Dekens wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:51

Ik breng ze naar een stomerij in de buurt: 10 euro per deken, daar kan ik niet voor sukkelen.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:56

Ik was ze altijd wel zelf, gewoon in bad! Je hebt er wel wat werk mee, maar ik krijg ze altijd aardig schoon!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 18:37

En hoe krijg je dan al die haren weer uit je bad? raakt je putje daar nie van verstopt?
En hoe laat je ze dan drogen?

Jemig wat heb ik veel vragen

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:00

Ik borstel de haren er eerst goed af, er blijven dan nog best veel haren zitten, maar het putje is er nog nooit van verstopt geraakt!

Ik was de dekens met mooi weer, laat de dekens dan gewoon buiten over een paar stoelen drogen in de zon.

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 05:45

Ik probeer ook altijd eerst de overtollige haren eraf te borstelen en doe de dekens dat in een industrie wasmachine. die zijn net zo groot als een normaal machine, maar de trommel is sterker waardoor de lagers niet zo snel slijten.
Enniewee, dekens tot 2.05 gaat er makkelijk in mits ze niet te zwaar gevoerd zijn. Ze komen er redelijk schoon uit maar lang niet helemaal zuiver. Zweetdekens etc worden wel gewoon goed schoon. Mijn buurvrouw heeft een paard met een gigantische deken 2,15 ( ) en die kreeg ik met veel moeite in het machine gepropt maar hij kwam er eigenlijk vrijwel ongewassen uit. Het heeft dan gewoon niet genoeg ruimte om schoon te worden. Drogen gebeurt op een grote wasmolen die ik tot ongveer 2,5 meter hoog kan opdraaien dus het kan allemaal lekker uithangen en uitwaaien. Das wel super.

Als ik volgende winter echte vieze dekens heb, dan gaan ze gewoon naar de wasserette voor een paar euro. Dan zijn ze echt schoon en ik hoef er zelf niet mee te klooien.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:33

Ik stel mijn vraag even hier;

Ik heb een reflectie uitrijdeken, hoe kan ik die het beste wassen? Lijkt mij dat misschien de kleur of het plastic "smelt" oid (geen verstand van) Hoe doen jullie het?

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:51

Als je het gewoon op 40 graden in de wasmachine doet, smelt er echt helemaal niks weg hoor! daar hoef je niet bang voor te zijn. Desnoods maar op 30 of je was het koud uit (dan wordt ie evengoed schoon!)

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:52

Oké bedankt, ga het eens proberen op 30 graden.