Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Ja okee dat is waar idd..Dat is dus lang niet altijd waar. Er zijn ook traditionele smeden die qua werkwijze heel dicht tegen het natuurlijk bekappen aan zitten. Verder zijn er in het natuurlijk bekappen ook weer verschillende stromingen.
jeannaa schreef:http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html
Dit kwam ik van de week tegen.
Ik ben niet echt tegen natuurlijk bekappen maar voor mij is het niet the way. En ieder het zijne.......
jeannaa schreef:Dan kan jij niet lezen er staat namelijk: Ik ben niet echt tegen natuurlijk bekappen maar voor mij is het niet the way. En ieder het zijne.......
Dit kwam ik van de week tegen.
Dan doel ik dus op mensen die zelf eigenlijk niet weten hoe een hoef in elkaar zit en er maar aan gaan zitten klungelen en zo veel schade aan richten.
jeannaa schreef:Ja idd. en waar 2 partijen betrokken zijn zal de waarheid wel in het midden liggen.
Littleghoul schreef:Mist neem aan de je niet tegen mij hebt??
Iedereen begint ineens over zelf bekappen.. daar wil het het niet eens over hebben!!
Mijn vraag is: Natuurlijk bekappen waarom wel of waarom niet?
(door een geleerde hoefsmid!!!)
En voor de duidelijkheid, bedoel ik NIET zelf bekappen!!
ikke schreef:er bestaan alleen goede en slechte bekappers.
jeannaa schreef:Ja idd. en waar 2 partijen betrokken zijn zal de waarheid wel in het midden liggen.
opala schreef:ikke schreef:er bestaan alleen goede en slechte bekappers.
Omdat onderscheid als eigenaar/verzorger te kunnen maken, zou je al zo'n cursus moeten volgen voor een beetje basiskennis
ikke schreef:Als mensen DAAROM zo'n cursus volgen, dan geef ik ze groot gelijk. Dan snappen ze namelijk ook het verschil tussen kennis en kunde........
pas wat er wekelijks gebeurt met de voeten van mijn paard, zo kun je ook direct inspelen op de veranderingen. Praktijk zegt zoveel meer, dan theorie. Welke eigenaar laat een professioneel hoefverzorger elke week langskomen? In het gunstigste geval zitten er minimaal 6 weken tussen.