Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik ben zelf ook bijrijdster. Ik heb al verschillende bijrijdsters zien komen en gaan (waar ik rij staan meerdere paarden dus vandaar...) En ik verbaas me af en toe hoe onbeschoft mensen kunnen zijn, ongevraagd dingen pakken of met het paard doen, niet op komen dagen, liegen en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Er zijn echt goede bijrijdsters/bijrijders te vinden, het is alleen totaal niet makkelijk om ze te vinden. Deze zou ik 'ontslaan'. Ze is niet meer te vertrouwen in jou ogen. Daar schiet je niets mee op. Verder ook aan het welzijn van je paard denken. Zij vind heus wel een ander paardje/manege waar ze kan rijden. Je moet je niet schuldig voelen om haar weg te sturen.Zazoo schreef:Waarom vraag je t ons uberhaupt nog? je bent haar helemaal zat omdat ze totaal geen zin heeft om naar je te luisteren en rekening met je te houden en je gaat ons nog vragen wat je moet doen? wat denk je zelf....
Dit zijn dus dingen waar ik niet tegen zou kunnen. GvdT schreef:Ik zit te twijfelen of ik een bijrijder zal zoeken voor mijn pony, maar als ik dit zo lees zijn al mijn twijfels weggenomenDit zijn dus dingen waar ik niet tegen zou kunnen.
Als ik jou was zou ik eerder gister dan vandaag met haar stoppen.
Kitty84 schreef:Zazoo schreef:Waarom vraag je t ons uberhaupt nog? je bent haar helemaal zat omdat ze totaal geen zin heeft om naar je te luisteren en rekening met je te houden en je gaat ons nog vragen wat je moet doen? wat denk je zelf....
In dergelijke beslissingen is het wel eens verhelderend om de mening van een ander te vragen. Ik vind een dergelijke reactie als hierboven niet gerechtvaardigd. Het meisje waar het omgaat is geen volwassen persoon maar een kind. Dat maakt de zaak voor mij toch wat genuanceerder. Ik vind het netjes van de TS dat ze niet over een nacht ijs gaat...neemt niet weg dat de beslissing voor mij ook duidelijk is
Daar wil je alleen het beste voor.loveomara schreef:Ik zou, voordat alles uit de hand loopt, een gesprek met haar aangaan en haar op een vriendelijke manier uitleggen dat je de samenwerking beeindigd. Hou de eer aan jezelf, ga geen ruzie maken.
Ook al is het een kind van 11, ze weet best wat haar verantwoordelijkheden zijn. Ik heb ook een dochter van 11 en als ze iets niet netjes doet bij ons paard zeg ik het haar ook. Je hebt het verschillende malen geprobeerd en het werkt niet.
Bovendien zijn er genoeg meisjes die het dolgraag willen doen en wel goed met het paardje en je spullen om kunnen gaan. Dit meisje is voor jou een verkeerde keuze.
Volg dus je hart en stop ermee. Ga eerst zelf maar weer een poosje met je paardje aan de gang en zoek dan rustig verder naar een volgende bij rijdster.