iemand ervaring met wormenkuur abonnement van horse rider?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: iemand ervaring met wormenkuur abonnement van horse rid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:29

Sannie1980 schreef:
@ Rosita: misschien dat je voor je vraag een ander topic kunt openen, dit is natuurlijk niet de vraag van de TS

Dat is misschien maar beter ja. Uit het 'mutsentopic' begrijp ik wel dat van jou de antwoorden op mijn vragen niet zullen komen. Da's nu wel weer jammer, als je een winkeltje begint, daar ook nog giftige stoffen in verkoopt...... dan zou je je daar minimaal in kunnen verdiepen.

Dat heeft niks met een kvK-nummer te maken maar maakt jou als verkoper wel onbetrouwbaar in een andere zin van het woord (dan iemand die er met je geld vandoor zou gaan).

Mayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:09

Giftige stoffen? Mijn hemel? Jij bent van alles puur natuur lijkt me? Blij dat ik jouw paard niet ben zeg

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:01

giftige stoffen zitten er zeker in, alleen mij is verteld dat als er geen wormen zijn er verder ook niks gebeurt met de wormenpasta.
de pasta heeft gifitge stoffen voor die beestjes en niet voor iets anders.
en ik neem aan dat ze de 10 euro echt wel over heeft voor haar paardje maar als je van te voren zou weten dat het niet nodig is, ja dan ìs het ook zonde van je geld ! of dat nou 1 euro of 100 euro is.

alleen dat controleren is niet zo veilig denk ik, je ziet die wormpies pas als ze er zitten en dat is in mijn ogen te laat eigenlijk !

met het wormenkuur abonnement heb ik geen ervaring maar het ziet er wel heel goed uit !

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:12

Citaat:

giftige stoffen zitten er zeker in, alleen mij is verteld dat als er geen wormen zijn er verder ook niks gebeurt met de wormenpasta.

Nou.......? Als bepaalde honden (collie-achtigen) gewoon dóód gaan van ivomectine dan lijkt het me zomaar een behoorlijk heftig spulletje?

En inderdaad onnodig geld uitgeven is altijd zonde, je liefde voor je paard wordt toch niet gemeten an de hoeveelheid géld die je er aan spendeert?

Sannie1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:40

Rosita schreef:
Citaat:

Nou.......? Als bepaalde honden (collie-achtigen) gewoon dóód gaan van ivomectine dan lijkt het me zomaar een behoorlijk heftig spulletje?

En inderdaad onnodig geld uitgeven is altijd zonde, je liefde voor je paard wordt toch niet gemeten an de hoeveelheid géld die je er aan spendeert?

ivermectine bedoel je

Als ik jou was zou ik een ander topic openen en daar de discussie aangaan, dit topic is daar niet voor bedoeld

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:51

Nog een laatste opmerking; @Rosita. Als je eens in de zoveel tijd wil controleren op demest dan ben je inderdaad al te laat. De kans dat jij wormen vind in de mest is normaal gesproken zeer klein, alleen wanneer de darmen helemaal vol zitten met wormen, zul je die ook tegenkomen in de mest. Maar dan ben je dus al te laat, dan zitten de darmen al vol en heeft het paard er hoogstwaarschijnlijk ook last van. Daarom kun je dus beter 'voorkomen' dan genezen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:23

Kitty84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:39

Even buiten de discussie om of je nu wel of niet preventief wilt ontwormen (dat moet ieder voor zichzelf bepalen). Je moet toch niet wisselen van merk...maar kijken wat de werkzame stof is in het wormiddel? Hihi...uit de vraag blijkt wel dat ik dus zelf nooit hoef te ontwormen *luxeprobleempje*...
Ik krijg namelijk elke keer wat anders te horen, de een zegt wisselen van merk, de ander zegt binnen hetzelfde merk een schema van verschillende varianten...wat is het nu?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 10:43

dan zul je toch eerst moeten bedenken of je preventief KUNT ontwormen want anders maakt het niks uit, welk merk of welke werkzame stof je gebruikt........ Daar kun je dus niet voor kiezen, als het niet kan dan kan het gewoon niet..

maar men heeft het over de werkzame stof die je moet varieren en dat kan zomaar binnen hetzelfde merk zijn. gewoon de doosjes ff omdraaien.

Maar ja, als je geen wormen hebt om dood te maken is het een beetje zonde van de toediening, niet?