Zelfgemaakte PAARDEN-SPEELGOED (stal en weiland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:47

Downhill schreef:
kylah schreef:
ik heb nu bij de jonkies in het land een skippybal gedaan. wist niet zeker of ze er wat mee zouden doen(mijn ruin deed er in zijn stal namelijk niks mee). maar vorige week zag ik toch een jonge hengst met het hengsel in zijn mond staan.

HAHAHAHA!! Schrok hij toen niet toen hij die bal omhoog tilde???

nee schrikken deed ie niet hij was er als een jonge hond mee aan het spelen. lekker schudden

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:29

dat is leuk

foto's
foto's
foto's

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:38

Ooit las ik ook ergens dat iemand zo'n groot zoutblok had, en dat gat erin zeg maar vulde met een brei van honing en muesli, was het paard een hele tijd mee zoet! En die zoutblokken zijn niet zo gek duur, je doet er lang mee![/quote]

Daar is dus iemand die er over nagedacht heeft .
Wat ik verder las was over die BOEI voor boten die gevonden was. Een boei is sterk en volgens mij ook niet gevaarlijk...

Veel paarden raken uitgekeken op speeltjes maar als je ze een dag of 2 in de bixton doet dan zit er een lekker geurtje aan en is het speeltje in 1 keer weer WEL interessant...
Of als je het speeltje een keer goed schoon maakt of op een andere plek neerlegt / hangt....

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:51

U neemt:

1 Bouwvakkers zak. ( zoon zak waar ze ook zand in doen zeg maar, met lussen aan de 1 kanten )
1 Schaar
1 touw
1 blauw zeiltje
1 iemand die KNETTER hard kan rennen

Stap 1. U knipt met de schaar, 3 lussen kapot. ( zodat ze er niet in gaan staan ) LET GOED OP! laat 1 lus heel!

Stap 2.

Doe door de 4e lus ( die heel is ) het touw, zodat je het kan vast maken.

Stap 3.

Maak het zijltje vast. ( door die 4e lus bijv. )

Stap 4.
Maak 'het mens' ren klaar. Doe een paar oefeningen. ( ren een paar rondje voor )

Stap5. Het resultaat:

Afbeelding

( nutcase @ bokt )

je kan ook alle lussen kapot maken, en gewoon in de wei leggen. is ook wel leuk om zelf mee te slepen!!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:23

HAHAHAHAHA!!!
Jij bent echt creatief bezig voor je paard (en intensief)

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:52

Ja inderdaad die zak is een goede! Ik doe wel eens een voetbal in een lege penenzak (van dat oranje gaasachtige spul) en dan aan de longeerlijn (en rennen). Een losse voetbal vinden de mijne maar saai.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:37

als ik het nog een keer zie zal ik proberen een foto te maken

die zak is ook een grappig idee, ik denk alleen dat die van mij keihard de andere kant op rent

merrieveulen

Re: Zelfgemaakte PAARDEN-SPEELGOED (stal en weiland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:27

mijn pony is dol op gewone tennisballen. als ik hem wegrol draaft ze erachteraan, en dan gaat ze erop staan kauwen. als ik dan roep komt ze bij me, maar ze neemt de bal niet mee. we zijn dus niet ver meer van echt apporteren!

verder heb ik een oude stevige bal, van 15-20 cm doorsnee omgeveer, met een touw erdoor. is ook erg leuk speelgoed. een grote doos kan ook leuk zijn, maar hou dat wel in de gaten dat ze er geen stukken van eten!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:14

merrieveulen schreef:
mijn pony is dol op gewone tennisballen. als ik hem wegrol draaft ze erachteraan, en dan gaat ze erop staan kauwen.

Mijn moeder is haar hond verloren door te stikken in een helft van een tennisbal. Tennisballen zijn gefabriceerd in twee helften. Je pony loopt er hoogstwaarschijnlijk achteraan omdat het op een appel lijkt.

Een tennisbal is dus ZEKER NIET geschikt als speelgoed voor een paard! (Tenzij je van je pony af wilt.....)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:33

Downhill schreef:
merrieveulen schreef:
mijn pony is dol op gewone tennisballen. als ik hem wegrol draaft ze erachteraan, en dan gaat ze erop staan kauwen.

Mijn moeder is haar hond verloren door te stikken in een helft van een tennisbal. Tennisballen zijn gefabriceerd in twee helften. Je pony loopt er hoogstwaarschijnlijk achteraan omdat het op een appel lijkt.

