bijvoeren in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanja

Re: bijvoeren in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:16

Ik zou haar zeker wat gaan bijvoeren, omdat in gras gewoon niet alle vitamines en mineralen zitten die ze nodig hebben. Toen mijn Fjorden nog klein waren kregen ze Pavo veulenbrok tot hun derde jaar bijgevoerd, nu krijgen ze pavo Extra Condition, stimix en lucerne. Ondanks dat ze gras en hooi hebben.

Succes ermee!

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 20:20

jah die heb ik nu ook gehaald pavo veulenbrok! ga hem nu elke dag ong een halve kilo bijvoeren dacht ook al dat alleen gras toch net wat onvoldoende is .

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:09

Ik voer mijn veulen (volgende week word hij1 jaar) ook pavo veulenbrok bij dat ik hem kreeg aantal weken trug was ie heel erg schraal en best mager dus hij krijgt een kilo per dag totdat ie bijgetrokken is en dan krijgt ie een halve kilo. In de bix zitten toch extra dingen die in het gras niet zitten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:57

Mijn onderhand 3jarige krijgt meestal een beetje krachtvoer bijgevoerd (Strucomix) en supplementen (Omega Olie & Volledige Kruidenmelagne) zodat ik toch weet dat ze alles binnenkrijgt.
En ze heeft altijd een liksteen tot haar beschikking.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:45

een veulen/jong paard heeft ook groeiperiodes. In die periodes groeit het zo hard dat het magerder wordt. Als je een groeistop hebt, groeien ze weer in de breedte. Een jong paard kan beter iets aan de magere kant, dan te vet zijn, houd het in de gaten. In principe moet een goede wei voldoende zijn, en hoef je alleen mineralen bij te voeren (liksteen)
Bij de opfok krijgen de paarden zomers ook geen brok bijgevoerd. Meestal alleen 's winters op stal.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:59

ik voer wel bij, mijn paard valt anders namelijk best wel af, en aangezien en nogal een slanke fjord is wordt ze nog dunner