Manege of boerderij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Manege of boerderij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:06

Mijn pony op een boerderij vind ik zeker fijner
Ik heb eens op een manege gestaan, maar dat was een grote fout voor mijn pony en mij.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 01:00

Vroeger heb ik op manege's gestaan maar moet daar niet meer aan denken.. geef mij de boerderij maar

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:24

Ik heb geen eigen paard, maar ik zou mijn paard liever op de manege zetten. Het lijkt mij gezelliger. Er is altijd wel iemand op stal.

manonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:08

Boederij vind ik fijner. Bij manege heb je altijd tijden dat het druk is of de bakken bezet zijn. Een boerderij is zowiezo rustiger..

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:17

mijne komt begin 2007 op een boerderij te staan

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:19

Boerderij. Meestal een stuk beter voor je paard (meer naar buiten enzo) Manege lijkt me ook niks dat het altijd druk is, en geroddel en bemoeierige mensen en jaloerse penny's die de hele tijd aan je paard zitten te frutselen... Nee niks voor mij

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:23

Ik vin een boerderij leuker!
Maar misschien ligt dat eraan dat de boerderij van mijn vader is...
haha!
een manege lijkt mij helemaal niks met al die kinderen! (sorry voor de mensen die wel op een manege rijden)

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:22

Mijn pony staat bij andere paarden/pony's op een boerderij, bevalt me goed,

manege lijkt mij ook niks ik ga helemaal met Noesie mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:23

Boerderij!
Staat mijn paard ook. Klein aantal aan eigen paardjes, lekker weidegang enzo zelf bepalen onderling; héérlijk.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:07

Over een week verhuist mijn paard van een grote luxe manege naar een kleine boerderij.
Financieel is het aantrekkelijker voor mij, maar op de eerste plaats komt de rust, en dan de veel grotere mogelijkheden voor weidegang, iedere dag mesten, goed voer, beter toezicht, vrijheid om te rijden wanneer je wilt, geen kinderen die je paard met alle geweld moeten aaien en snoepjes geven, geen prutsmuts en bekritiserende ogen vanuit de kantine, en vooral de rust.... heerlijk.
Ik kijk er echt naar uit.

Als je bedenkt dat ik nu bijna 100 euro per maand meer betaal op de manege met al zijn luxe (lees: binnenbak) krijg ik er nu veel meer voor terug. Zo wordt ze straks elke dag gemest en 7 dagen per week buiten gezet/binnengehaald. Op de manege wordt 1 x per week gemest en moet je in de weekenden en vanaf september elke dag je paard zelf buiten en binnen doen, denk ik dat ik een hele goede keus heb gemaakt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:04

boerderij!
ik heb gewoon geluk dat ik de kans heb gekregen op een boerderij te komen wonen. ik heb dus paarden aan huis. maar ik zou nooooit op een manege willen staan.

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:32

Mijn paard staat ook op een boerderij. Bevalt prima! Zou niet anders willen nu Er is weinig luxe, maar dat heb ik op dit moment ook niet nodig. Er wordt goed voor mijn paard gezorgd en de sfeer is prima

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:37

boerderij
gewoon bij mij thuis maar dat is super! een manege zou ook wel voordelen voor mij hebben! altijd een binnenbak ter beschikking zou wel fijn zijn...maar goed ben super tevreden met wat ik heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:43

Mijn vz pony staat op een boerderij, en dat vind ik toch wel fijn. Ik rijd zelf ook bij een manege, maar zou daar nooit mn paard zetten (als ik er een had), veel te druk.

Leery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:45

BOEDERIJ

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:50

Ik zou mijn paard nooit op een manege stallen maar dat is mijn mening ik heb er een erg slechte ervaring mee, alhoewel mijn verzorgpony's nu op een manege staan en dat gaat wel super, maar voor mijn eigen paard kies ik toch echt voor een boerderij!

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:52

Boerderij is veel fijner!!
Mijn pony staat ook op een boerderij.
er zijn maar 3 mensen meer die de bak daar gebruiken dus ik kan eigelijk rijden wanneer ik wil!
Het weiland is super groot en mijn pony staat bij een andere pony in de wei en zijn echte maatjes geworden

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:10

Ik heb geen beschikking over een eigen paard dus echt oordelen kan ik niet. Wel heb ik jaren bij een manege in de buurt gereden en daar ben ik sinds ik een verzorgpony heb gestopt. Mijn verzorgpony staat op een boerderij wat tevens een pensionstalling is. Ik moet zeggen dat deze boerderij mij veel meer aanspreekt dan de manege omdat het er veel rustiger is en je kan komen wanneer je wilt. Natuurlijk zitten er aan allebei voor en nadelen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 22:16

Tja ik dacht eerst ook op een manege, lang leve de luxe, maargoed je krijgt last van die kindjes die zich overal mee bemoeien, de beruchte pennyparade's ne dan die ouders opscheppen over hun 'Anky's'..
Tja dan word je het gewoon zat en het is altijd zo'n geruzie over die bakken enzo, tja ben nu echt blij dat ik op een boerderij sta.. en het is goedkoper ook nog !

p.s Ik was bonita14, maar heb mijn boktnaam gewijzigt

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:02

Ik help op een boerderij en ik vind het er echt super! we gaan op jumping,doen buitenritten, kunnen les nemen, zo ook beginners enz. , je kan je paard er stallen en we zijn gewoon allemaal goede vrienden ! of de meeste toch

Groetjes