zo duur??? het houdt niet weer op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 06:45

Manon 2 schreef:
Wat maakt het nou uit of iemand een winkel afkraakt. Sorry hoor, maar of er nu mensen werken van bokt, dat maakt toch ook niet echt uit.
Personen met naam en toenaam naar beneden halen, nee! Maar een winkel?

Ik vind de Konmar een rotwinkel, dus?? Ik irriteer me meer aan het feit dat mensen het opnemen voor een winkel dan wanneer iemand zijn klachten uit. Frusty

Precies wat ik dacht. WAt maakt het in hemelsnaam uit; enne, by the way, ze heeft wel gelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!! Divoza blijft bezig. Zelfs tussendoor hebben ze in de winkel spullen met andere prijzen erop dan in de gids; "ja, tussentijdse prijsverhogingen" Sorry, maar dat kan natuurlijk niet. En ze staan erop dat je de nieuwe prijs betaalt he. Nou, mooi niet.
Rijbroek voor oude prijs gekregen, kom nou zeg. Ben niet gek.!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 06:49

Zulke 'tussentijdse' prijsverhogingen, en verhogingen van meer dan de inflatie (4%) meld ik altijd aan de consumentenbond, ongeacht welke winkel, dus nu zal ik dat ook wel weer van Divoza moeten doen................

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:23

MirageGidran schreef:
Divoza blijft bezig. Zelfs tussendoor hebben ze in de winkel spullen met andere prijzen erop dan in de gids; "ja, tussentijdse prijsverhogingen" Sorry, maar dat kan natuurlijk niet. En ze staan erop dat je de nieuwe prijs betaalt he. Nou, mooi niet.

Er staat niet voor niks achterin de catalogus "Prijswijzigingen voorbehouden".

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:31

Over het leer: ook (leren) schoenen zijn (voor de invoering van de euro) al duurder geworden, omdat er een bepaalde wet is ingevoerd (weet niet precies welke), heb het wel geweten. Er werd al voor gewaarschuwd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:34

hahahaha dus het betekend als een leverancier iets leverd aan een winkel en die prijzen gaan omhoog dat ze die prijzen niet mogen doorvoeren ??
Vreemde manier van zakendoen hebben jullie hoor.

De gids wordt een keer per jaar gemaakt en zij zijn afhankelijk van de leveranciers als die tussentijds de prijzen omhoog doen kunnen zij daar toch niets aan doen ??

Zoals ik al eerder zei zijn een hoop prijzen omhoog gegaan omdat bv leer schaarser is geworden. En dan geldt dit niet alleen voor divoza. Ook bij de winkel bij mij om de hoek zijn de prijzen omhoog gegaan. Bij horseland in Bilthoven hangt al een tijd lang een melding dat de prijzen van zadel omhoog gegaan zijn omdathet leer duurder is geworden.

En ook daar hangt vooraan in de winkel een briefje "prijswijzigingen voorbehouden".

Misschien moeten jullie eens verder dan je neus lang is gaan kijken?.

lauraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:16

Ik heb toen ik een nieuw hoofdstel zocht alle catalogussen uitgepluist. Ik heb thuis catalogussen van oa. Divoza, Horselover, Harrie's Horse, BR en veel meer. Ik zoek dus echt naar de beste plek om iets te kopen. ik heb die mogelijkheid omdat een vriendin haar eigen ruiterzaak heeft. Maar ik heb wel gemerkt dat Divoze idd duurder is. Mischien lag het aan het product dat ik toen zocht maar ik merk het vaker. Vandaar dat ik eigenlijk bijna nooit bestel bij Divoza.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:27

LauraB op idd leerwaren schelen ze niet echt veel met andere zaken maar wat betreft onderhouds dingen wel. Vooral op de bekende merken zal het weinig tot niets schelen. Maar divoza kan ook andere merken leveren zoals pagony en Engelse kwaliteit en veel winkels hebben dat niet. En die kwaliteit leer is ideaal voor erbij of longeer spul.

Ik bestel 1x in de 2 maanden een hoop onderhoudsspul en voor op bv Equishine scheelt het 2 euro met bij mij om de hoek. Vooral omdat die ruitersport zaken wat kleiner zijn en ook al best duur zijn.

