Mijn paardjes staan nu ook allemaal op een pensionstal en ik betaal 175 Euro in de maand per box. Ik heb twee boxen, 1 met Malle (shet) en Tiffy en 1 met Zio. Het zijn goeie ruime boxen, Zio moet bevallen en daar zijn ze al ruim genoeg voor, vandaar dat ik er nu 2 in 1 box heb .
Dit zit er allemaal bij:
Hele goede buitenbak met verlichting Weiland Paarden worden binnen en buiten gezet Voer (maar ik heb eigen, dus wordt verrekend) Mesten Mogelijkheid tot afspuiten (da's nieuw, ik moest altijd sponzen )
Best luxe, ik was gewend om alles zelf te doen, behalve het voeren dan en we hadden een waardeloze buitenbak. Maar ik betaalde daar maar ong. 100 euro in de maand. Alleen met eigen voer werd er niets verrekend en dat vind ik nu toch wel erg prettig dat dat wel gedaan wordt.
Richtje
Geplaatst: 29-05-02 10:36
Oké wij hebben heel veel geluk met de stal die we nu hebben. (realtief geodkoop voor deze buurt). Wij betalen nu 112,50 euro, moeten we zelf uitmesten en voor voer zorgen.
* wordt 's ochtends kuil gevoerd (Tiko tijdelijk 's middags ook omdat hij te dun was). * 's ochtends wordt ook het biks gevoerd dat we zelf klaar zetten * eind van de middag voeren we hem zelf hooi of kuil (is beschikbaar) * zomers gaat hij 's ochtends de zo'n drie of vier uur de wei in verder mag hij het hele jaar door in de wei als wij erbij zijn of iemand anders die op hem let en hem binnenhaalt. * we moeten dus zelf uitmesten (3x per week) stro is beschikbaar * normaal formaat 'binnnen' box * (buiten) spring bak * (buiten) dressuurbak * buiten spuit plaats met alleen koud water * binnenbak en bosje op 15 min. stappen * verder kunnen we als we iets nodig hebben, dat de (stal)eigenaresse heeft dta altijd lenen. * als we een keer niet kunnen mest zij voor ons uit en gooit hem buiten (of iemand anders) * als we vergeten voer klaar te zetten voert ze van haar voer * twee kleine weides * toen tiko mok had, mochten we ook een stukje stenen waar gras langs groeide afzetten om hem toch buiten te kunnen zetten zonder dat hij nat werd
Nou dat was het wel zo'n beetje denk ik.
Maar maneges hier in de buurt zijn vaak zonder weidegang al zo'n 2 tot 300 euro per maand
Voor 25 euro extra in de maand op een andere pensionstalling heb ik er dan ook nog een solarium en een stapmolen bij...
Ik denk dan ook dat ik daar heen ga.....
LindaM
Geplaatst: 29-05-02 11:31
205 euro. Hiervoor krijg je: Een mooie ruime buitenbox Zelf mesten 3 balen stro per week (evt. extra kost 1,- per baal) Stapmolen Elke dag weidegang van april-oktober 1 binnenbak 2 buitenbakken etc...
Qiana
Geplaatst: 29-05-02 11:57
Ik betaal zo'n 300 Euro per maand, wel alles ingegrepen (voer, uitmesten stallen, etc.). Het lijkt me veel in verhouding tot wat de meesten hierboven betalen, maar er is wel veel accomodatie. De manège grenst aan Heverlee-bos en Meerdaal-bos, wat maakt dat je ook enorm veel wandelmogelijkheden hebt.
bibi
Geplaatst: 29-05-02 13:26
He waar sta je dan in medemblik?
Qiana
Geplaatst: 29-05-02 13:31
Bibi, ik sta in Oud-Heverlee (dichtbij Leuven, in België, ja weer een Belg...
Hoi ik betaal €180,- per maand voor mijn paard dan heb ik een hele ruime buitenbox met stro wel zelf mesten. 3X per dag hooi 2X per dag biks Buitenbak{niet geweldig} Longerbak En heel veel land. Onze paarden staan zomers dag en nacht buiten en betalen het hele jaar het zelfde.zomers krijgen ze geen biks of hooi.. Voor mijn haflinger op het land betaal €115,- alleen land dat vind ik best wel aan de prijs... Hoe zit dat met jullie, betalen jullie minder zomers als ze allleen op het land staan?
denz
Geplaatst: 29-05-02 22:36
Ik betaal voor mij pony zo'n 160 gulden.
Gewone stal Hooi stro kuil Heel de dag wei(behalve snachts) Wordt gevoerd en binnen en buiten gezet Longeerbak Buitenbak Afspuitplaats Wordt verzorgd als je er een keertje niet bent(ook uitmesten) Wel zelf uitmesten,ik vind het altijd een beetje raar als er voor je uitgemest wordt ik bedoel.. neem je een paard dan alleen om te rijden ofzo?
Iig vind ik dat ik aardig geluk heb,want ze doen heel veel voor je voor weinig geld