Pony aanschaffen! Dit is mijn lijstje. Wat mis ik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isabella_

Re: Pony aanschaffen! Dit is mijn lijstje. Wat mis ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:52

ja sommige dingen dubbel ik vind dat ji al een super lijstje hebt gemaakt hoor sowisoo op sommige dingen zou ik niet komen...
een hooiruif zal ik je pony niet uit laten eten want zo gaan ze snel hoesten...
houd je je pony bij huis of op een pensionstal?
ik zou in het begin niet gelijk les nemen wel 2 weken later ofzo zodat je eerst een band kunt opbouwen.. een trailer is niet persé nodig tenzij je je pony op moet halen en dat zelf wil??

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:12

ik zou de hooiruif schrappen, het is gezonder om van de grond te eten, en wat overblijft kan mooi bij het stalbed.

een goeie EHBP (Eerste Hulp Bij Paarden) kit lijkt me ook verstandig, als je paard iets oploopt kan je zelf eerste hulp verlenen voor de DA komt. wat moet erin zitten:

ontsmettingsmiddel
steriel gaas/ verband/ paardenpleisters
naald en draad (voor EHBO voor je spullen)
schaar
thermometer
zorg dat je het nummer van de DA bij de hand hebt!

als ik iets mis, vul maar aan!

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:18

altijd handig om te hebben.
verder zou mijn persoonlijke voorkeur niet uitgaan naar dekens, hooiruif, bandages en beenbeschermers, maar goed...das denk de keuze die je maakt in de manier waarop jij je paard wilt houden...

netjes dat je er in ieder geval goed van te voren over hebt gedacht, zijn dr zat die dat niet eens doen!
veel plezier met je beestje:D

dressagelady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:25

Antiklit.
Geen noodzaak, maar o-zo irritant als je het niet hebt

(vind ik dan)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:28

inderdaad, antiklit heb ik ook altijd staan. mijn dieren hebben lange manen en volle staarten, en dat wil ik graag zo houden!

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:33

(even off-topic)
@ merrieveulen, ik woon ook in zwolle. Rij jij ook op een manege in zwolle of gewoon voor jezelf?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:36

ik heb mijn beestjes in de buurt van Manege Wilten staan. bij een ouder echtpaar. ik rij verder niet op een manege.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:11

Bak, stal, weide?????? Als je pony thuis komt te staan waar ga je dan rijden?

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:50

Jah de stalling was ook het eerste wat bij mij opkwam.
Succes met je pony!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:00

uhm misschien vliegenspray enz, idd extra halster(touw). weet niet wat voor pony je wil maar zou een koudbloed bijv niet perse onder een deken zetten, beenbescherming hangt van je pony af als ze t neit nodig hebben zou ik t er niet om doen (worden de spieren en pezen alleen maar slappen van) veder ziet het er heel goed uit! succes ermee

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:08

merrieveulen schreef:
ik heb mijn beestjes in de buurt van Manege Wilten staan. bij een ouder echtpaar. ik rij verder niet op een manege.

oke, ik rij zelf bij Wilten

xXpaard1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 14:39

Hoi. Ik moet eerst vragen of er een pony aan huis kan staan. We wonen wel in een vrijstaande huis. Maar we hebben ook buren. (En de mest dan+lawaai) Maar als dat niet kan. Weet ik ergens een weitje. Waar al een stal op staat! Dus stalling heb ik al gevonden! Alleen ik heb geen bak in de buurt. Dus ik rij lekker buiten! Maar misschien zie ik later wel een bak in de buurt waar ik aan kan vragen of ik daar soms in mag rijden.. Dus dat komt denk wel allemaal goed!

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:22

Regendeken?

Verder is er ongeveer alles wel denk ik... Succes met je toekomstige paardje en heb je PM gestuurd!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:27

Ziet er goed uit!
Maar ik zou ook nog zorgen voor en deken die je in het najaar op kan doen, als het al koud is maar nog niet koud genoeg voor zijn winterdeken. Deze deken kan je dan ook gebruiken voor de overstap van winterdeken naar naakt
Verder zou ik een vliegenmasker aanschaffen zodat hij rustig op het land kan staan en een extra shabrakje is erg fijn!
Als jouw ene nog nat is of gewassen moet worden.

