Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Duke schreef:Net als iedereen hier: nooit een halster om op stal. Ook niet in de wei. Ook als de wei goed afgezet is o.i.d. dan nog geen halster om. Kan zelfs met eigen been nog in halster verstrikt raken. Wat ik ook nog veel te veel zie op foto's: paarden met touwhalsters in de wei, los in de bak of vastgezet. Een touwhalster mag alleen om als het paard geleid wordt. Anders niet. Dit halster breekt namelijk niet. Dus nooit een paard met een touwhalster vastzetten of los gooien in bak of weiland.
jennifer87 schreef:buc heeft zijn halster op stal om en in de wei dit omdat hij buiten word gezet en de stal eigenaar nog 14 paarden buiten moet zetten...
en heeft hier voor een klein kwartiertje stel hij moet de halsters nog om doen en het paard wilt zijn halster niet om komt hij telaat op zij nwerk/
het gaat prima zo,paddock stal en land zijn veilig afgezet en hij kan nergens aan haken..
(Hij heeft nu dus een andere deur ja
) Coby schreef:jennifer87 schreef:buc heeft zijn halster op stal om en in de wei dit omdat hij buiten word gezet en de stal eigenaar nog 14 paarden buiten moet zetten...
en heeft hier voor een klein kwartiertje stel hij moet de halsters nog om doen en het paard wilt zijn halster niet om komt hij telaat op zij nwerk/
het gaat prima zo,paddock stal en land zijn veilig afgezet en hij kan nergens aan haken..
Onze stalhouder heeft naast zijn stalling van rond de vijftig paarden ook nog werk. Maar altijd worden de halster afgedaan op stal. Het is gewoon te gevaarlijk om dat niet te doen. Onze stalhouder is ong. een kwartiertje bezig om halsters aan te doen bij de paarden. Een half uur per dag, dat weegt niet op tegen de gevolgen.
desty schreef:ik hoorde ook een keer dat als je paard de hele dag met een halster om staat dat dat niet goed is voor iets in ze hoofd, iets met ze evenwicht ofso... ik kan er echt even niet opkomen :s

maar we hebben de paarden deze winter tijdelijk ergens ondergebracht, en deze mensen vroegen ons of we de halsters om wilden laten, voor de veiligheid.(Letterlijk hun woorden.)
hahah sorry te ver gedacht 

randalinpony schreef:Je kunt dit geloven of niet...maar we hebben de paarden deze winter tijdelijk ergens ondergebracht, en deze mensen vroegen ons of we de halsters
om wilden laten, voor de veiligheid.(Letterlijk hun woorden.)
jennifer87 schreef:nog een punt...
Stel er breekt brand uit in de stallen en je moet bij alle paarden het halster om doen die in paniek zijn.,.. dat duurt wel even.
En met halster haal je ze er dan veel sneller uit...
Dus wat dat betreft snap ik het qwa veiligheid ook ..
jennifer87 schreef:nog een punt...
Stel er breekt brand uit in de stallen en je moet bij alle paarden het halster om doen die in paniek zijn.,.. dat duurt wel even.
En met halster haal je ze er dan veel sneller uit...
Dus wat dat betreft snap ik het qwa veiligheid ook ..