paard gewond uit de wei gehaald! ook welleens meegemaakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naiade

Re: paard gewond uit de wei gehaald! ook welleens meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:35

Vorig najaar is een van onze pony's tijdens de les door een ander in het doos getrapt.
Gelukkig niet gehecht maar alles werd dik, ook plassen deed zeer en ze heeft een paar dagen antibiotica gehad, kan dus wel door een ander paard gebeuren!

Bruintje_87

Re: paard gewond uit de wei gehaald! ook welleens meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:56

Heb hier helaas idd ook ervaring mee, zelfs eens een keer met een botbreuk van de wei gehaald...

Met het been open van de wei gehaald, met een wond enz.

Onze dierenarts zei al van meeste blesure's haalde ene paard op de wei op helaas...

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:19

Ik heb Jordy eens van de wei gehaald met een bebloed achterbeen, zat allemaal vuil op dus ik kon niet goed zien wat het was. Na schoonmaken bleek dat hij een gat had net boven de sprong, precies door dat 'velletje' zeg maar naast de pees. Je kon er helemaal doorheen kijken. Maar hij heeft er nooit last van gehad of een pas kreupel op gelopen gelukkig. Was precies op een gelukkige plek.

Vorige week Jordy zijn weidemaatje en grote vriend Partout van Liesjuh op bokt, enorme bijtplek in zijn hals met een mega-bloeduitstorting. Er stond een paard bij hen in de groep wat een enorme eikel kan zijn, en die echt vals is tegenover andere paarden. Mijn paard mept hem wel terug en geeft hem niet de kans zo te bijten, maar Tout denkt standaard dat ieder ander paard lief is.... Paard greep hem in zijn hals en heeft hem zo'n 100 meter (!!) vastgehouden in volle galop, met een flinke wond tot gevolg. Verder zat hij ook onder de wonden van klappen en beter. Paard staat nu apart.....