Een tennisbal is dus ZEKER NIET geschikt als speelgoed voor een paard! (Tenzij je van je pony af wilt.....)

daar heb je gelijk in. ik heb hem zowiezo niet in het land liggen hoor, dan is de lol er te snel af. ik speel er alleen samen met haar mee, en ze neemt hem nooit helemaal in haar mond, dat past niet (kleine pony). ze doet hem tussen haar voortanden en kauwt er dan op, en soms schiet ie weg en dat vindt ze helemaal geweldig! maar in ieder geval bedankt voor je tip, ik hou in de gaten of de balletjes nog stecig aan elkaar zitten, anders doe ik ze weg.

aquatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:45

Mijn paard speelt met alles, als het maar spelen is. Hij speelt zelfs met een oude rubberen kluif van mijn hond, als ik die weggooi dan rent hij er als een idioot achteraan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:10

vandaag kwam ik een kapotte jeu de boules bal tegen toen ik met mijn paard liep, ik schopte ertegen en hij vond het erg spannend, hihi! sommige paarden spelen overal mee, en sommigen vinden niks leuk...

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:27

wat ook leuk is voor in de stal een hooibnet en daar een felgekleurde bal in of zo zie je best vaak

Jeayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:56

Dikke flostouwen, normaal gesproken voor honden of papegaaien
Kunnen ze zich ook prima mee vermaken.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:50

merrieveulen schreef:

ik speel er alleen samen met haar mee, ze doet hem tussen haar voortanden en kauwt er dan op, en soms schiet ie weg en .....

[/quote]

HIJ/ZIJ is gelukkig nog niet getroffen door een tennisbal. Maar het "wegschieten" maak ik mij al zorgen over...... Je hebt geluk dat hij steeds naar buiten schiet......... Er kan een dag komen dat hij naar BINNEN schiet......
[/quote]

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:56

Ik heb deze topic wel geplaatst maar het is nog erg moeilijk om een LIEVELINGS-SPEELTJE te bedenken voor een paard of pony. Ik vind die van TIEME erg goed! (MET leuke foto!!)
Het is sterk
Het ding is makkelijk te vullen (via schroefdeksel)
Het is veilig
BIJNA onmogelijk om kapot te maken

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:03

Ik heb altijd van die flexi tubs (of hoe ze ook heten) flexibele bakken (Bij de gamma etc) in de wei liggen. Daar krijgen ze wortels en brood in. Heel leuke grote in roze en kleinere in limegroen!
Mijn 4 jarige neem te graag in haar mond. Pasgeleden zat ik in de veranda en kwam ze achter uit de wei met zo'n bak in haar mond naar voren lopen... "wortelen please.."!!! hahahaha

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:11

Jaaa..... Ik heb daar wel iets van gehoord.... Dat vooral veulens een poging willen doen om die dingen te mollen maar met geen mogelijkheid voor elkaar kregen... Ik weet alleen niet hoe ze eruit zien...
Heb je er heeeeel toevallig een foto van??

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:16

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:17

ze zijn idd super sterk en super handig!
ik gebruik ze overal voor, heb er ook een paar in huis.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:45

Ja die zijn inderdaad leuk zeg! En als ze in verschillende kleuren zijn is er ook nog afwisseling voor ze. Ze zijn "flexibel", toch? Is eens wat anders dan die saaie zwarte emmers (waar ook best wel veel paarden mee spelen.....) Maar dit is veeeeeel leuker.
Hoe ziet het eruit als je twee van die dingen met de openingen naar elkaar toe BEVESTIGD?? Heb je dan een grote kegel-voetbal-geef het een naam..... Het is maar een idee die ik ter plekke bedenk hoor......

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:59

Ik heb die flexibele bakken al 3 jaar, de vervormen een beetje maar gaan echt niet kapot. Die grote van mij (lees dik 700 kg paard) gaat er op staan en gooit er mee. Haal ze meestal uit de wei na het voeren. Ik heb wel ondervonden dat mij flexibakken (van divoza) beter hun vorm behouden dan die van mijn weigenoot. (de komen van een of andere bouwmarkt) Ook die van de boerenbond zijn slapper. Wel goedkoper. Mijne kosten toen dik 15 euro per stuk.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:59

Oooh jakkes! Er zijn dus verschillende kwaliteiten!
Kan je niet eventjes een top 3 maken voor ons??

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 15:59

MEt prijzen erbij.......

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:06

Ik heb ze van de Gamma en die zijn perfect. Flexibel genoeg om de handvaten in 2 hand te houden (handig) maar erg sterk! het zijn de echte TUB TRUGS da's een merk. Dus hetzelfde als op de eerder genoemde site.