Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nomes schreef:Tinkerlady schreef:Jammer, dat er zo negatief wordt gedaan over vlas, als eigenlijk al blijkt dat het verkeerd wordt toegepast. Daar waar het stinkt, wordt gewoonweg te zuinig aan gedaan!
Is geen kwestie van negatief over vlas doen... Helemaal niet! Gewoon een vraag van mijn kant uit, heb er zelf geen ervaring mee namelijk.
Op mijn huidige stal kan mijn paard niet alleen op vlas dus daardoor was het idee opgekomen om het dan wel als bodem te gebruiken, maar ik begrijp van de meeste reacties hierboven dat dit dus niet werkt. (Helaas...)
runningkawa schreef:1 tot 1,5 baal per week gebruik ik nu ongeveer voor 1 stal.
Maar ik hoef dan niet 1x per maand alles eruit te halen en 4 balen erin te gooien.
Dus zou ik per week iets meer mogen gebruiken.
Geen idee in de winter als ze wat langer binnen staan, maar zo bevalt het me goed.
wij betaalden voor 1 pak stro 1 euro...
in de nieuwe stallen komen de boxen op een rand, speciaal voor vlas. Zodat je het wel kan oppotten. RUBYWHITE schreef:Mijn paarden staan op vlas en we potten het al maanden op, op verzoek van de leverancier. Hij wilde wel eens weten hoelang vlas nu echt mooi blijft als je dagelijks de mestballen weg haalt, wekelijks de urine en 1x per week opstrooit. Zo`n dealtje wilde ik wel met hem aangaan, en ik moet zeggen als je het goed doet blijft vlas erg lang mooi. Geen stank etc.