Mijn paard komt maar niet door zijn vacht heen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Re: Mijn paard komt maar niet door zijn vacht heen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:08

Die van mij zitten ook nog volop in de rui hoor. Volgens mij bij ons op stal alle paarden dus vind het niet zo gek. Het is ook nog maar april.

Het enige wat je kan doen is inderdaad goed borstelen en lijnzaad geven of olie, maar dat doe je al.

Mijn oude pony is nooit voor mei klaar met verharen en dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Ze is 28 jaar dus vind dat ze het voor haar doen dan nog snel doet.

Mirjam

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:11

mirtje27 schreef:
Die van mij zitten ook nog volop in de rui hoor. Volgens mij bij ons op stal alle paarden dus vind het niet zo gek. Het is ook nog maar april.

Het enige wat je kan doen is inderdaad goed borstelen en lijnzaad geven of olie, maar dat doe je al.

Mijn oude pony is nooit voor mei klaar met verharen en dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Ze is 28 jaar dus vind dat ze het voor haar doen dan nog snel doet.

Mirjam

Mijn pony van bijna 30 verhaart het hele jaar door.
Vandaar dat ik voor de zomer maar ga scheren vrees ik .....

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:19

mirtje27 schreef:

Komt omdat dit topic is gestart op 20-05-06 en nu opeens omhoog is gehaald.

z0rr0

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:00

Sizz schreef:
Hoe oud is je paard?
Mijn 16 jarige pony komt ook niet meer goed door het haar heen door de leeftijd. Het kan van ouderdom komen.
Zit je paard goed in z'n vel of is het net ziek geweest? Doet hij anders dan anders? Toen wij verhuisd waren is mijn pony helemaal in het haar geschoten omdat hij zo maar ineens op een andere plaatst stond en zich niet pettig voelde.

Waar staat je paard? Gewoon op stal of in een weiland?
Op stal tocht het misschien te veel waardoor je paard het anders te koud heeft.

Je kan je paard nog een deken op doen zodat hij het warm genoeg heeft. Als het nog steeds niet lukt kun je je paard scheren. Dit is veel werk en het is de vraag of je paard het wilt.

ik weet nou niet of het door de leeftijd komt.
want ik heb veel oude pony's gehad en ze kwamen/komen altijd goed door hun verharing heen.
ik denk dat veel poetsen of scheren het beste is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:43

Oud topic --> slotje Lachen