Heeft ze het koud???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:23

sjakie schreef:
van kou naar warm valt natuurlijk ook niet onder temperatuur regeling

Jawel
Maar als een paard rilt wilt het niet perse zeggen dat het koud heeft

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:43

Rillen is het laatste wat een paard gaat doen (dus na haren rechtop zetten enzo) Als je paard staat te rillen kan je wel stellen dat het koud heeft.
Met rillen moet je wel opletten, na het rillen heeft het paard niks meer om zich warm te houden. Dus als het rillen hem niet kan helpen moet jij hem helpen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:34

En zo haalde ik maandag een van de pony's van het weiland af en die stond na de hele dag regen te rillen.....van de kou! (kon mezelf dan ook voor mijn kop slaan hoor! ) Tot half mei is het hier altijd een beetje googelen met dekken...een paar dagen te warm dus af s'nachts...en dan weer koud dus nog even op!Gisteren zijn ze weer af gegaan en hopelijk nu voor een half jaartje!IK WORDT ER NAMELIJK HELEMAAL KRIEGEL VAN!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:46

aerdenhout1 schreef:
En zo haalde ik maandag een van de pony's van het weiland af en die stond na de hele dag regen te rillen.....van de kou! (kon mezelf dan ook voor mijn kop slaan hoor! ) Tot half mei is het hier altijd een beetje googelen met dekken...een paar dagen te warm dus af s'nachts...en dan weer koud dus nog even op!Gisteren zijn ze weer af gegaan en hopelijk nu voor een half jaartje!IK WORDT ER NAMELIJK HELEMAAL KRIEGEL VAN!

Hoe weet je dat ze het koud heeft?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:21

Ik ben zo blij dat ik van die rompeslomp af ben. Hij heeft sinds vorig jaar geen dekens meer op en hij regelt het nu lekker allemaal zelf.

smano

Re: Heeft ze het koud???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:59

Vergeten we niet dat een paard ook nog zijn haren overeind kan zetten als hij het koud heeft. Dit zodat de lucht die tussen de haren zit als buffer dient.