Trouwens al het spul uit de BR gids kan je bij divoza bestellen maar niet bij Horselover. Bij mijn christ dekje scheelde dat 50 gld met de winkel om de hoek ?? Wel erg veel vindt je niet Verward .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 11:44

MIjn eurotop helm kostte bij divoza 110 gulden. Bij Gerrit Gombert 85. Dat is ook een enorm verschil.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:48

Ja, maar dan zeg je ook wat. Ik kwam vroeger ook bij Gombert, maar heb het altijd aparte mensen gevonden.
Toen ik daar kwam waren die mensen al oud, dus nu moeten ze bijna overjarig zijn.
Wel grappig, ik wist niet dat dat zaakje nog bestond Haha!
Verder heeft Gombert een heel klein assortiment, daar kun je lang niet alles krijgen.
Kootstra was indertijd veel duurder dan Divoza, ik weet niet hoe dat nu is, ben al een poos niet meer in Groningen geweest

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 11:52

Bij Pegasus appingedam is die cap 89 gulden.
Gombert is er nog steeds, erg aardige mensen. Die man is overleden, maar zij leeft nog. Ze bestelt het desnoods apart.
Ik heb daar een dubbelgebroken cyprium bit gekocht (een nep KK zeg maar) voor 40 gulden. Deze kost bij hypo 85 gulden. Dus echt een enorm verschil

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:53

Hebben ze ook een nep K&K scholings-of correctiebit? Dan moet ik toch maar weer eens naar Groningen als ik bij m'n ouders ben Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 12:10

Weet ik niet, ze hebben nooit veel bitten in voorraad, maar ik kwam deze tegen, en die vond ik toch wel erg goed en goedkoop. Het is dus een dubbelgebroken met zo'n middenstuk die rond is. Welke leverancier weet ik niet. Maar soms kun je goedkoop wat kopen bij mevrouw Gombert.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:13

Vroeger hadden ze van die stickers en speldjes met een tuigpaardekop. Als ik die toch een weer zou kunnen vinden, dan kocht ik er gelijk een stuk of 10 Haha!
Dit is echt wel jeugdsentiment, het is al bijna 20 jaar geleden dat ik bij Gombert kwam, toen maakten ze ook nog rijbroeken op maat en zo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 12:15

Nu niet meer, maar ze hebben wel leuke sleutelhangers. Ik heb er eentje van een zadel, zilverachtig metaal, erg mooi en niet kinderachtig of kitsch.
Als je een rijbroek op maat wilt hebben moet je denk ik ver zoeken tegenwoordig.
Mijn moeder kan nog echt naaien, die zou het kunnen, maar ja, ik kom nooit de juiste stof tegen, dus ..... vroeger deed ze het wel hoor, maar sinds ik zelf wat verdien kooop ik net zo lief.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:08

Naz schreef:
Er staat niet voor niks achterin de catalogus "Prijswijzigingen voorbehouden".

Ja, ik vertel het ook niet helemaal goed.
Op internet voor de "oude" prijs, in de winkel voor de "nieuwe"
GEwoon stom van ze om het op internet niet gelijk aan te passen, want dan moeten ze het voor de "oude" wegdoen. Scheelde weer 20 euro!!!! en das nie weinig!!!!!!!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 14:44

erge mazzel Miragefan!!!!!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:28

De leerprijs is al omhoog gegaan na de MKZ volgens mij, want ook de zadelmakers hebben toen de prijzen verhoogd,
verder bestel ik bij de Divoza zodra ik weer genoeg punten heb voor iets dat ik wil hebben Haha!

We hebben hier een zaak die zijn best doet om aparte en verschillende sjabrakken, halsters en Eskadron Series aan te bieden...
Ook frontjes etc...

Als Divoza 11% kortings weken heeft ga ik graag *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:04

Je hoeft je om de winst van de ruitersportzaken geen zorgen te maken hoor ,

Altijd na het tentenkamp is er bij Hypo een avondje voor het personeel waar ze in kunnen kopen ,
dan krijgen ze die avond 40 % korting op bijna het hele assortiment !!

