de hoeven?
radje schreef:Blue_Star schreef:Vlas lijkt ideaal maar is zeer slecht.
Het absorbeert lekker de urine maar men vergeet dat vlas ook het vocht in de hoef absorbeert->paard heeft droge hoeven->gaat meer brokkelen
Door dat snertding,vlas dus,moeten wij elke avond modder smeren op de hoeven van ons paard
dan vetten we toch een paar x vaker
Moonny schreef:Ik gebruik vlas en houtvezel door elkaar gemengd werkt ook perfect.
Dit heb ik gedaan omdat mijn paard dus idd ook vlas eet en als ik het meng met krullen eet ze het niet.
Ik betaal voor een pak vlas 6,25 maar heb hier op bokt al eens gelezen dat sommige een stuk minder betalen.
Hebben wij ook, ik raad het je echt aan!!
latitia111 schreef:Die droge hoeven is echt gelul! die van mij staat ook op vlas en komt op moment niet buiten in paddock of iets dus daar worden ze ook niet nat van. En als het wel een probleem zou zijn dan maak je ze toch even vochtig met een borstel en emmer water.
runningkawa schreef:En mag ik vragen waar jij die haalt en hoeveel je dan per keer afneemt?
En merk je verschil met goedkope en duurdere?
radje schreef:Mijn paard staat anderhalf jaar op vlas altijd last van rotstraal gehad en nu niet meer, de straal is keurig droog.
Zaagsel geprobeert, maar bleef nog te nat.
Brokkelhoeven heb ik totaal geen last van ze staat ook niet op ijzers.
Ik doe altijd na het rijden de hoeven nat maken en daarna een laagje vet om het water vast te houden, dus dat vetten erger maakt ben ik het ook niet mee eens.
En smeer eens modder op de hoef, dat is sowieso na een half uur wel droog, ookal staat ie op stro.
Maar de mijn had toch wel lekker last van rotstraal en ja hij staat ook op vlas.
Dat kan een tijdlang lekker nat blijven Blue_Star schreef:Vlas lijkt ideaal maar is zeer slecht.
Het absorbeert lekker de urine maar men vergeet dat vlas ook het vocht in de hoef absorbeert->paard heeft droge hoeven->gaat meer brokkelen
Door dat snertding,vlas dus,moeten wij elke avond modder smeren op de hoeven van ons paard
susie_anne schreef:Blue_Star schreef:Vlas lijkt ideaal maar is zeer slecht.
Sorry, maar ik vind dit een beetje kort door de bocht...
Al onze paarden staan op vlas en er is er geen één bij met te droge hoeven. Heb dit trouwens ook nooit vaker gehoord.
Ik vind vlas ideaal en vooral als je weet hoe je ermee om moet gaan. We hebben ook een poosje zaagsel gehad, maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar vlas.
Blue_Star schreef:latitia111 schreef:Die droge hoeven is echt gelul! die van mij staat ook op vlas en komt op moment niet buiten in paddock of iets dus daar worden ze ook niet nat van. En als het wel een probleem zou zijn dan maak je ze toch even vochtig met een borstel en emmer water.
GELUL?? Echt niet hoor!!
Smeer maar eens modder op die hoeven en na een halfuur heb je droge modder.Dan zie je echt de functie van vlas!!
Een emmer water helpt echt niet hoor!!Ik durf wedden dat je paard zijn hoeven lichte scheuren of brokkelen
Arm paard

Blue_Star schreef:Vlas lijkt ideaal maar is zeer slecht.
Blue_Star schreef:
Hoe bedoel je?Je hebt dit nog nooit vaker gehoord??
Het is toch logisch dat als vlas absorbeert,het ook het vocht uit de hoef haalt??
Ben je zeker dat je paard geen te droge hoeven heeft??Heeft een smid dat gezegd??
Wij weten dit pas sinds een maandje,nooit iets van gemerkt!