Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

amondi schreef:Ze kunnen zelfs achter hun eigen hoeven of ijzers blijven haken, of aan elkaar, of aan een paaltje of aan het schrikdraad etc.

amondi schreef:Een deken kan nuttig zijn! Een halster( als het goed is) niet.
Daarbij wil je niet weten hoe vaak ik een deken moet repareren en dan staat hij notabene alleen! Maar de buurman kan wel bij zijn kont komen en tijdens het liefkozen, ook bij zijn( eventuele halster!
Maar meid, het is jouw paard en jouw centen, als jij hem met een duur bont onderlegd halster in een weiland wil zetten, ga je gang maar.
Maar dan niet achteraf huilen dat je halster weg is, of kapot, of je paard is blijven hangen, of dat hij wondjes heeft!
Je maakt die fout maar 1 keer!
Jaan81 schreef:@amondi: Wat zou je dan adviseren, als je paard/pony wel een vliegennetje nodig heeft, maar geen vliegenkapje kan dragen?
(zou het wel graag willen weten, want dat is ook zo'n beetje de enige reden dat ze een halster dragen in de wei)
mijn paard en mijn pony hebben ook vliegen netjes om omdat hun grote voorpluk ook ontbreekt! hebben dag en nacht zoon sliertjesgeval om! gewoon zorgen dat ie goed op maat zit en bij mijn beestjes is er zo nog nooit wat mee gebeurt! en ik doe dat toch al meer dan 10 jaar zo...andere vliegennetjes zonder halster te gebruiken zijn meestal niet stevig en hele gaaskappen vind ik ook niks! veel te benauwend en er kunnen ook vliegen onder komen... amondi schreef:Gewoon lokken met een appel en een handje biks. Eerst aaien misschien en dan het touw om zijn hals leggen. Meestal is het touwtje om zijn hals al voldoende om ze bij je te houden( zeker als je nog een stukje appel over hebt. Dan het halster om doen( weer een beloning)
Hij moet jou plus halster als beloning en iets prettigs gaan zien. Dus blijf zo relaxed mogelijk.
Heb vandaag de stalhouder gesproken en die zei ook dat het halster wel af kan blijven.
dierfysio schreef:Mijn paard moet ook een halster om in de wei ivm binnenhalen door de pensionhouder. Geeft niks, want ik heb het Kavalkade Kavallastic-halster. Heel handig; ze zijn gedeeltelijk gemaakt van elastiek met daaromheen een neopreen hoesje. Als je paard vast komt te zitten, trekken ze het halster zo uit. Niet gevaarlijk dus! Ze zijn er in maat pony/cob/paard en bij mijn grote paard zit de grote maat nog lang niet op de grootste stand. Dus je vindt er altijd wel een die past! Ze zijn er in allerlei kleurtjes; ik heb een lichtblauwe en een donkerblauwe.
Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Klinkt interessant
Eilandje schreef:dierfysio schreef:Mijn paard moet ook een halster om in de wei ivm binnenhalen door de pensionhouder. Geeft niks, want ik heb het Kavalkade Kavallastic-halster. Heel handig; ze zijn gedeeltelijk gemaakt van elastiek met daaromheen een neopreen hoesje. Als je paard vast komt te zitten, trekken ze het halster zo uit. Niet gevaarlijk dus! Ze zijn er in maat pony/cob/paard en bij mijn grote paard zit de grote maat nog lang niet op de grootste stand. Dus je vindt er altijd wel een die past! Ze zijn er in allerlei kleurtjes; ik heb een lichtblauwe en een donkerblauwe.
Ken je toevallig een internetshop waar ze die halsters verkopen?Klinkt interessant
dan zet ik ze wel altijd in het weigedeelte zonder bomen, want anders vind ik het toch wel te riskant
Eilandje schreef:dierfysio schreef:Mijn paard moet ook een halster om in de wei ivm binnenhalen door de pensionhouder. Geeft niks, want ik heb het Kavalkade Kavallastic-halster. Heel handig; ze zijn gedeeltelijk gemaakt van elastiek met daaromheen een neopreen hoesje. Als je paard vast komt te zitten, trekken ze het halster zo uit. Niet gevaarlijk dus! Ze zijn er in maat pony/cob/paard en bij mijn grote paard zit de grote maat nog lang niet op de grootste stand. Dus je vindt er altijd wel een die past! Ze zijn er in allerlei kleurtjes; ik heb een lichtblauwe en een donkerblauwe.
Ken je toevallig een internetshop waar ze die halsters verkopen?Klinkt interessant
Orchid schreef:Eilandje schreef:Ken je toevallig een internetshop waar ze die halsters verkopen?Klinkt interessant
Als ik me niet vergis hebben ze die bij de divoza ook wel, www.divoza.nl
mijn paard had vorig jar ook last van plekjes door het halster. Ik heb nu een zacht halster met alleen een gesp om vast te maken. Dit halster gebruik ik nu al een jaar en ziet er nog goed uit! Ja de kleur is vager geworden maar dat maakt voor mij niets uit.