Wat vinden jullie een goede prijs voor deze wei ???!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:07

ook rekening houden met de omheining. Prikkeldraad vind ik persoonlijk heel erg gevaarlijk voor paarden, dus dat zou ik ook allemaal laten vervangen, kost ook een hoop geld...

Zesiram

Re: Wat vinden jullie een goede prijs voor deze wei ???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:12

Ik vind het best veel geld. Wij hebben pas een stuk land van 9000m2 aangeboden gekregen voor vraagprijs € 16.000,-.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:13

Dat heb je toch wel met 10 handen tegelijk aangenomen?

Al kan ik het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:16

Wilde dat het stuk grond dat hier schuin tegnenover ons huis voor die prijs te koop was. Dat is een stuk van 4070m² en daar vragen ze , schrik niet, €100.000 voor en zoals het er naar uit ziet komt daar nooit een bouwvergunning op dus is het echt agrarische grond.
De m² prijs bedraagt voor dit stuk grond €24,75 of zo. Is echt gewoon gekkenwerk er staat geen omheining of niks dus dat komt er dan ook nog bij.

9000m² voor €16.000 euro daar hoefde ik geen minuut over te twijfelen maar maakte gelijk een afspraak met bank en verkoper

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:19

Het is niet echt een groot weitje. Je zult in ieder geval bij moeten voeren, want het zal vrij snel kaal zijn. Als het direct aan de overkant van je huis is, dan vind ik het zeker niet te duur. Zo'n stukje is vaak maar één keer te koop en wij hebben voor de grond achter ons huis veel en veel meer betaald. Als je er ooit nog een woonbestemming op kunt krijgen dan is het helemaal een goede investering. Alleen als het een heel erg drukke weg is, dan is het misschien lastig om telkens te moeten oversteken met je paard.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:20

Laat een boer of iemand anders het voor je kopen; als de verkopeers weten dat het voor jullie huis ligt zakken ze nooit; jullie huis wordt immers veel meer waard!!! Een goede investering dus!!!
En er is niets zo mooi als je eigen paardjes vanuit je huis te zien!!!
Ik heb zelf 4500-5000 m2 voor 2 Haflingers gaat goed tot november en moet dan tot eind maart bij voeren. Staan 's avonds altijd op de bak en ik heb een verplaatsbare stroomdraad zodat ze ieder keer een ander stukje weide hebben.

HEEL VEEL SUCCES!!!

Groetjes Sikrit

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:28

Wij weten het nog niet, het gaat sowieso pas in de verkoop aan het eind van de zomer ( als wij het niet wilen ). We willen het eigenlijk nog wel laten onderzoeken, we vinden echt veel te goedkoop. Wie weet is er wel bodemverontreiniging ofzo. Een stal mag je er waarschijnlijk niet bouwen. Anders is het wel een goede investering om door te verkopen, maar ik ben niet zo'n handelaar eigenlijk.
Er zijn trouwens wel een aantal minpunten: het ligt zeer dicht op de snelweg, ver van de bebouwde kom en er staan hoogspanningskabels overheen ( de masten zelf staan er niet in, anders hadden we daar nog huur voor kunnen vangen). Er is geen aansluiting van de nutsvoorzieningen, maar die kan heel makkelijk gemaakt worden. Er is geen omheining, maar er is wel gras gezaaid, want mijn huidige stalbaas haalt zijn hooi er vanaf.

Flieka_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 13:29

ik hoef niet over te steken

Flieka_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 13:35

sikrit schreef:
Laat een boer of iemand anders het voor je kopen; als de verkopeers weten dat het voor jullie huis ligt zakken ze nooit; jullie huis wordt immers veel meer waard!!! Een goede investering dus!!!
En er is niets zo mooi als je eigen paardjes vanuit je huis te zien!!!
Ik heb zelf 4500-5000 m2 voor 2 Haflingers gaat goed tot november en moet dan tot eind maart bij voeren. Staan 's avonds altijd op de bak en ik heb een verplaatsbare stroomdraad zodat ze ieder keer een ander stukje weide hebben.

HEEL VEEL SUCCES!!!

Groetjes Sikrit

het ligt niet precies tegenover, wij wonen in een lange straat aan het einde ligt die (grote) weg. en dan een stukje naar links daar is het..
dus ik zie ze niet staan..

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:47

runningkawa schreef:
Dat heb je toch wel met 10 handen tegelijk aangenomen?

Al kan ik het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd.

stukken natuurland gaan hier ook tegen die prijzen weg, het is natuurlijk ook maar net waar je woont!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:18

Maar met natuurland mag je niks.
Niet bemesten, niet tegen onkruid spuiten enz enz.
Met andere worrden, daar heb je geen bal aan

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:08

Ruim 2000 m2 voor 12.000 euro. Vraagprijs. Ik vind het redelijk. Er stond laatst bij mij in de buurt ook een stuk grond de koop, was volgens mij iets minder dan een hectare, en daar vroegen ze 70.000 euro voor
Als je het niet zeker weet over de grond moet je een grondonderzoek laten doen. Dan weet je het iig zeker of de grond niet vervuild is of dat er puin in de grond zit. Ik weet zo niet hoeveel dat kost.

Als je wilt gaan bieden zou ik zeker geen 10.000 euro bieden. Ik zou beginnen met 8500 euro ongeveer. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe graag je het wilt. Als de verkopers je bod afslaan kan je nog verdedigen met dat er nog geen omheining om staat. Dat kost ook veel. En anders bied je iets hoger. Het ligt er allemaal aan hoe graag je het wilt. Succes!

Edit: Ze vroegen er 85.000 euro voor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:41

voor dat bedrag heb je bij ons nog geen 10m2 meter voor, dus koopje..

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:41

Flieka_lOver schreef:
We willen het misschien gaan kopen, en dan een bod doen, (10.500 of 10.000) en dan overdag buiten en 's avonds en 's winters binnen

wat vinden jullie van het bod dat wel willen doen? te weinig??

Lijkt me een goed bod. Maar een bod is geen koopprijs
Even uitgerekend, de prijs is 5,76 euro per m2. Dat is voor mijn gevoel een tikkie aan de hoge kant, maar als het goede grond is en tegenover mijn huis, zou ik het zeer waarschijnlijk ook wel proberen.

Overigens heb ik het idee dat je foto's een groter stuk grond laten zien. Voor mijn gevoel 7000 - 8000m2, maar dat kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:31

Op de foto vind ik het ook veel groter lijken dan je zegt, zo vanaf de foto kan je het makkelijk in twee stukken verdelen zodat je gras steeds weer wat kan aangroeien.

Zou het zeker proberen, helemaal als je je paard 's winters bij de buurman kan stallen.

Bedenk wel dat er nog veel bij komt kijken om een eigen stuk wei te onderhouden, zitten er sloten omheen want die moet je ook onderhouden.