te mager? en boos verhaal....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rovinia

Re: te mager? en boos verhaal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:09

Het is natuurlijk niet netjes om minder te voeren dan afgesproken.
En het voeren is het mee het belangrijkste op een stal.
Tijdens het voeren controleer je ook of er evt. wat aan de hand is met de paarden. Dus deze belangrijke taak hoort door een vast persoon gedaan te worden.
Het paard ziet er nu wel veel beter uit dan vorig jaar! Toen was hij gewoon te dik!

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:00

Ik vind dat de eigenaar van de stal duidelijke instructies moet geven aan degene die voert wat ieder paard krijgt. Ook moet hij/zij er af en toe op toezien dat het voeren correct gebeurd of ze nou 13 of 30 zijn.

Is het alleen bij jouw paard gebeurd, of bij nog meer stalgenoten?

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:04

Ik wens je veel succes met je paardje en dat hij er maar snel weer boven op komt, ik hoop dat dit per ongeluk gebeurt is want ik heb zelf op een pensionstal gestaan waar de eigenaren mijn pony niet gevoerd hebben en hem hebben uitgehongerd. ik weet enigzins hoe je je voelt.

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:21

mijn vader betaald de stalling dus heeft daardoor wel meer te zeggen en wordt serieuzer genomen dan ik. Hij rijdt zelf ook regelmatig en kent 1 van de belangrijke mensen. Is handiger dan wanneer ik het doe

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 09:22

tot nu toe is het alleen bij mij, verder weet ik wel dat ze nogal eens de granenmix niet voeren omdat deze op is

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:27

Het is zeker niet netjes, want je betaald genoeg stalhuur.Maar als je paard mager wordt komt dat niet van minder krachtvoer!
Krachtvoer geeft energie, hooi of kuilgras maakt het paard dik. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ze je paard gewoon moeten geven waar hij ( en jij )recht op heeft!!!!

rowo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:21

masja schreef:
runningkawa schreef:
Persoonlijk vind ik hem op de zomer foto te dik

Over zijn temerament kan ik natuurlijk niets zeggen.

Sluit ik me bij aan

Ik sluit me hier ook bij aan. Ik vind hem op de eerste foto echt niet te mager. Voor een sportpaard is dit wel een normale dikte. Ik kan natuurlijk niet zien of je de ribben kan zien liggen, want dat is natuurlijk niet de bedoeling!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:01

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de stalbaas nu te zeggen had???? Waarom kreeg hij nu niet het voer waar je recht op had?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:13

Ai dat kan ik goed begrijpen.
Ikzelf werk ook op een pensionstal, en doe daar alles. Ook het voeren. En dat gaat in heel goed overleg, en ik let goed op de paarden.
Ik zou hier ook absoluut niet blij mee zijn, meisje moet maar een brilletje kopen denk ik

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:25

Ik had hetzelfde probleem.. bij ons voerde er 4 verschillende mensen afzonderlijk van elkaar. Het gebeurde regelmatig dat mijn paard een kwart kreeg van de één en een kilo van de ander. En ik me maar afvragen waarom hij zo traag werd.

Vreselijk irritant inderdaad en het zou ook niet moeten mogen voor 350 in de maand!

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:57

ik vind hem er nu beter uitzien dan vorige zomer!

maar goed er jou paard moet krijgen wat jij wilt dat ie krijgt!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:59

ik denk dat je van deze foto niet helemaal kunt aflezen hoe mager hij werkelijk is.
Zie je de ribben en de ruggegraat eruit steken? dan is hij te schraal.

Altana heeft dat ook, zo schraal. Die krijgt genoeg, maar eet het niet allemaal op. Door spieren erop te rijden hoop ik dat ze mooier wordt, maar een grammetje vet krijg je er niet aan...

Snapt dat meisje nu wel hoeveel hij moet hebben?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-05-06 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 13:02

Vind hem nu niet te mager, maar wel erg vervelend! Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden! Dat meisje had zelf toch ook moeten snappen dat dat erg weinig eten was voor zo'n groot paard??

(zou je denken: comclusie: even kijken of ik het wel goed heb gelezen op zijn bordje)