En zelfs dan draaien ze daar nog winst op !
(behalve de wormenkuren Haha! )

Zeker paardenspullen gaan vele keren over de kop voordat ze in de winkel liggen , paardenvolk betaald toch wel ......

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 19:42

De Divoza vind ik ook duur. Het is duurder dan beide kleine winkels van waar ik mijn spullen haal. Sommige prijzen vind ik echt absuurd. Elke winkel kan aan verschillende merken komen. Je hoeft alleen maar te vragen. Zo wou ik een keer een vliegendeken van S&K met kruisingels hebben. Mijn reguliere ruitersportzaak had ze niet. Zij had niks van s&K zij is wel rond gaan bellen ervoor. Ik heb het toen via haar dus toch gekocht. De prijs was ook hetzelfde als ander. zelfs goedkoper als een ander winkel waar ik later hetzelfde deken tegenkwam.

Citaat:
leerwaren schelen ze niet echt veel met andere zaken maar wat betreft onderhouds dingen wel. Vooral op de bekende merken zal het weinig tot niets schelen. Maar divoza kan ook andere merken leveren zoals pagony en Engelse kwaliteit en veel winkels hebben dat niet. En die kwaliteit leer is ideaal voor erbij of longeer spul.

Ik bestel 1x in de 2 maanden een hoop onderhoudsspul en voor op bv Equishine scheelt het 2 euro met bij mij om de hoek. Vooral omdat die ruitersport zaken wat kleiner zijn en ook al best duur zijn.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:06

(Bijna) alle kleinere ruitersportzaken pakken het grote Divoza boek erbij en bepalen zo hun verkoopprijzen(ze nemen de prijzen dus gewoon over).
De vorige gids is in december 2000 uitgekomen en in maart 2001 waren de eerste prijsverhogingen en ook prijs VERLAGINGEN een feit.
I.v.m.de hoge kosten word er natuurlijk geen nieuwe gids gedrukt.
De kleinere zaken houden dan natuurlijk nog steeds de lagere/hogere prijzen aan.
Let maar op als zometeen de nieuwe gids uit is (over ongeveer 2 weken)
Worden ook de prijzen van de kleinere ruitersportzaken weer omhooggestrokken/omlaag gebracht naar de maatstaven van Divoza.

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:20

Citaat:
(Bijna) alle kleinere ruitersportzaken pakken het grote Divoza boek erbij en bepalen zo hun verkoopprijzen(ze nemen de prijzen dus gewoon over).
De vorige gids is in december 2000 uitgekomen en in maart 2001 waren de eerste prijsverhogingen en ook prijs VERLAGINGEN een feit.
I.v.m.de hoge kosten word er natuurlijk geen nieuwe gids gedrukt.
De kleinere zaken houden dan natuurlijk nog steeds de lagere/hogere prijzen aan.
Let maar op als zometeen de nieuwe gids uit is (over ongeveer 2 weken)
Worden ook de prijzen van de kleinere ruitersportzaken weer omhooggestrokken/omlaag gebracht naar de maatstaven van Divoza.

Zou graag weten waar dit informatie vandaan komt. Ik heb dit namelijk nooit meegemaakt. Ik heb hier in de buurt 6 ruitersportzaken (allemaal binnen een straal van 15 km van mij of mijn paarden) maar dit heb ik dus echt nooit gemerkt of gezien en ik kom toch wel wekelijks op de divoza site en andere sites omdat ik echt een 'window' shopper ben. (vind het ook leuk om dingen te kopen maar heb helaas niet altijd de financiën ervoor hehe) Ik merk alleen wel vaak dat Divoza duur is als ik de site prijzen en de catalogus prijzen vergelijk bij 'mijn' ruitersportzaken.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:35

Veel ruitersportwinkels kopen nl.bij Divoza in(is dus ook een groothandel voor andere ruitersportzaken). En houden zodoende ook de consumentprijzen van Divoza aan.

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:40

Daar zal het dan wel aan liggen want de ruiterzaken bij mij in de buurt bestellen het direct bij de leveranciers. Soms als je smiddags er bent kom je sommige ook af en toe tegen met allerlei nieuwe spulletjes Kwijl tje en toen kwam ik toch vaak blieken! hehe.