Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maaiikii schreef:Bandages bieden niet veel steun in tegendeel tot peesbeschermers. Peesbeschermers vind ik net wat meer steun geven dan bandages.
Citaat:Dan heb ik toch wel een wereldpaard gehad, dat ze 17 jaar op ijzers heeft gelopen en nooit een enkel probleem aan haar pezen heeft gehad. En nee, dit paard ging niet voorzichtig om met zichzelf. Daarbij ben ik er ook nooit voorzichtig mee omgesprongen en veel meer dan een enkel kreupelheidje door een verstapping is er nooit geweest.
Enne, voordat iedereen erover valt, ze was 12 toen ik haar kocht en 29 toen ze ging.
Hollybolly schreef:ik ben dan wel nieuwsgierig van t artikel in paard en sport. bandages zijn er niet voor niks hoor. Ik heb gelezen dat ze inderdaad ze peesblessures niet kunnen verkomen, maar de kans erop verkleinen wel. vind ik maar goed.
dierfysio schreef:bandages die de kans op peesblessures verkleinen?? vergroten bedoel je! door vaak verkeerd aanleggen, en doordat de warmte niet weg kan eronder, en de pezen oververhit raken.
dat is ook wat de knhs tegenwoordig uitdraagt. bewezen dmv wetenschappelijk onderzoek.

dierfysio schreef:ja, inderdaad, en van nog een hoop anderen
hoezo, is Guy ook zo anti-bandages dan?
ik probeer alleen uit te dragen wat ik geleerd heb. veel mensen doen bandages om "omdat het zo
leuk kleurt bij het dekje", en bezeren zo onbedoeld hun paard.
als ik maar 1 paard kan helpen door iets te "waarschuwen" is het me dat zeker waard!
en zo wijs ben ik ook niet, hoor. probeer m'n werk wel goed te doen, da's al.
Je gaat immers ook geen autootje aanslepen met je bandage........

dierfysio schreef:Trouwens, die vergelijking auto-aanslepen met bandage slaat de plank wel een beetje mis, hahahaha!![]()
Hollybolly schreef:maar als bandages puur slecht is door oververhitting, waarom doen mensen ze dan om? en zijn er artikelen in bladen die zeggen dat het goed is?
en als ik ze om doe doe ik dat inderdaad ook voor het mooie. Hollybolly schreef:maar ik denk dat wanneer er in een artikel staat waarom bandages goed zijn, en onderzoeken naar gedaan, bla bla bla, ze zijn echt niet uitgevonden voor de lol. maar goed, ze kunnen slecht zijn. dat is inderdaad zo. maar om nu per direct er afstand van te nemen doe ik ook niet. ik doe ze al bijna nooit om, kost teveel tijd somsen als ik ze om doe doe ik dat inderdaad ook voor het mooie.