wat doen jullie tegen staartschuren???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:04

Iniedergeval controleer ik dan meteen of het weer tijd is voor een wormenkuur en als dat niet 't geval is dan was ik hem goed met betadineshampoo en als dat niet helpt ga ik andere oorzaken zoeken!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 21:27

Als je de staart wast, doe dan vooral et gedeelte bij de staartwortel goed en controleer of je overal alles goed gedaan heeft. Bij een schuurder is et van minder belang dat et onderste gedeelte gedaan wordt want daar schuurt ie niet.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 19:59

Nuv schreef:
Het schijnt (ik heb het gehoord, weet het niet uit ervaring) dat dat spul in die oranje spuitbus (voor een klitvrije staart en een glanzende vacht, je kent het wel) helpt tegen jeuk. Je kunt het altijd proberen he!

Dat spul hebben wij ook op stal, wij hebbe ut van de hypoplaza gloof ik
Ik spuit het alleen niet op der staart Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 20:36

de shet van mijn tante heeft (hele erge) zomerexceem. ze heeft nou van de dierenarts een nieuw middeltje 'fenonolf' geloof ik. en het helpt best goed. hij schuurt veeel minder

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 11:37

mijn pony schuurt zomers haar staart en manen.of het nu daadwerkelijk zomerexceem of alleen door eiwitten is is nog steeds niet duidelijk maar wat ik gebruik helpt echt super voor beide problemen:silitch,merk silverlinde,te bestellen bij de paardendrogist.elke dag op de schuurplekken sprayen en ze stoppen gelijk met schuren

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 13:59

Als Omega schuurt dan was ik gelijk zijn staart bij de staartwortel en doe er daarna wat azijn op. Werkt tot nu toe afdoende bij hem. Maar bij hem is het dan ook hoogstwaarschijnlijk geen eiwitprobleem, en volgens mij geen zomereczeem.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 18:52

Azijn op de staartwortel / staart doen .
Me verzorgpony krijgt ook lookpoeder in zn eten gemengd . En vraag me niet hoe het komt , maar daardoor gaat ie niet meer schuren .
En hij gaat er ook geweldig hard van glanzen !

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 21:48

Al die azijn tips... Bij mij hielp het niet. Ik was het wel vaak met betadine en dat helpt wel wat. Als het zomerexceem is helpt Finanominal (of zoiets in die richting, bij DA verkrijgbaar) ook goed. het is een spuitbus wat je op de staartwortel sprayed.
Succes!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:11

nath schreef:
het klinkt indd wel een beetje als zomereczeem zoal eilandje zei. mijn paard heeft zomer eczeem en ik heb nog steeds niet DE manier om de jeuk tegen te gaan Verdrietig dat inpakken met dekens vind ik zelf maar niets zo'n beest wil ook wel is lekker rollen ofzo en vaak zijn die dingen hartstikke warm voor ze!! Party!! ik zet mijn paard ekle dag om vier uur binnen(in de zomer alleen) en dat helpt nog het beste. verder spuiten wij hem in met lavendel olie als hij er 's avonds nog uit moet!!
het is heel erg vervelend voor een paard want jeuk is soms erger dan pijn!!!!! Verdrietig Scheve mond

Ik heb dus een deken voor mijn pony, en dat is echt niet veel warmer dan zonder. Toen het zo warm was vorige maand stonden een aantal paarden te zweten in het land, en hij was onder zijn deken nog helemaal droog. Ook als het geplenst heeft is hij snel weer droog, en mijn pony blijft lang droog onder het dek en het waait lekker door. Hij stat nu veel rustiger in het land, zeker ook overdag! Terwijl hij normaal om half vier naar binnen ging en dan nog stond te schuren. Ik heb hem nu dag en nacht buiten (het beste vanwege longen) met dek, het enige nadeel is dat hij kale schouders heeft van het dek. Maar hij heeft het echt naar zijn zin en geen jeuk meer!!! Daar kun je niet tegenop smeren!