Verder moet je de tandarts niet vergeten!
Ik laat di evan mij 2 keer per jaar nakijken, maar je moet toch minimaal 1 keer per jaar even de tandarts laten komen.

Heel veel succes!

d0nt_kn0w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:30

tip wat je misschien mist:
het geld, want hoeveel je wilt betalen voor de pony.
en de spullen.

misschien koop je wel een paard dat net dat ene extra'tje moet hebben. (denkt aan vliegen, ofzo)

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:31

Ik weet niet of je van plan bent om ook met haar weg te gaan, maar dan zijn transportbeschermers ook erg handig om te hebben!

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:39

ik vind dat hier alle noodzakkelijke dingen wel op staan,, !! Verder heb ik bij de overige berichtjes van bokkers niet echt iets zien staan van dat MOET je echt nog hebben,,!!
ik denk dat als het eemaal zover is dat er dan nog enkele dingen zijn van dat moet ik nog en dat nog,, maar dingen zoals setjes zijn nu nog niet van toepassing !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:45

Ik denk dat je alles wel hebt, alleen de pony nog
Veel plezier ermee alvast!!

robunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:47

ik vind ook dat je een mooie lijst heb samengesteld goed voor bereid ik zie niets dat je bent vergeten maar als je de inkopen gaat doen dan zie je misschien wel dingen die wel handig zijn maar waar je zelf en wij als bokkers ook neit op gekomen zijn.
veel plezier met je paardje

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:49

Even om terug te komen op de dekens
Als je al besluit om dekens op te doen, ga er dan niet vanuit dat je met een zweetdeken en een winterdeken toe komt.
Je moet een zomerdeken hebben(kan eventueel ook zweetdeken), vervolgens een tussen deken (100 gram tot 200 gram) en dan een winterdeken.
Als je pony heel de dag op de wei staat moet je ook nog zorgen dat de dekens waterdicht zijn.
Je hebt dan ook een uitrijdeken maar een zweetdeken voldoet ook(maar daar kun je niet mee galoperen en is ook niet waterdicht.)
Verder zou ik ook zorgen dat je een vliegendeken bij de hand hebt want dat is wel zo makkelijk!

xXpaard1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:12

Hej.. Allemaal bedankt voor jullie reacties.. ;D ennuh. ik heb nog wat dingen bij me lijstje toegevoegt wat jullie zeiden. Dus volgends mij gaat het allemaal goed komen! En anders zie ik het nog wel in de winkel. Of als ik een pony zelf heb! Maar nog steeds is alle tips nog welkom;D

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:20

Weet je al wat dat weitje met die stal kost en of je dat kan huren? Als je je pony bij huis zet en je kunt door omstandigheden een paar dagen niet rijden, waar en hoe ga je dan de pony beweging geven? Ik zou eerst maar eens zorgen dat je de huisvesting voor elkaar hebt en dan pas achter al die zaken als dekens enz. aangaan.

XeasterX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:58

-Stallingskosten
-Les?
-contributie vereniging
-startgeld concoursen

Dit is niet noodzakelijk hoor, alleen de bovenste misschien.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:11

Volgens mij klopt je lijstje wel zo 'n beetje.. maar bij de maandelijkse kosten misshien nog les ofzo.. (wat hierboven trouwens ook al staat)
Veel plezier met je pony en met inkopen doen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:00

ik denk dat je lijstje wel compleet is.

ik zou er niet te veel aan toevoegen. als je de pony eenmaal hebt kom je er vanzelf achter wat nog makkelijk is om aan te schaffen. als je nu al vanalles gaat kopen heb je kans dat je ook dingen koopt die je helemaal niet gaat gebruiken en dat zou zonde zijn van je geld.
alle noodzakelijke dingen heb en de rest komt later wel.