Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En ik heb verschillende paarden, van rijpaarden tot een Tinker. Onze buren hebben de paarden 's winters altijd aan het hoesten, ze staan namelijk op de tocht. Ze komen elke dag, zomer of winter maar 4 uurtjes per dag buiten en als ze binnen staan, hebben ze alle deuren en ramen tegen over mekaar open staan, lekker tochten
En ze vinden het eng om de paarden 's nachts buiten te laten staan, nou lekker zweten voor die paarden bij een hittegolf op stal staan.

Whiz schreef:Die van mij staan zomers ook dag en nacht buiten..
alleen vandaag en gisteren heb ik ze wel weer even binnen gezet.. Ik dacht dat het vet zou gaan regenen.. Valt weer tegen dus..
Vanaf morgen maar weer buiten.
ellepel schreef:jij pakt toch ook niet meteen je winterjas weer?
het was anders vanochtend op de fiets nog best koud 

Nebbes schreef:Ik denk dat ik ze vannacht toch maar weer even lekker binnen doe hoor. Ik vind het nou wel heel vies weer, en vooral die wind is zo hard. Misschien dat ze er wel tegen kunnen, maar ik vind het een prettiger idee, dat ze vannacht lekker binnen staan.
Brennie schreef:Onze buren hebben de paarden 's winters altijd aan het hoesten, ze staan namelijk op de tocht. Ze komen elke dag, zomer of winter maar 4 uurtjes per dag buiten en als ze binnen staan, hebben ze alle deuren en ramen tegen over mekaar open staan, lekker tochtenEn ze vinden het eng om de paarden 's nachts buiten te laten staan, nou lekker zweten voor die paarden bij een hittegolf op stal staan.
Carlaa schreef:
Wat ik gewoon even wil zeggen: oordeel gewoon niet te hard over anderen terwijl het bij jezelf ook niet perfect is. Niemand is perfect, maar om je buren nu zo af te schilderen vind ik gewoon echt een beetje jammer. Ik hou vaak mijn commentaar voor me omdat mensen zelf toch vaak een eigen mening hebben over wat het beste is. Maar als ik lees dat je zo negatief over "de buren" doet, dan bij deze ook even mijn mening.
Mvg, Carla van Lex.
dus hij of zij kan er makkelijk teg
. Misschien vinden ze het nog wel lekker ook nog
. Ben alleen nog wel eens bang voor mok, vanwege eerdere ervaring met een ander paard.
.
EvaSuzanne schreef:Die van mij staan ook de hele winter buiten, maar dat iedereen zegt dat paarden geen last van de regen hebben kan ik niet bevestigen: Mijn haflinger staat met dit slechte weer echt de hele tijd in de schuilstal voor zich uit te staren. Mijn shet is niet zo'n mietje, maar de haf is duidelijk een mooi-weer-paard. Ik ben dus een groot voorstander van schuilstallen, zodat ieder paard voor zich kan bepalen wanneer hij buiten gaat staan.
) 's nachts het liefst op de wei of op stal staat.